چیز کیک ها از شیرینی های مورد علاقه من به حساب میان. چون بر خلاف سایر کیک ها و دسر ها، شیرینی ترکیبشون اونقدر زیاد نیست که دل رو بزنه. نظرتون راجع به یک چیزکیک راحت و خوشمزه با تم یلدایی چیه؟ چیز کیکی که به صورت یک نفره سرو میشه و نیازی به پخت نداره! اگر برای درست کردنش کنجکاو شدین، پس بدون مقدمه میریم سراغش و مراحل تهیه اش رو با هم میبینیم.

مینی چیزکیک انار

مینی چیزکیک انار

مواد لازم برای تهیه چیزکیک انار

  • بیسکوییت دایجستیو یک بسته یا 200 گرم
  • کره ذوب شده 75 گرم
  • پودر ژلاتین 1 قاشق سوپخوری
  • خامه 150 گرم
  • پنیر ماسکاپورنه یا پنیر خامه ای بی نمک 150 گرم
  • شکر 3/4 پیمانه
  • آب 1/4 لیوان
  • دانه انار 1 پیمانه
  • خامه فرم گرفته برای تزیین
  • سس شکلاتی برای تزیین

طرز تهیه مرحله به مرحله چیزکیک انار

قبل از شروع به ترکیب مواد، کپسول هایی که از اون ها برای درست کردن کاپ کیک استفاده می کنیم رو داخل قالب مافین یا کاپ کیک قرار مدیم.

قرار دادن کپسول ها در قالب کاپ کیک

قرار دادن کپسول ها در قالب کاپ کیک

حالا برای درست کردن لایه اول یا کراست، بیسکوییت رو داخل غذاساز میریزیم و یا داخل زیپ لاک ریخته و با وردنه بهش ضربه می زنیم تا کاملاً پودر بشه،اما تبدیل به خاک نشه!

بیسکوییت رو کاملاً پودر می کنیم.

بیسکوییت رو کاملاً پودر می کنیم.

سپس کره ذوب شده بهش اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم .

اضافه کردن کره ذوب شده به پودر بیسکوییت

اضافه کردن کره ذوب شده به پودر بیسکوییت

بعد از مخلوط ، یک قاشق عذاخوری پر از بیسکوییت ها برداشته و داخل کپسول ها می ریزیم. بعد به وسیله یک استکان کوچک مخلوط بیسکوییتی رو با کمی فشار کف قالب فیکس می کنیم و بعد قالب رو داخل یخچال قرار می دیم.

پرس کردن پودر بیسکوییت کف قالب

پرس کردن پودر بیسکوییت کف قالب

برای لایه دوم یا فیلینگ، یک چهارم پیمانه آب رو داخل یه کاسه می ریزیم، پودر ژلاتین رو روش می پاشیم و سه چهار دقیقه صبر می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کنه. بعد به روش بن ماری و یا داخل مایکروفر کاملا ذوبش می کنیم تا یک محلول شفاف به دست بیاد.

ذوب کردن ژلاتین

ذوب کردن ژلاتین

ژلاتین رو کنار می ذاریم تا خنک بشه. من این بار بدون همزن فیلینگ رو درست کردم برای اون دسته از اون عزیزانی که شاید به همزن دسترسی نداشته باشن. به همین دلیل مخلوط رو داخل بلندر درست کردم که در ادامه خواهیم دید.

پنیر خامه ای رو داخل پارچ بلندر می ریزیم و سپس 1/2 پیمانه از شکر رو اضافه می کنیم و بعد دستگاه رو روشن می کنیم و چند پالس می زنیم تا کاملاً یه کرم یکدست به دست بیاد.

مخلوط کردن خامه و شکر

مخلوط کردن خامه و شکر

در مرحله بعدی حدود یک پنس یا 1/4 قاشق مرباخوری وانیل اضافه می کنیم و بعد خامه رو اضافه می کنیم. تو این مرحله کمی از مخلوط رو بچشید و اگر احساس کردین که شیرینی بیشتری نیاز داره بقیه شکر رو اضافه کنین. باز چند پالس میزنیم تا خامه کاملا با مواد مخلوط بشه و شکر هم به خورد مواد بره.

اضافه کردم خامه به مخلوط پنیری

اضافه کردم خامه به مخلوط پنیری

حالا مایع ژلاتین رو به مواد اضافه می کنیم و دوباره مخلوط می کنیم.

اضافه کردن مایع ژلاتین

اضافه کردن مایع ژلاتین

و بعد انار ها رو اضافه می کنیم. ولی یک یا دو پالس بیشتر نزنین چون قرار نیست که انار ها خیلی خورد یا پوره بشن. قراره موقع سرو شدن دونه های انار رو زیر دندون حس کنیم.

افزودن انار به مخلوط پنیر و خامه و ژلاتین

افزودن انار به مخلوط پنیر و خامه و ژلاتین

خب، حالا قالب رو از یخچال خارج می کنیم و کپسول را با فیلینگ پر می کنیم و بعد از اتمام کار، قالب رو برای حداقل 4 ساعت داخل یخچال قرار می دیم تا کاملا خودش رو بگیره.

پر کردن کپسول ها با فیلینگ

پر کردن کپسول ها با فیلینگ

برای مرحله پایانی یا فراستینگ، بعد از این زمان و وقتی مواد کاملاً خودش رو گرفته بود و دیگه حالت روانی نداشت، چیزکیک ها آماده تزیین هستند. من اینجا از خامه فرم گرفته اسفاده کردم. شما می تونین به هر کرم دیگه ای اون رو تزیین کنین و یا فقط روش رو با چندتا انار تزیین و به همون صورت سرو کنین.

تزیین با خامه فرم گرفته و دانه های انار

تزیین با خامه فرم گرفته و دانه های انار

سپس روی خامه و انار رو کمی سس شکلات می ریزیم و برای نیم ساعت دیگه داخل یخچال قرار می دیم تا کمی منسجم بشه.

ریختن سس شکلاتی روی چیزکیک

ریختن سس شکلاتی روی چیزکیک ها

یعد از این مدت، مینی چیز کیک های ما آماده سرو هستند. به راحتی از کپسول ها جدا میشن و به صورت یک نفره آماده پذیرایی هستند.

ان شاءالله که از درست کردنش لذت ببرین.

مینی چیزکیک انار

مینی چیزکیک انار

4.6/5 - (7 امتیاز)