از قدیم در کشورهای شرقی رسم بوده که فصل “به” که میرسیده با گوشت گوسفند یا بز و یه غذایی رو درست میکردند که خواص بسیار زیادی داشت. ترکیب گوشت و به پخته باعث شکوفایی خواصشون و ایجاد یک ترکیب فوق العاده مقوی و خوشمزه میشده. این غذا کم کم با دستور های مختلف با آلو و سیب و … ترکیب شد و با طعم های مختلفی مشهور شد. در این مطلب طرز تهیه یک تاس کباب فوق العاده خوشمزه رو قرار میدم.

طرز تهیه تاس کباب

طرز تهیه تاس کباب

مواد لازم برای تهیه تاس کباب

  • 2 عدد به متوسط
  • 3 عدد پياز متوسط
  • 3 عدد هويج متوسط
  • گوشت گوسفند با مقداري دنبه ٢٥٠ گرم (اگر هم گوشت گوسفند دوست نداشتيد گوشت راسته گوساله با مقداري دنبه)
  • سيب زميني يك يا دو عدد متوسط
  • آلو خورشي بسته به ذائقه ٦ يا ٧ عدد يا بيشتر
  • نمك فلفل زدرچوبه بمقدار كافي
  • دو قاشق رب گوجه فرنگي
  • دو عدد گوجه فرنگي متوسط

طرز تهیه تاس کباب

اول يك عدد پياز را حلقه میکنیم. فقط نازك نباشه، قطرش حدود يك سانت کافیه. در صورت تمايل دنبه را اول در ته ظرف ميچينيم، سپس پياز را روي دنبه ها قرار ميدهيم. بعد به ترتيب گوشت خورشتي خرد شده, به، هويج و … تا مواد تمام شود و در آخر سيب زميني ها را روي مواد چيده وگوجه فرنگي حلقه شده را روي سيب زميني ها ميچينيم. به این دلیل که سيب زمينی ها له نشوند. سپس نمك و زردچوبه و فلفل را روي تمام مواد پاشيده و بدون  اينكه آب داخل قابلمه ريخته شود و روي شعله ملايم گاز قرار ميدهيم تا دنبه ها با حرارت ملايم آب شوند. و طعم غذا را خوشمزه و در عين حال چربي غذا را تامین کنند.

طرز تهیه تاس کباب

طرز تهیه تاس کباب

چیدن مواد در قابلمه

چیدن مواد در قابلمه

بعد از اينكه حدود یک ربع گذشت بخار ميكنه و مقداري آب مياندازه. سپس به اندازه يك الي دو ليوان آب ولرم روي تمام خوراك تاس كباب ريخته و دو قاشق رب را هم روي تاس كباب میریزیم و در ظرف رو محكم میبندیم و با شعله ملايم میگذاريم بپزد و جا بيوفتد. نيم ساعت به انتهاي پخت که رسيد آلو خورشتي ها را خوب شستشو میدیم تا شن نداشته باشه و روي تاس كباب ريخته و نيم ساعت ديگر ميگذاريم تا آلو ها هم پخته شوند. در آخرين مراحل بعد از پخت با گفگير مواد را در بشقاب گود چيده و با سبزي خوردن و پياز و نون سنگك نوش جان كنيد.

طرز تهیه تاس کباب سنتی

طرز تهیه تاس کباب سنتی

در اين تاس كباب من آلو سياه داشتم ريختم كه رنگ خوراك را كمي تيره كرده. شما از آلو خورشتي استفاده كنيد. ميتونيد بجاي آلو از لواشك آلو بين تاس كباب استفاده كنيد كه خيلي هم خوشمزه است.

تاس کباب بدون رب و آلو

تاس کباب بدون رب و آلو

در اين در تصوير نه آلو داره نه رب كه خودم اينطوريش را بيشتر مي پسندم  ولي خانواده با رب و آلو دوست دارند

3.9/5 - (20 امتیاز)