ساختن بدلیجات، زیورآلات و اکسسوری جورواجور مثل دستبند، گردنبند، گوشواره و خیلی چیزای دیگه حسابی لذت بخشه. قرار دادن مهره ها کنار هم، ترکیب کردن مهره ها و زنجیرها میتونه برای چند دقیقه یا چند ساعت ذهنمون رو درگیر کنه و برای یه زمان کوتاه ذهنمون از همه چی دور بشه و درگیر این باشه که مهره ها رو چه جوری کنار هم بچینیم تا بتونیم ازشون چیزی رو بسازیم که دوست داریم و لذت میبریم. امروز میخوایم یه گردنبند رو درست کنیم که میتونین از هر رنگ مهره ای که دوست دارین برای ساختش استفاده کنین.

گردنبند مهره ای دو ردیفه

گردنبند مهره ای دو ردیفه

وسایل مورد نیاز برای ساخت گردنبند مهره ای

  • مهره
  • مفتول برنجی
  • حلقه
  • زنجیر
  • قفل
  • خرجکار
  • دم باریک
  • سیم چین
وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز

ساخت گردنبند مهره ای دو ردیفه مرحله به مرحله

مفتول هایی به طول 2-3 سانتی متر با سیم چین برش میزنیم. طول مفتول ها بسته به اندازه مهره هامون داره، اگر از مهره های درشت استفاده کردیم مفتول ها رو بلندتر میبریم. به کمک دم باریک سر مفتول رو خم میکنیم و باز هم با دم باریک فشار میدیم که محکم بشه.

مفتول های 2-3 سانتی

مفتول های 2-3 سانتی

مهره ها رو داخل مفتول میفرستیم. میتونیم یه مهره یا چند تا مهره رو داخل هر مفتول بفرستیم. (من از یه مهره استفاده کردم) و بعد انتهای مفتول رو هم خم میکنیم و با فشار دم باریک اون رو محکم میکنیم. (حدود 28 تا 30 مهره کافیه اگر بخوایم زنجیرمون بلندتر بشه تعدادش رو بیشتر میکنیم.)

فرستادن مهره داخل مفتول

فرستادن مهره داخل مفتول

مهره هایی که داخل مفتول فرستاده شدن رو  به کمک حلقه به هم وصل میکنیم. برای وصل کردن مهره ها، دو سر حلقه رو با دم باریک باز میکنیم و مفتول هایی که خم کردیم رو داخلش میذاریم.

وصل کردن مفتول ها

وصل کردن مفتول ها

مفتول ها رو همین طور پشت سر هم به هم وصل میکنیم تا در نهایت دو تا زنجیر درست بشه که یه زنجیر به اندازه 4 تا مهره از زنجیر دیگه بلندتر باشه.

زنجیر آماده شده

زنجیر آماده شده

توی این مرحله باید زنجیرها رو به هم وصل کنیم. سر هر دو زنجیر رو باز هم به کمک حلقه به هم وصل میکنیم.

وصل کردن سر دو زنجیر به هم

وصل کردن سر دو زنجیر به هم

وصل کردن انتهای دو زنجیر به هم

وصل کردن انتهای دو زنجیر به هم

حواسمون باشه این حلقه هایی که زنجیر ها رو به هم وصل کرده با حلقه هایی که مفتول ها رو به هم وصل کرده قاطی نشه. به یکی از حلقه هایی که دو تا زنجیر رو به هم وصل کرده یه زنجیر کوتاه حدودا 5-6 سانت وصل میکنیم.

وصل کردن زنجیر

وصل کردن زنجیر

به ادامه ی زنجیری که وصل کردیم یکی از اون مفتول هایی که داخلش مهره گذاشتیم رو وصل میکنیم. برای وصل کردن هم از حلقه استفاده میکنیم.

وصل کردن مفتول به زنجیر

وصل کردن مفتول به زنجیر

فعلا این سمت کاری باهاش نداریم. میریم سراغ سمت دیگه که دو تا زنجیر رو با حلقه بهش وصل کردیم. قبل از اینکه بریم سراغ سمت دیگه زنجیر نیاز به یه پلاک داریم که مفتول از داخلش رد بشه یه مفتول به اندازه پلاک یا همون خرج کارمون برش میزنیم، سرش رو خم میکنیم، خرج کار رو از داخلش رد میکنیم و انتهای مفتول رو هم خم میکنیم و محکمش میکنیم.

رد کردن خرجکار از داخل مفتول

رد کردن خرجکار از داخل مفتول

برای وصل کردن خرج کار قسمتی از مفتول که خم شده رو از داخل حلقه ای که دو تا زنجیر رو به هم وصل کرده رد میکنیم.

وصل کردن خرجکار

وصل کردن خرجکار

به اندازه ی زنجیری که برای اون سمت برش زدیم که گفتم یه زنجیر 5-6 سانتی برش بزنیم برای این سمت هم برش میزنیم و اون رو به کمک حلقه به مفتولی که خرج کار داخلش هست وصل میکنیم.

وصل کردن زنجیر به خرجکار

وصل کردن زنجیر به خرجکار

باز هم مثل تکرار اون سمت یه مفتول که داخلش مهره هست رو با حلقه به زنجیرمون وصل میکنیم.

وصل کردن مهره به زنجیر

وصل کردن مهره به زنجیر

حالا به اندازه ای که دوست داریم گردنبندمون بلند باشه به دو طرف به یه اندازه مساوی زنجیر وصل میکینیم. باز هم یادمون باشه زنجیر رو به کمک حلقه وصل کنیم.

وصل کردن زنجیر

وصل کردن زنجیر

به انتهای دو تا زنجیر حلقه وصل میکینم و به یکی از حلقه ها قفل رو وصل میکینم. که در نهایت قفل داخل حلقه انتهایی کار بسته میشه.

وصل کردن قفل و حلقه

وصل کردن قفل و حلقه

گردنبند ما آمادست.

گردنبند

گردنبند

4.2/5 - (36 امتیاز)