خیلی از فضاهای خونه یا وسایل خونه هستن که میتونیم با تزیینات خیلی ساده و کوچیک زیبا ترشون کنیم و فضای خونه رو از سادگی در بیاریم. یکی از این وسایل میتونه آیفون باشه که همیشه ساده به گوشه دیوار خونمون زده شده و کم پیش میاد بهش فکر کنیم و بخوایم با یه وسیله تزیینی کلی بهش جلوه بدیم. ولی امروز میخوایم با یه آموزش ساده آیفون خونمون رو از سادگی در بیاریم و با دیدنش کلی انرژی خوب بگیریم.

کاور آیفون

کاور آیفون

وسایل مورد نیاز برای ساخت کاور آیفون

  • نمد
  • تور
  • نخ کاموا
  • ربان
  • چسب حرارتی
  • قیچی
  • نخ و سوزن
  • مروارید
  • پشم شیشه
  • کش
وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز

مراحل ساخت کاور آیفون

برای شروع نیاز به یه سری الگو داریم که این الگو هایی که توی تصویر قرار دادم رو میتونیم خودمون روی کاغذ بکشیم و یا توی هر سایزی که مد نظرمون هست پیرینت بگیریم. بعد از کشیدن الگو ها دورش رو با قیچی برش میزنیم.

الگو

الگو

برای بدنش میتونیم از رنگ سفید یا صورتی خیلی خیلی ملایم و یا کرم ملایم استفاده کنیم. البته دو مورد آخر بهتر هستش چون سفید یه مقدار صورت عروسکمون رو بی روح میکنه.

اول شروع میکنیم به دوختن دور تن عروسک برای تن عروسکمون از دو لایه نمد استفاده میکنیم که دو لایه رو روی هم میزاریم و دورش رو دندون موشی میدوزیم و داخلش رو با پشم شیشه پرمیکنیم.(برای پر کردن داخل تن عروکس هم زمان با هر  کوک یه مقدار پشم شیشه داخل تن عروسکمون میفرستیم. چون اگر پر کردن تنش رو برای آخر کار بزاریم هم ممکنه به تور یکنواخت تنش پر نشه هم فشاری که بیاریم برای پر کردن باعث شه  کوک هامون باز شه یا پشم شیشه ازش بیرون بزنه).

دوختن بدن

دوختن بدن

برای لباس عروسکمون میتونینم از هر رنگی که دوست داریم و یا به فضای خونمون نزدیک تر هستش استفاده کنیم. برای دوختن لباس به تن عروسک دو لایه لباس رو روی هم میزاریم و یک طرف لباس رو دندون موشی میدوزیم.

دوختن یه سمت لباس

دوختن یه سمت لباس

تن عروسک رو بین دو لایه لباس قرار میدیم و سمت دیگه لباس رو هم با کوک دندون موشی میدوزیم.برای دوختن تن عروسک یا لباس عروسک بهتره از نخ هم رنگ نمد یا نخ سفید استفاده کنیم جون اینجوری کارمون تمیز تر نشون داده میشه.

دوختن سمت دیگر لباس

دوختن سمت دیگر لباس

برای دوختن دستای عروسکمون هم از دو لایه نمد استفاده میکنیم که دو لایه رو روی هم میزاریم و دورش رو دندون موشی میدوزیم و همراه با دوختمون داخلش رو هم با پشم شیشه پر میکنیم.

دوختن دست ها

دوختن دست ها

واسه اینکه عروسکمون پاهاش ساده نباشه لازمه که جوراب یا کفش هم داشته باشه پس باید به فکر یه جفت جوراب هم باشیم. برای جوراب از دو لایه نمد استفاده مکینیم که باز هم رنگش سلیقه ای هستش. دو لایه نمد با اندازه دور پای عروسک برش میزنیم که لایه بالایی باید نصف لایه پشتی باشه و این دو لایه رو  به پشت و جلوی پای عروسکمون میچسبونیم. میتونیم دورش رو هم دندون موشی بدوزیم.

چسباندن جوراب

چسباندن جوراب

دست های عروسکمون رو هم به دو طرف بدنش میچسبونیم. دیگه کم کم عروسکمون داره آماده میشه… مونده صورتش که حسابی جذابش کنه.

چسباندن دست ها

چسباندن دست ها

با یه نخ قرمز یه خنده خیلی خیلی مهربون روی صورت عروسکمون میدوزیم. واسه دوختنش هم با کوک های بخیه که پشت سر هم باشه میشه گفت زنجیر وارو کوک هاتون خیلی درشت نباشه چون قسمت هایی که که میخوایم یه کم به لبخندش فرم بدین به مشکل میخوریم.

دوختن لبخند

دوختن لبخند

دو لایه صورت عروسک رو روی هم میزاریم و دورش رو دندون موشی میدوزیم باز هم حواسمون باشه هم زمان با دوخت داخل صورتش رو پر کنیم.

دوختن صورت

دوختن صورت

اگر اول صورتش رو بدوزیم و داخلش رو پر کنیم بعد چشم هاشو بدوزیم چشم ها تو رفته تر میشه و صورت عروسکمون جذاب تر میشه و خیلی خیلی بهتر از این هستش که قبل از دوختن صورت عروسک چشماشو  وصل کنیم. دلیلشم اینه موقع دوختن چشم ها نخ رو محکم بکشیم مهره ای که واسه چشمش انتخاب کردیم با کشیدن نخ به پشم شیشه داخل صورت عروسک فشار میاره و باعث میشه قسمت چشم ها فرو رفته تر بشه. پس برای دوخت چشم ها از دو تا مهره مشکی استفاده میکنیم که دو طرف مهره باز هستش و مثل دکمه اون رو به صورت عروسکمون میدوزیم.

دوختن چشم ها

دوختن چشم ها

برای موهای عروسک از کاموا استفاده کنین چونوقتی پیچ کاموا رو باز میکنیم میشه یه دختر مو فرفری جذاب.

به اندازه ای که میخوایم موهای عروسکمون بلند باشه طول کاموا رو در نظر میگیریم و برش میزنیم.تعداد کامواهام بسته به سلیقه خودتون داره بین 10-15 تا کافیه.

برش زدن کاموا

برش زدن کاموا

وسط کاموا رو پیدا میکنیم و دورش رو با کاموا میپیچونیم و محکمش میکنیم.

وسط کاموا

وسط کاموا

کاموا رو وسط سر عروسکمون میچسبونیم.

چسباندن موها

چسباندن موها

واسه اینکه موهای عروسکمون حجم بگیره و پر تر بشه و خوشگل تر، لازمه پیچ کاموا ها رو باز کنیم.

باز کردن پیچ کامواها

باز کردن پیچ کامواها

مو های عروسکمون رو به طور منظم و مساوی اطراف سرش پخش میکنیم و سرش رو به تنش میچسبونیم.

چسباندن سر

چسباندن سر

تیکه های نمد مستطیلی به طول 3-5 سانت برش میزنیم و رول میکنیمش و انتهاش رو چسب میزنیم. میتونیم از تعداد زیادی واسه گل سر عروسکمون استفاده کنیم یا میتونیم از مروارید های درشت واسه این کار استفاده کنیم.

گل سر

گل سر

برای تزیین روی لباسش هم میتونیم از یه قلب کوچیک با یه مستطیل باریک رول شده استفاده کنیم. تزیین لباسش سلیقه ای هستش شاید شما بخواین یه جور دیگه لباسش رو از سادگی در بیارین و تزیین کنین.

تزیینات لباس

تزیینات لباس

برای عروسکمون میتونیم یه بال هم بزاریم که تبدیل شه به یه فرشته دوست داشتنی. برای این کار از دو لایه نمد طرح بال استفاده میکنیم و روی هم میزاریم و دورش رو دندون موشی میدوزیم. از دو لایه نمد استفاده میکنیم که محکم تر وایسته.

دوختن بال

دوختن بال

روی بال رو میتونیم با قلب تزیینش کنیم. دو تا قلب نمدی یا رنگ دلخواه برش میزنیم و روی بال فرشتمون میچسبونیم.

چسباندن قلب

چسباندن قلب

حالا وقتش رسیده که عروسکمون رو روی بال بچسبونیم. موهای عروسک رو به دو طرف تقسیم میکنیم و  عروسک رو روی بال میچسبونیم.

چسباندن عروسک

چسباندن عروسک

کش رو به اندازه دور گوشی آیفون برش میزنیم و دو سرش رو به هم میدوزیم. میتونیم از هر نو کشی استفاده کنیم. من از کش تور مانند استفاده کردم.

دوختن کش

دوختن کش

کش رو بعد از دوختن به پشت عروسک میچسبونیم.بهتره از دو تا کش استفاده کنیم و با فاصله از هم روی عروسک بچسبونیم تا موقع وصل کردن به گوشی آیفون عروسکمون بهتر وایسته.

چسباندن کش

چسباندن کش

عروسکمون آمادست همین الان برین روی گوشی آیفون وصل کنین و از دیدنش لذت ببرین.

عروسک

عروسک

4.2/5 - (14 امتیاز)