تا همین چند ماه پیش اینطوری بود که من عکس یا فیلم یه کاردستی رو از گوگل یا پینترست یا رنگی پیدا میکردم و با ریحان میدیدیم و سعی میکردیم بسازیمش.. از یه جایی حس کردم خیلی به این سرچ کردن وابسته شده و اگه فیلم یا الگویی نباشه خودش دست به کار نمیشه و فهمیدم که اشتباه کردم… این شد که یه مدت سعی کردم هر وقت حرف کاردستی میشه عکس و فیلم رو بپیچونم و سعی کنم باهم به ایده برسیم و بسازیم.

این روزهای خودقرنطینگی که دچارش شدیم خیلی حوصله مون رو سر برده و سعی میکنم علاوه بر اون مواردی که خودمون میسازیم و تلاش میکنیم از جایی نبینیم، گاهی که خیلی گره میخوره همه چی و دیگه حوصله ای نمیمونه از این مدل های آماده هم استفاده کنیم.

ولی یه فرقی با قدیما داره… اونم میزان دخالت من در ساخت هست… شاید یه دلیلش هم بزرگتر شدن ریحان باشه. الان که 4 سال و نیم داره، وقتی کاردستی رو میبینه سعی میکنیم در مورد اینکه چطور ساخته شده باهم حرف بزنیم… بعد خودش ترغیب میشه به ساخت و من فقط وقتی که خودش درخواست کنه وارد میشم.

اصل عکسی که ما دیدیم این بود ? همینقدر تر و تمیز و شیک?

عکس از پینترست

عکس از پینترست

جوجه کاموا پیچ رو چطور ساختیم؟

در مورد این جوجه کاموا پیچ اینطوری رود که خودش گفت با کاموا درست شده و من بیضی روی کارتون رو براش بریدم(چون خیلی سفت بود).

کاموا رو دور کارتون پیچید و من توی چسبوندن انتهای کاموا کمکش کردم(با چسب مایع این کار رو کردیم).

لوازمی مثل کاغذ رنگی و چشم های عروسک و قیچی و کاموا همیشه در دسترسش هست.. من رفتم آشپزخونه سراغ کار و بارم که دیدم این جوجه رو با همه جزئیات درست کرده…

جوجه کاموا پیچ

جوجه کاموا پیچ

مهمه که چسبش معلومه؟ نه

مهمه که برش ها کج و کوله اس؟ نه

مهمه که پاهاش رو روی لپ جوجه یا بالهاش رو بالا و پایین چسبونده؟ معلومه که نه!

مهمه که تقارن نداره؟ قطعا نه

تازه جوجه ی ریحان تاج هم داره ?

مهم برای من اینه که نیم ساعت تنها و مستقل مشغول ساخت این جوجه بود? مهم اینه از نتیجه خیلی راضی بود و من راضی تر?

چیکار کنیم برای ریخت و پاش کاردستی ها؟

این روزا که همش خونه ایم یه گوشه زیر انداز کاردستیش پهنه و هروقت بخواد میتونه روش هر کاری که میخواد بکنه… کلی کاغذ خورده و چسب و نی و در بطری و این چیزا روش ریخته که گاهی ازش میخوام و بعد از کلی بگو مگو و چونه زدن یکم مرتبش میکنیم باهم? و خیلی وقت ها هم بهم ریخته اس که من باهاش کنار اومدم… ولی همین که یه نقطه مشخص وجود داره برای کاردستی، باعث میشه ریخت و پاش ها به بقیه خونه سرایت نکنه?

2/5 - (3 امتیاز)