توی گرمای تابستون چی میتونه حالت رو جا بیاره؟ به نظرم هیچی بهتر از یه نوشیدنی خنک و خوش طعم نیست. حالا اگه این نوشیدنی خنک بتونه به تعداد میوه های موجود در دنیا متنوع باشه و خیلی هم آسون درست بشه چی؟ دلت میخواد امتحانش کنی؟

میلک شیک یه جور بستنی رقیق شده هست که میتونیم با انواع میوه ها درستش کنیم. میتونیم خیلی سلامت طور درستش کنیم و یا شیرین و خامه ای. تو کدوم رو میپسندی؟

شیک شیر توت فرنگی
شیک شیر توت فرنگی

امروز بهتون یاد میدم چطور یه شیک میوه ای درست کنید که هم خنک و خوشمزه باشه و هم سریع آماده بشه. این شیک توت فرنگی هست ولی شما میتونید با هر میوه ای که دوست دارید درستش کنید. گیلاس، طالبی، هلو، کیوی، شاتوت و…

به چی نیاز داریم؟

  • شیر نصف پیمانه
  • توت فرنگی نصف پیمانه
  • بستنی یک پیمانه

چطور درستش کنیم؟

کافیه که کاسبرگ های توت فرنگی رو جدا کنید و به همراه شیر و بستنی بریزید توی مخلوط کن و چند پالس بزنید تا کامل مخلوط یکدست و یکرنگ بشه. به همین سادگی.

مواد شیک توت فرنگی در مخلوط کن
مواد شیک توت فرنگی در مخلوط کن
شیک توت فرنگی
شیک توت فرنگی

بعد هم بریزید توی لیوان و میل کنید.

من برای تزیین یک برش نازک از توت فرنگی رو روی میلک شیک گذاشتم. اگه ضخامتش زیاد باشه در نوشیدنی فرو میره پس تا میتونید نازک ببرید.

غلظت میلک شیک چقدر باشه؟

ببین این به انتخاب خودت بستگی داره. اگه واقعا دوست داری طعم بستنی بده و خامه ای و غلیظ باشه لازمه که مقدار بستنیت خیلی بیشتر از مقدار شیر باشه. یعنی این انتخاب شماست که غلظت شیک رو تعیین میکنه. هرچی بستنی رو بیشتر کردی باید از مقدار شیر کم کنی.

بستنی توت فرنگی
بستنی توت فرنگی

چطور شیک سالم و کم کالری درست کنیم؟

برای درست کردن یه شیک سالم و خیلی خنک بهتره که میوه ی مد نظرت رو از قبل خرد کنی به اندازه یک پیمانه بذاری فریزر تا یخ ببنده. بعد با حدود نصف پیمانه شیر توی مخلوط کن بریزی. اینطوری به بستنی نیازی نداری و در عین حال نوشیدنی خنک و به اندازه ی کافی غلیظ داری.

3.9/5 - (10 امتیاز)