گردو و بادام و فندق جز اجزای سفره عقد هستند که علت گذاشتنشون هم معانی مختلفی داره. بعضی ها به عنوان خوراکی های مقوی الهی میدونن و برخی هم به دلیل عمر طولانی درخت گردو، گردو رو نمادی برای طول عمر عروس و داماد میدونن. مناسبت ها و اعیاد زیادی رو در پیش داریم که خیلی از ماها شاید مراسممون تو این اعیاد باشه. اگر دوست داشته باشین سفره عقدتون رو خودتون بندازین میتونین از این ایده ها کمک بگیرین.

گردو بادام

گردو بادام

وسایل مورد نیاز برای تزیین گردوی سفره عقد

  • پوست گردو
  • بادام
  • گل  یا شکوفه کریستالی
  • مروارید
  • توپ اسفنجی یا توپ پلاستیکی
  • چسب حرارتی

    وسایل مورد نیاز

    وسایل مورد نیاز

مراجل تزیین گردو و بادام سفره عقد

برای اینکه گردو ها طبیعی و کامل دیده بشه اون رو از وسط نصف میکنیم و بعد از خالی کردن داخلش، دو طرف پوست رو به هم میچسبونیم. بهتره دو تا نیم کره گردویی که مال هم هستن رو کنار هم بذاریم که برای چسباندن کارمون راحت بشه و راحت تر داخل هم چفت بشن و درزی خالی نمونه.

برای بادوم هم میتونیم همین کار رو انجام بدیم ولی چون پوست بادوم یه کم سخت تره میتونیم از بادوم درسته استفاده کنیم.

چسباندن پوست گردو ها

چسباندن پوست گردو ها

روی دایره اسفنجی به اندازه پایه ای که قرار توپکمون قرار بگیره یه دایره رسم میکنیم. میتونیم هم کل توپک رو بادوم و گردو بچسبونیم بسته به نوع پایه داره که ببینیم میتونه رو پایه بمونه و نیوفته یا نه.

کشیدن دایره پایین دایره

کشیدن دایره پایین دایره

شروع میکنیم به چسبوندن گردو و بادوم ها روی توپک. یه فصاهایی بین خالی میمونه که نگران نباشین توی مرحله بعدی با چسباندن شکوفه ها فصاهای خالی هم پوشیده میشه.(اگر از توپ پلاستیکی استفاده کردین حتما با اسپری رنگش کنین که از بین کار رنگ های توپ تو ذوق نزنه.)

چسباندن

چسباندن

مروارید ها رو روی شکوفه ها میچسبونیم. من از شکوفه کریستالی استفاده کردم میتونیم از پارچه ای جنس گل های مصنوعی هم استفاده کنیم.

چسباندن مروارید به گل

چسباندن مروارید به گل

شکوفه هارو بین فضاهای خالی کارمون میچسبونیم.

چسباندن شکوفه ها

چسباندن شکوفه ها

چسباندن شکوفه

چسباندن شکوفه

توپک های گردو بادام ما آمادست میتونیم برای اینکه جلوه کارمون بیشتر بشه اون ها رو روی پایه های بلند بذاریم.

گردو بادام

گردو بادام

3.6/5 - (5 امتیاز)