مگه میشه ماه رمضون باشه و فرنی پای سفره افطار و سحر نباشه به نظر من که اصلا نمیشه سفره های رمضون رو بدون فرنی تصور کرد، پس در این مطلب طرز تهیه یه فرنی بادومی رو براتون میذارم که بتونین با درست کردنش یه تنوع خوشمزه به فرنیاتون بدین. از طرفی چون تو این ماه احتیاج داریم که درست و سالم تغذیه کنیم بادوم داخل فرنی میتونه خیلی برامون مفید باشه …

فرنی بادامی

فرنی بادامی

مواد لازم برای تهیه فرنی بادامی

  • ۴ پیمانه شیر
  • ۴ قاشق غذاخوری پر آرد برنج
  • ۴ قاشق غذاخوری شکر
  • ۱/۲ پیمانه گلاب
  • ۱/۲ پیمانه خلال بادام
مواد لازم برای تهیه فرنی بادامی

مواد لازم برای تهیه فرنی بادامی

مراحل تهیه فرنی بادامی

برای تهیه این فرنی خوش طعم و مقوی بهتره از یک الی دو ساعت قبل خلال بادوم رو داخل آب و کمی گلاب خیس کنیم تا خلال بادوم خوش طعم و کمی هم نرم بشه.

خیس کردن بادام

خیس کردن بادام

حالاشیر سرد رو داخل قابلمه میریزم و بعد آرد برنج رو هم بهش اضافه میکنیم و آرد و شیر سرد رو با هم خوب مخلوط کنیم تا صاف و یکدست بشه. شیر باید کاملا سرد باشه چون آرد با شیر داغ خوب مخلوط نمیشه و گوله میشه. بهتره مخلوط کردن رو با یه همزن دستی انجام بدیم تا آرد اصلا گوله نشه.

اضافه کردن آرد برنج

اضافه کردن آرد برنج

بعد شکر رو اضافه کرده و شعله گاز رو هم روشن میکنیم و با حرارت ملایم مدام مخلوط رو هم میزنیم تا شکر آب شده و مایعمون هم غلیظ بشه.

اضافه کردن شکر

اضافه کردن شکر

وقتی مخلوطمون کمی خودش رو گرفت خلال بادوم رو که آبکشش کردیم بهش اضافه کرده و مواد رو با هم، هم میزنیم.

اضافه کردن بادام

اضافه کردن بادام

بلافاصله گلاب رو هم میریزیم و مدام به هم زدن مخلوطمون ادامه میدیم که ته نگیره دقت کنین که حرارت گاز باید در کل مدت پخت ملایم باشه تا آرد برنج فرصت از خامی در اومدن داشته باشه.

اضافه کردن گلاب

اضافه کردن گلاب

هم زدن یکنواخت رو انقدر ادامه میدیم تا به غلظت مورد نظرمون برسیم. البته باید دقت کنین که فرنی گرم همیشه از فرنی سرد شل تره و فرنی بعد سرد شدن خودش رو بیشتر میگیره پس نذارین تا فرنی خیلی سفت بشه.

غلیظ شدن فرنی

غلیظ شدن فرنی

وقتی غلظت فرنی باب سلیقمون شد داخل ظرف های سرومون میریزیمشون و میذاریم تا کمی خودشون رو بگیرن و بعد با هر چیزی که دوست داریم مثل خلال پسته یا بادوم، پودر پسته و گل خشک محمدی تزیینشون میکنیم.

تزیین فرنی

تزیین فرنی

در صورتی که دوست داشته باشین فرنی رو سرد میل کنین داخل یخچال بذارین و بعد سرو کنین، که به نظر من فرنی سردش خیلی خوشمزه تره … نوش جان

فرنی بادامی

فرنی بادامی

4.1/5 - (10 امتیاز)