اگر مراسم عقدتون نزدیکه و حسابی ذوق و شوق دارین که تمام کارهاتون رو خودتون انجام بدین پس دست به کار بشین لازمه یه کم زمان و حوصله برای این کار بزارین و خودتون تمام کارهای سفرتون رو انجام بدین. یکی از مزیت هایی که چیدن سفره عقد با خودتون هست اینه که میتونین از تمام وسایلی که توی سفره هست به عنوان تزیین خونه استفاده کنین و یا وسایلی که لازم هست برای سفره بگیرین وسایلی باشه که برای جهیزیه لازم دارین تا اینجوری بتونیم هزینه هایی که میکنیم رو جبران کنیم.

تزیین سفره عقد

تزیین سفره عقد

تاثیر نور زیاد در زیبایی سفره عقد

اگر قرار این سفره رو داخل خونه بندازین حتما حتما لازمه نور کافی و ترکیبی(هم زرد هم سفید) داخل اتاق داشته باشه.

بعد از اون میریم سراغ دیوار های فضای اطراف. وجود یه پرده بلند سفید از جنس حریر خیلی میتونه به اتاق نما بده و بهتره این پرده یه ضلع از اتاق رو بپوشونه. میتونیم از کاغذ دیواری هایی با گل های برجسته استفاده کنیم البته خواسمون باشه که از کاغذ دیواری تیره و یا خیلی شلوغ استفاده نکنیم.

پرده بلند

پرده بلند

تزیین میز و صندلی مناسب سفره عقد

برای صندلی اگر صندلی سفید داشته باشیم خوب جلوه ی بشتری داره اما اگه نداشته باشیم میتونیم روی صندلی ها رو ساتن سفید بندازیم و برای میز هم میتونیم از میزهای جلو مبلی یا میز های عسلی استفاده کنیم. کافیه یه کم میز ها رو جا به حا کنیم تا به یه فرم ایده آل برسیم.

میز و صندلی

میز و صندلی

برای پوشاندن روی میز از ساتن با عرض 3 متر استفاده میکنیم که ساتن های عریض رو عموما پرده فروشی ها دارن و میتونیم با هویه پایین ساتن رو تزیین کنیم تا از سادگی در بیاد. هر چی ساتن نسبت به میز بزرگ تر باشه و از اطراف میز پایین بیافته و چین بیشتری بخوره جلوه قشنگتری داره.

(برای اینکه بدونیم چه مقدار ساتن کافیه بعد از چیدن میز و قطعی بودن جای میز طول میز+ارتفاع میز+و اندازه ای که میخوایم روی زمین بیوفته این مقدار میشه طول پارچه. و برای عرضش هم عرض پارچه+ارتفاع میز+اندازه ای که روی زمین میفته)

اگر که دوست داشته باشیم میتونیم به اندازه ی ابعاد میز آینه برش بزنیم و روی ساتن قرار بدیم. آینه خیلی میتونه میز رو زیباتر و بزرگ تر نشون بده حتما اگر یه میز کوچیک دارین از آینه استفاده کنین تا جلوه میز  بیشتر بشه.

رومیزی و آینه

رومیزی و آینه

قاب عکس برای آینه ی سفره عقد

اول و مهم تر از هر چیزی که لازمه سر سفره قرار بگیره قرآن و آینه هستش. عروس خانوم هایی که آیینه شمعدون کنسولی انتخاب میکنن برای آینه یه کم دچار مشکل میشن لازمه برن دنبال یه آینه جدا و یا اینکه یه آینه شمعدون کوچیک بگیرن. ولی توی این مرحله یه فکر خیلی خوب به ذهنم رسید و خیلی هم مناسبه، استفاده از قاب عکس! که خوشبختانه یه قاب سفید طلایی به چشمم خورد و قاب رو بردم برام آینه زدن.

آینه و قرآن

آینه و قرآن

آینه و قرآن رو به روی عروس و داماد میزاریم تا خودشون رو داخلش ببینن.

گذاشتن آینه و قرآن

گذاشتن آینه و قرآن

دو طرف آینه، شمعدون ها رو میزاریم و میتونیم روش هم از شمع وارمر استفاده کنیم تا خطر افتادنش کمتر و زمان بیشتری روشن بمونه.

گذاشتن شمعدان

گذاشتن شمعدان

دو طرف آینه از گل استفاده میکنیم بهتره گلها رو روی پایه های بلند قرار بدیم تا جلوه ی بیشتر داشته باشن و جوری گل ها رو بزاریم که تصویرش توی آینه دیده بشه.

تزیین توپک گل رو توی این پست آموزش داده بودم.گل آرایی برای سفره عقد

گذاشتن گل

گذاشتن گل

این گل ها با پایه های بلند اگر به صورت قرینه دو طرف آینه قرار بگیره خودش رو خیلی بیشتر نشون میده.

قرینه گذاشتن

قرینه گذاشتن

توپک های گل کوچیکتر رو قبلا آموزش دادیم که میتونید با زدن روی گل آرایی برای سفره عقد مشاهدش کنید.

این گل ها رو روی پایه های کوچیکتر میزاریم تا نمای توپک گل بزرگمون رو از بین نبره، برای پایه این توپک ها میتونیم از جام یا بستنی خوری پایه دار استفاده کنیم و برعکسش کنیم و گل رو روش بزاریم.

توپک گل کوچک

توپک گل کوچک

برای تزیین به جاشمعی احتیاج داریم که طبق این آموزش ساخت جاشمعی با مروارید رو میتونید درست کنید.

داخلش شمع وارمر میزاریم و توی سفره میزاریم. من گذاشتم پشت پایه گلدون که مهمون ها وقتی از اون سمت سفره رو نگاه میکنین این جا شمعی ها دیده بشه.

جاشمعی مروارید

جاشمعی مروارید

عسل و نبات برای چیدن سفره عقد

برای عسل توی جام یا بستنی خوری میریزیم ولی واسه نبات چون سفره کوچیک هستش هرچی بتونیم از ظرف های کوچیک تر استفاده کنیم بهتر هستش واسه همین میتونیم از دو تا جام پایه دار برای عسل و نبات استفاده کنیم.

عسل و نبات

عسل و نبات

جای حلقه روی سفره عقد

برای جای حلقه چی میتونه بهتر از دو تا قوی طلایی باشه؟

این قوها جز لوازم آشپزخونه هستش که داخلش یا قاشق چای خوری هستش یا زیتون خوری که میتونیم با چند تا گل فومی تزیین کنیم. انتهای گل ها یه سیم داره که میتونیم اون رو دور قو بپیچونیم. و حلقه ها رو داخل گردن قو بزاریم.

جای حلقه

جای حلقه

آموزش توپک های بادوم و گردو رو میتونید از طریق لینک ببینید و درست کنید تا توی سفره عقدمون بزاریم روی پایه های شمعدون یا اگر گلدون های بلند بلور و هم شکل داشته باشیم که تحمل نگه داشتن توپک ها رو داشته باشه. پایه رو روی آینه میزاریم تا خودش رو بیشتر نشون بده و اطراف آینه رو هم با شمع های وارمر تزیین میکنیم.

بادام و گردو

بادام و گردو

اگر باز هم از این توپک گل های کوچیک داشته باشیم میتونیم بزاریم جلوی گردو و بادام، این اختلاف ارتفاع نمای قشنگ تری به سفرمون میده.

توپک گل

توپک گل

تخم مرغ روی سفره عقد

برای تخم مرغ سر سفره میتونیم از تخم مرغ پلاستیکی و یا سفالی استفاده کنیم،که من اینجا تخم مرغ سفالی رو با رنگ آکرلیک رنگ گردم و با گل های فومی تزیینش کردم.

تخم مرغ

تخم مرغ

تزیین کله قند برای سفره عقد

اینم یه کله قند که با همون گل های فومی که تخم مرغ و توپک گل رو تزیین کرده بودم کله قند رو تزیین کردم. بهتره رنگ گل و نوع گل توی وسایلی که سر سفره میزاریم با هم هماهنگی داشته باشه و ست باشه.

کله قند

کله قند

بهتره کله قند ها در دسترسمون باشه و نزدیک باشه برای برداشتن که موقع برداشتن وسایل دیگه به هم نریزه.

کله قند ها رو هم میتونیم یکی رو میتونیم به دو حالت بزاریم یا عکس بالا و یا عکس پایین.

چیدمان کله قند

چیدمان کله قند

برای پایین میزمون و روی ساتن هم میتونیم یه کم تزیین انجام بدیم تا از سادگی در بیاد. میتونیم از ایننه های کوچیک استفاده کنیم و روش رو با شمع تزیین کنیم و همین طور میتونیم از قفسه های فلزی که خرازی ها دارن با گل خشک داخلش رو تزیین کردیم استفاده کنیم.

چیدمان پایین میز

چیدمان پایین میز

اطراف میز هم میتونیم از شمع های بلند با سایز های مختلف استفاده کنیم و یا میتونیم روی پایه بزاریم تا یه کم بیاد بالاتر و بیشتر خودش رو نشون بده.

شمع های بلند

شمع های بلند

میتونیم چند دونه توپک مرواریدی  درست کنیم و با ربان های کوتاه و بلند  از سقف آویزون کنیم و حوری این توپک ها رو قرار بدیم که بالای سفره باشه و توی آینه دیده بشه.این توپک ها رو با مروارید و نگین هایی که بینشون قرار میگیره و برق میزنه به توپک فومی با چسب حرارتی میچسبونیم.

توپک مرواریدی

توپک مرواریدی

دو سمت سفره هم کیک و نون پنیر سبزی رو باید بزاریم. به این صورت سفره عقد زیبای ما آماده شد.

4/5 - (28 امتیاز)