کیک های شکلاتی قطعاً یکی از پرطرفدارترین کیک های دنیا هستند، یعنی عشاقی دارند که قطعاً حاضر نیستن در موقع انتخاب، هیچ کیک با مزه دیگه ای رو امتحان کنن. راستش من خودم از همین دسته هستم و علاقه به شکلات و هرچیز شکلاتی، در واقع جزیی از زندگی من شده. البته برای درست کردن کیک های شکلاتی پر دردسر باید وقت و هزینه های مورد نیازش رو داشته باشیم ولی گاهی که دلمون فقط یک کیک شکلاتی ساده میخواد میتونیم از روش های ساده تری کمک بگیریم تا سریعتر به حاجت دلمون برسیم! پس در ادامه با ما همراه باشین.

کیک شکلاتی ساده

کیک شکلاتی فوری

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری

  • آرد شیرینی پزی یک و سه چهارم پیمانه
  • پودر کاکائو مرغوب 1/4 پیمانه
  • تخم مرغ 4 عدد
  • شکر نرم و دانه ریز 1 پیمانه
  • بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
  • وانیل 1/4 قاشق مربا خوری
  • شیر 1/2 پیمانه
  • روغن 1/2 پیمانه
  • شکلات تخته ای شیری یا تلخ 250 گرم
  • بادام یا فندق 30 گرم

مراحل تهیه کیک شکلاتی فوری و ساده

طبق روال تهیه اکثریت کیک ها مواد لازم رو در دمای آشپزخانه قرار میدیم تا با محیط هم دما بشن. قالب 20 سانتی رو کاغذ روغنی میندازیم و با مقداری روغن آغشته اش میکنیم. حالا بکینگ پودر رو به آرد اضافه و بعد از اینکه با هم مخلوطشون می کنیم.

اضافه کردن بکینگ پودر به آرد

اضافه کردن بکینگ پودر به آرد

و بعد پودر کاکائو رو به مخلوط آرد و بکنیگ پودر اضافه کرده و حالا همه مواد رو با هم برای 3 مرتبه الک می کنیم. همونطور که در مواد اولیه اشاره کردم، تا جایی که میتونین از پودر کاکائو مرغوب استفاده کنین چون در نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. مخلوط آردی رو بعد از الک کردن فعلاً کنار میذاریم.

الک و اضافه کردن پودر کاکائو

الک و اضافه کردن پودر کاکائو

برای شروع مرحله بعد، تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه مناسب میشکنیم و شکر رو به صورت تدرجی اضافه می کنیم در حالیکه همزن رو روی دور متوسطش قرار دادیم قدری به همزدن ادامه میدیم تا تخم مرغ کمی حجم بگیره و بعد دور همزن رو بالا می بریم و اونقدر به هم زدن ادامه میدیم تا یک مخلوط حجم گرفته و کرم رنگ به دست بیاد.

اضافه کردن تدریجی شکر به تخم مرغ ها

اضافه کردن تدریجی شکر به تخم مرغ ها

حالا نوبت اضافه کردن وانیل به مخلوط تخم مرغ و شکر میرسه. بعد از اضافه کردن وانیل، به همزدنمون برای 1 دقیقه دیگه ادامه میدیم.

افزودن وانیل به مخلوط تخم مرغ و شکر

افزودن وانیل به مخلوط تخم مرغ و شکر

و بعد روغن مایع رو اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن با هم بقیه مواد،هم میزنیم.

اضافه کردن روغن مایع

اضافه کردن روغن مایع

حالا شیر رو اضافه میکنیم. وجود شیر در این کیک باعث میشه بافت کیک بعد از پخت حالت منسجم و بافت نرم تری پیدا کنه که شاید به نظر برسه شبیه به کیک های شکلاتی خیس به نظر برسه.

اضافه کردن شیر سرد به مخلوط تخم مرغی

اضافه کردن شیر سرد به مخلوط تخم مرغی

نهایتاً نوبت اضافه کردن مخلوط آردیمون میرسه که یه صورت دو تا سه مرحله اضافه میکنیم و خیلی بهتر هست با لیسک آرد رو با مواد مخلوط کنیم ولی اگر وقت یا حوصله نداشتین! با دور کند همزن و فقط در حد مخلوط شدن آرد رو به خورد مواد بدین.

اضافه کردن مخلوط آردی به صورت تدریجی

اضافه کردن مخلوط آردی به صورت تدریجی

حالا، مخلوط آماده پخت کیکمون رو داخل قالب می ریزیم و بعد به ارومی قالب رو به صفحه روی کابینت می کوبیم تا حباب های هوا ازش خارج بشه.

ریختن مایه کیک درون قالب

ریختن مایه کیک درون قالب

اگر دوست داشتین موقع میل کردن کیک باز هم طعم شکلاتی بیشتری توی بافت کیکتون داشته باشین میتونیم از چیپس های شکلاتی نسوز استفاده کنیم و مقداریش رو روی مایه کیک بریزیم.

پاشیدن چیپس شکلاتی نسوز روی مایه کیک

پاشیدن چیپس شکلاتی نسوز روی مایه کیک

قالب رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد و برای مدت 40 تا 50 دقیقه قرار میدیم تا کیک بپزه. همونطور که همگی در جریان هستین با توجه به نوع و دمای متفاوت فر ها بعد از 35 دقیقه اولف کیکتون رو چک کنین و هر زمانی که تستر چوبی تمیز بیرون اومدف میتونین کیک رو از فر خارج کنین.

بافت کیک شیفون موکا بعد از پخت

بافت کیک بعد از پخت

کیک آماده شده رو بعد از 10 دقیقه از قالب خارج کرده و روی توری خنک کننده قرار میدیم. همون طور که در عکس هم مشاهده می کنین بافت کی باید کمی حالت خیسی داشته باشه. برای اینکه کیکمون رو تکمیل کنیم، شکلات رو با روش تمپرینگ ذوب می کنیم و وقتی خنک شد، روی کیک رو پوشش میدیم.

شکلات تمپر شده

شکلات تمپر شده

و بالاخره بادام یا فندق که بهتره برای داشتن طعم بهتر، اون ها تست رده باشیم با کمک وردنه یا گوشتکوب خرد می کنیم و روی شکلات می پاشیم. کیکمون آماده سرو کردن هست. به این ترتیب می تونیم با تهیه این کیک خودمون رو به یک صیافت شیرین و شکلاتی دعوت کنیم. لذت ببرین.

کیک شکلاتی ساده 1

کیک شکلاتی فوری

4.2/5 - (19 امتیاز)