شیرنی پفکی گردویی از اون شیرینی هاست که با همه ساده بودنش خیلی طرفدار داره. مثلاً خود من وقتی این شیرینی جلوم باشه اصلاً متوجه نمیشم که کی تموم شد! شاید دلیلش همین سبک بودن و ترد بودنش همراه با مزه گردو باشه. یک خوبی فوق العاده اش هم اینه که ما با دو تا زرده تخم مرغ و یک مشت گردو یه عالمه شیرینی خوشمزه برای پذیرایی از مهمون هامون و البته خودمون خواهیم داشت.

شیرینی پفکی گردویی

شیرینی پفکی گردویی

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی

  • زرده تخم مرغ 3 عدد
  • شکر دانه ریز 3/4 پیمانه
  • وانیل 1/8 قاشق چایخوری
  • آرد 2 قاشق غذا خوری
  • بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
  • گردو خرد شده 1 پیمانه

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

برای شروع فر رو روشن می کنیم و روی درجه 160 تنظیم می کنیم. زرده تخم مرغی که از سفیده جدا کردیم و یا زرده هایی که از سفیده های جدا شده از تهیه بعضی شیرینی ها و یا تهیه آیسینگ اضافه اومده رو داخل یک کاسه می ریزیم و وانیل رو بهش اضافه می کنیم.

اضافه کردن وانیل به زرده های تخم مرغ

اضافه کردن وانیل به زرده های تخم مرغ

یه مقدار با چنگال یا همزن دستی با هم مخلوط می کنیم تا از حالت لختی در بیاد و بعد شکر رو کم کم بهش اضافه می کنیم و با همزن برقی به هم زدن ادامه میدیم.

اضافه کردن شکر در دو تا سه مرحله به زرده ها

اضافه کردن شکر در دو تا سه مرحله به زرده ها

اونقدر به همزدن ادامه میدیم تا مخلوط زرده و شکر کم کم حجم بگیره و کرم رنگ و کشدار بشه. حالا بکینگ پودر رو با آرد مخلوط می کنیم و وقتی از الک رد کردیم به مخلوط زرده و شکر اضافه می کنیم.

اضافه کردن آرد و بکینگ پودر به مواد

اضافه کردن آرد و بکینگ پودر به مواد

با همزن دستی و یا لیسک مواد رو با هم مخلوط می کنیم تا کاملاً یکدست بشه. سپس گردو هامون رو اضافه می کنیم.هرچی تکه های کردو درشت تر باشه، شیرنی اماده شدمون حجیم تر خواهد بود. مواد رو در حد مخلوط شدن با هم هم میزنیم.

اضافه کردن گردو خرد شده به مواد

اضافه کردن گردو خرد شده به مواد

حالا با کمک دو تا قاشق مربا خوری از مواد بر می داریم و روی سینی فر که کفش رو با کاغذ روغنی پوشوندیم، با فاصله می ریزیم.

با فاصله ریختن مواد روی کاغذ روغنی

با فاصله ریختن مخلوط شیرینی روی کاغذ روغنی

حالا برای ده دقیقه سینی رو داخل فر از قبل گرم شده قرار می دیم و بهش اجازه پخت میدیم. بعد از این مدت سینی رو از فر خارج می کنیم و اجازه میدیم تا کاملاً خنک بشه. بعد هم از کاغذ روغنی جدا می کنیم و داخل ظرف در دار نگه داری می کنیم و یا روی ظرف مورد نظر برای سرو رو تا موقع سرو سلفن می کشیم. به همین راحتی به همین خوشمزگی :)

شیرینی پفکی گردویی

شیرینی پفکی گردویی

4/5 - (252 امتیاز)