هممون توی کیفامون تعدادی کارت داریم که برای ساماندهی و در دسترس بودنشون فکرای مختلفی کردیم. خیلی هامون از جاکارتی های کیف پولمون استفاده میکنیم یا جاکارتی هایی که بانک ها برای تبلیغات بهمون دادن. اما یک سری از کارت ها در طول روز بیشتر مورد استفادمون قرار میگیرن و ترجیح میدیم برای راحتیمون جدا و دردسترس باشن.

خودمون میتونیم به راحتی با توجه به رنگ هایی ک دوست داریم جاکارتی های چرمی مختلف و متنوعی رو بدوزیم این جاکارتی که الان آموزشش رو میبینید یکی از ساده ترین هاست.

جاکارتی چرم

جاکارتی چرم

وسایل مورد نیاز برای دوخت جاکارتی چرمی

  • چرم
  • نخ و سوزن
  • خط کش
  • پانچ(سوراخ کن)
  • خودکار
  • کاتر یا قیچی
وسایل مورد نیاز جاکارتی چرم

وسایل مورد نیاز جاکارتی چرم

مراحل دوخت جاکارتی

ابتدا الگوی داده شده رو با خودکار مخصوص روی چرمتون بکشید.

الگوی جاکارتی چرم

با توجه به الگو چرم رو برش بزنید.

برش زدن تکه های جاکارتی

برش زدن تکه های جاکارتی

من از چرم شتری رنگ سبز آبی و چرم گوساله رنگ کرم قهوه ای استفاده کردم. شما میتونید به دلخواه از انواع چرم طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. فقط حتما برای اون دو قسمت اصلی جاکارتی (اون تکه ای که نوشته شده ۲ عدد) از چرم محکم و آهار داری استفاده کنید که جاکارتیتون در نهایت شل و وارفته نشه.

بهتره که برای برش زدن از کاتر استفاده کنید سعی نکنید با یک حرکت کاتر چرم رو برش بزنید چند بار به آهستگی از روی خطی که میخواید برش بزنید با کاتر حرکت کنید تا نهایتا برش تمیزی داشته باشید.

برای دوختن چرم باید ابتدا محل های دوخت رو سوراخ کنیم بهتره اول با خودکار علامت بزنیم تا فاصله ها یکسان باشن و نهایتا دوخت تمیز تری داشته باشیم برای راحتی میتونید از خط کش های مخصوص این کار استفاده کنید.

علامت گذاری برای سوراخ کردن

علامت گذاری برای سوراخ کردن

بعد از علامت گذاری با پانچ یا سمبه چرمتون رو سوراخ کنید.

سوراخ کردن تکه های جاکارتی

سوراخ کردن تکه های جاکارتی

تکه های جاکارتی رو با توجه به عکس روی هم قرار داده و میدوزیم و در آخر اضافی نخ رو قیچی میکنیم و با شعله اون رو میسوزونیم.

دوختن جاکارتی

دوختن جاکارتی

4.2/5 - (11 امتیاز)