قبلاً در مورد فوندانت و چگونگی تهیه اش و چند مدل تزئین کیک با این خمیر خوراکی صحبت کرده بودیم. اگرچه کار با فوندانت به صورت حرفه ای و دکوراتیو قطعاً نیاز به تمرین خیلی زیاد و حتی گذروندن دوره های آموزشی داره ولی، گاهی برای کیک های خونگی میتونیم با یاد گرفتن روش های ساده تر خودمون هم دست به کار بشیم و کیک هامون رو زیبا و جذاب کنیم. در ادامه قراره تزئین کیک با گل رز فوندانتی رو با هم ببینیم. اگر علاقه مند به این آموزش هستین با ما همراه باشین در ادامه مطلب.

تزئین کیک با گل رز فوندانتی

تزئین کیک با گل رز فوندانتی

مواد لازم برای تهیه گل رز فوندانتی ساده

  • خمیر فوندانت به میزان لازم
  • رنگ خوراکی صورتی یا قرمز یا رنگ مورد نظرتون
  • پودر شکر یا کمی نشاسته ذرت
  • خلال چوبی
  • وردنه
  • کاتر ابری شکر گل رز
  • ابزار گل سازی
  • قلم مو مخصوص آشپزی
  • آب

طرز ساخت گل رز فوندانتی مرحله به مرحله

خب بعد از اینکه خمیرمون رو آماده کردیم، باید اون رو رنگ کنیم. من با توجه به طرحی که برای تزئین کیکم توی ذهنم داشتم، یک صورتی خیلی روشن می خواستم پس، با نوک خلال چوبی خیلی کم به رنگ آغشته کردم و بعد خمیر رو باهاش رنگ کردم. در مورد چگونگی رنگ کردن خمیر هم در این مطلب و در گذشته به طور کامل توضیح داده بودم. قبلا گفته بودم که خمیر بعد از خشک شدن، رنگ رو یک درجه تیره تر نشان میده.

 

آغشته کردن خمیر فوندانت به رنگ مورد نظر

آغشته کردن خمیر فوندانت به رنگ مورد نظر

وقتی خمیرمون رو به صورت کامل رنگ کردیم اون رو روی میز یا تخته کارمون قرار میدیم و برای اینکه به سطح کارمون نچسبه، زیرش کمی پودر قند یا شکر و یا خیلی کم نشاسته ذرت می پاشیم.

رنگ کردن خمیر

رنگ کردن خمیر

حالا با کمک وردنه خمیر رو باز می کنیم. ضخامت خمیرمون بهتره بین 2 تا 3 میلی متر باشه.

باز کردن خمیر

باز کردن خمیر

حالا کاتر های ابری شکلمون رو روی خمیر قرار میدیم و با کمی فشار اون خمیر رو جدا می کنیم. این کاتر ها رو به راحتی می تونین از فروشگاه های مخصوص لوازم قنادی و شیرینی پزی تهیه کنید.

قرار دادن کاتر ابری گل رز

قرار دادن کاتر ابری گل رز

خمیر های جداشده رو روی مت مخصوص فوندانت یا یک اسفنج نرم ولی منسجم قرار میدیم و با ابزاری که توی تصویر می بینیم داخل قسمت دایره ای شکل رو با کمی فشار ابزار کمی نازک می کنیم و حالت می دیم. این قسمت ها در واقع گل برگ های گل رز ما خواهند بود.

نازک کردن لبه های خمیر برش خورده

نازک کردن لبه های خمیر برش خورده

نتیجه نهایی فرم دادن به لبه های خمیر هم باید به این شکل بشه.

فرم دادم لبه های کار

فرم دادم لبه های کار

حالا قلم مو رو به آب آغشته میکنیم، دقیقاً قسمت وسط خمیر رو از ابتدا تا انتها با آب تر میکنیم. آب در واقع نقش چسب فوندانت رو بازی میکنه.

آغشته کردن قسمت وسط خمیر با آب

آغشته کردن قسمت وسط خمیر با آب

دو لبه خمیر رو روی هم بر میگردونیم و با فشار اندکی قسمت میانی رو روی هم میچسبونیم.

تا کردن خمیر از قسمت وسط

تا کردن خمیر از قسمت وسط

حالا از یک طرف خمیر شروع می کنیم و خمیر رو با دستمون به آرومی رول میکنیم.

رول کردن خمیر

رول کردن خمیر

کار رول کردن خمیر که به پایان برسه ما در انتها، یک گل رز ظریف و زیبا خواهیم داشت که برای زیبا تر شدنش با کمک انگشتامون کمی به گلبرگ ها فرم میدیم تا طبیعی تر به نظر برسه. گل آماده شده در ابزار مخصوص خشک شدن فوندانت و یا در حفره های شونه خالی تخم مرغ قرار میدیم تا کاملاً خشک بشن.

گل رز آماده شده

گل رز آماده شده

برای آماده کردن برگ های گل رز هم می تونیم با دستمون یک اشک درست کنیم و بعد اون رو باز کنیم و به صورت ابر فرم بدیم و یا از مالد مخصوصش استفاده کنیم. خمیر رو به رنگ سبز رنگ می کنیم.

رنگ کردن خمیر به رنگ سبز

رنگ کردن خمیر به رنگ سبز

حالا مقدار کوچکیش رو با توجه به اندازه مالد برگمون ازش جدا می کنیم و یه صورت یک اشک داخل مالد قرار میدیم و بعد با وردنه روی مالد می کشیم.

قرار دادن خمیر داخل مالد

قرار دادن خمیر داخل مالد

اضافه خمیر رو به آرومی از روی مالد جدا می کنیم تا خمیر فقط در قسمت حفره مالد قرار بگیره.

فیکس کردن خمیر داخل مالد برگ

فیکس کردن خمیر داخل مالد برگ

حالا مالد رو پشت رو می کنیم و با کمی فشار خمیر رو ازش خارج می کنیم. برگ ها رو هم با دست به فرم مورد نظرمون در میاریم و کنار قرار میدیم تا به همون صورت خشک بشن.

فرم دادن به برگ

فرم دادن به برگ

بعد از اینکه گل های رزمون به همراه برگ آماده شدمون خشک شدن، آماده مونتاژ روی کیکمون خواهند بود. کیک رو بعد از آماده کردن و کاور شدن با فوندانت یا خامه می تونیم خیلی راحت و زیبا با ذوق و سلیقه خودمون تزئین کنیم. امیدوارم با تهیه کیک های زیبا از این تجربه هم استفاده کافی رو برده باشین و لحظات شیرینی رو براتون خلق کرده باشیم.

تزئین کیک با رزهای فوندانتی

تزئین کیک با رزهای فوندانتی

4/5 - (18 امتیاز)