مسلمه که سبزی پلو رو همه ایرانیا خوشمزه درست میکنن و هر شهری با سبزی های مخصوص اون منطقه عطر و طعمی خاص بهش میده. در این مطلب طرز تهیه سبزی پلو با مرغ رو قرار میدم. سبزی های این پلو سبزی های مرسومی هستن که عموما در همه سبزی پلو ها ثابته و هر منطقه ای سبزی های خودشون رو بهش اضافه هم میکنن. طرز تهیه سبزی پلو ماهیو سبزی پلو با ماهی سفید و کوکو سبزی و والک پلو  رو قبلا قرار دادیم و البته ورژن های  جدیدش رو هم به زودی میذاریم ان شاالله.

سبزی پلو با مرغ

سبزی پلو با مرغ

مواد لازم برای تهیه سبزی پلو با مرغ

  • برنج دو پیمانه
  • سبزی پلویی خرد شده 6 قاشق غذاخوری(گشنیز، جعفری، تره، برگ سیر(در صورت تمایل)، شوید، مقداری شنبلیله. البته ما سبزیهای معطری مثل نعنا و ریحان و شوشاق هم کمی اضافه میکنیم)
  • زعفران در صورت تمایل
  • روغن مایع یک قاشق غذاخوری
  • مرغ دو تکه
  • پیاز یک عدد متوسط
  • سیر دو حبه
  • نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه سبزی پلو با مرغ

مواد لازم برای تهیه سبزی پلو با مرغ

طرز تهیه سبزی پلو با مرغ

برنج رو از قبل با مقداری آب و نمک خیس کنید و طبق آموزشی که در مطلب برنج دادیم آبکش کنید. سبزی ها رو هم بشورید و خرد کنید.

برای اینکه سبزی ها رنگشون رو بیشتر خارج کنن و پلوی خوشرنگ تری داشته باشیم سبزی ها رو یکی دو دقیه در مقدار خیلی کمی روغن و زردچوبه تفت بدید. چون سبزی های من برگ سیر نداشت و به شدت عطر سیر در سبزی پلو رو دوست داریم قبلش دو حبه سیر هم رنده کردم و کمی تفت دادم و بعد سبزی ها رو اضافه کردم.

سبزی ها رو یک دقیقه تفت بدید

سبزی ها رو یک دقیقه تفت بدید

ته دیگی که دوست دارید رو بذارید و بنج و سبزی ها رو با هم مخلوط کنید و زیر قابلمه رو روشن کنید تا با دمای ملایم دم بکشه. البته اگه دوست داشتید میتونید مقداری زعفران دم کرده هم برای رنگش بهش اضافه کنید.

سبزی پلو

سبزی پلو

مرغ رو من هیچوقت به همراه سبزی پلو سرخ نمیکنم. پس مرغ رو با یک لیوان آب و یک پیاز متوسز درسته و یا دو پیاز کوچک و دو حبه سبر و نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین میذاریم تا با دمای متوسط برای حدود ینیم ساعت کاملا بپزه.

مرغ

مرغ

آب مرغ

آب مرغ

من این غذارو با مقداری آب نارنج تازه سرو میکنم. اگه در دسترستون نبود  میتونید از آب لیمو استفاده کنید.

طرز تهیه سبزی پلو با مرغ

طرز تهیه سبزی پلو با مرغ

4.3/5 - (54 امتیاز)