واقعا نمیدونم در مورد مطالبی که دیر به دیر گذاشته میشن و یا نظم زمانی ندارن و شما دوستان گلمون رو منتظر میذاره چه بهونه ای بیارم که موجه باشه. دلایل من هرچقدر هم که برای خودم قابل قبول باشه نمیتونه بهونه خوبی برای این تاخیر ها باشه. پس خیلی خانومانه و شیک از همتون عذر خواهی میکنم و بهونه ها رو نمیگم. خلاصه اینکه ممنون از همتون که صبوری میکنید و همچنان عزیزان دونفره ای هستید. منم سعیم رو میکنم که انشاالله برنامه ریزی بهتری برای این مسائل داشته باشم.

ماه رمضان که به همه ی ما ثابت شده ماه برکت و گشایش هست رو بهتون تبریک میگم و دعا میکنم از برکت هایی که خدا در این ماه بهمون میده نهایت بهره رو ببریم. براتون دعا میکنم همیشه در سایه لطف خدای مهربون با معرفت و خوشی و سلامتی زندگی کنید. شما هم توی این ماه عزیز ما رو خیلی دعا کنید.

به نظرم رسید بهتره یک مرور به مطالب آشپزی که از رمضان های سال پیش به یادگار مونده داشته باشیم.

انواع سوپ ها برای افطاری

همونطوری که میدونید از بهترین گزینه ها برای افطاری و باز کردن روزه سوپ ها هستن. سوپ ها به دلیل سبک بودن و گرم بودن برای معده بسیار مناسب تر از غذاهای خام و یا سرد هستن. سوپ جو پرک یا سوپ سبزیجات و همچنین سوپ قارچ و یا سوپ ماکارونی میتونن برای افطاری بسیار مناسب و سیرکننده باشن.

انواع آش ها برای افطاری

آش ها هم که دیگه نیازی به تعریف ندارن و همیشه برای افطاری قابل استفاده ان. فقط نظر شخصی من اینه که آش رو چون کمی سنگین هست برای باز کردن روزه استفاده نکنید و بهتره به عنوان شام مصرف بشه و یا حداقل برای افطاری به مقدار کم میل کنید. طرز تهیه آش شله قلمکار عالی و همچنین آش رشته و آش بادمجان هم بسیار مغذی اند و میتونن گزینه های مناسبی برای ماه رمضان باشن.

حلیم برای ماه رمضان

حلیم ها هم به دلیل داشتن گندم یا جو فراوان برای افطاری بسیار مغذی ان. میتونید طرز تهیه حلیم گندم و یا حلیم بادمجان رو هم با کلیک روی لینک هاش مشاهده بفرمایید.

دسر های شیرین برای افطاری

دسر های شیرین سنتی در کشور ما زیاد هستن. توصیه میکنم از این دست دسر ها به صورت گرم برای افطاری استفاده کنید. شله زرد و یا شیر برنج و فرنی به دلیل گرم بودن و شیرین بودن برای روزه دار ها میتونه خیلی مفید باشه. همچنین فرنی قالبی هم برای سفره های مهمونی میتونه تزیین زیبایی باشه. از انواع حلوا مثل حلوای هویج و حلوای نسکافه و حلوا زعفرانی و حلوا با آرد گندم هم میتونید برای سفره های افطاریتون بهره بگیرید.

انواع شیرینی برای ماه رمضان

شیرینی هایی که معمولا روی سفره افطاری هستن بامیه هست که خیلیی خوشمزه اس و همچنین گوشفیل. میتونید از کلوچه های خرمایی و یا نان های خرمایی هم برای افطاری استفاده کنید.

کلوچه خرمایی ترد و خوشمزه

کلوچه خرمایی ترد و خوشمزه

5/5 - (1 امتیاز)