برای خیلی از پاستا دوستان مثل من، دنیای این خمیر دوست داشتنی و جذاب، دنیایی رنگارنگ، متنوع و تمام نشدنی هست. این سوغات ایتالیایی که خیلی خوب جای خودش رو در تمام دنیا و حتی سر سفره های ما ایرونی ها باز کرده می تونه بسیاری از نیاز های ما برای دنیای صنعتی و مدرن امروزی که معمولا با کمبود وقت مواجه هست رو بر طرف کنه. امروز قراره با هم گوشه ای این دنیای خوشمزه رو با ترکیب یک سس گوشتی معروف که راگو هست، با هم تجربه کنیم.

پاستا لازنت با راگو گوشت

پاستا لازنت با راگو گوشت

مواد لازم برای تهیه پاستا لازنت با راگو گوشت

  • پاستا لازنت 1 بسته یا 500 گرم
  • گوشت گوساله یا گوسفند پخته شده 350 گرم
  • پوره گوجه فرنگی 2 پیمانه
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • سیر سرخ شده 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای خرد شده 1 عدد
  • گشنیز خرد شده 2 قاشق سوپخوری
  • استاک (عصاره) گوشت 1/5 پیمانه
  • نمک،  فلفل،  زردچوبه،  پاپریکا،  آویشن،  پودر تخم گشنیز به میزان لازم

مراحل تهیه پاستا لازنت با راگو گوشت

پاستا لازنت همونطور که در تصویر مشاهده میفرمایید، یک نوع پاستا نواری سایز کوچک هست که در در تمام سوپر مارکت ها و فروشگاه های بزرگ به راحتی اون رو پیدا می کنین. در صورتی که دسترسی نداشتین می تونین از پاستای فتوچینی یا رشته ای هم استفاده کنین.

پاستا لازنت

پاستا لازنت

طرز تهیه سس راگو گوشت برای پاستا

برای شروع ابتدا پیاز رو همراه با مقدار کمی روغن تفت می دیم تا رنگ عوض کنه و طلایی رنگ بشه. سپس مقداری زردچوبه و نمک اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه میدیم.

سرخ کردن پیاز

سرخ کردن پیاز

بعد از اینکه پیاز ها سرخ شدند، پوره گوجه فرنکی رو اضافه می کنیم و همراه با پیاز داغ در روغن تفت می دیم تا از خامی دربیاد و خوشرنگ تر بشه.

اضافه کردن پوره گوجه فرنگی به پیاز سرخ شده

اضافه کردن پوره گوجه فرنگی به پیاز سرخ شده

سپس سیر سرخ شده رو به همراه گشنیز و فلفل دلمه ای رنگی به مواد اضافه می کنیم. به جای گشنیز از جعفری و به جای فلفل دلمه ای رنگی هم می تونین فقط از فلفل دلمه ای سبز  استفاده کنین.

اضافه کردن سیر سرخ شده همراه با فلفل دلمه ای و گشنیز خرد شده

اضافه کردن سیر سرخ شده همراه با فلفل دلمه ای و گشنیز خرد شده

قرار نیست که سبزیجات خیلی پخته و نرم بشن، به همین خاطر بلافاصله استاک گوشت یا مرغ رو اضافه می کنیم و اجازه میدیم تا کمی آبش کشیده بشه.

اضافه کردن استاک مرغ به سس گوجه فرنگی

اضافه کردن استاک مرغ  یا گوشت به سس گوجه فرنگی

حالا گوشت پخته شده رو ریش ریش می کنیم و به سس اضافه می کنیم. همه مواد رو خیلی خوب با هم مخلوط می کنیم و اجازه میدیم تا مزه مواد به خوبی به خورد همدیگه برن.

اضافه کردن گوشت پخته و ریش شده به سس

اضافه کردن گوشت پخته و ریش شده به سس

در این فاصله، پاستا رو داخل آب جوش و نمک می ریزیم و حدوداً 12-15 دقیقه اجازه پخت کامل می دیم تا به مرحله آدلانته برسه یعنی نیازی به پخت مجدد نداشته باشه و کاملاً مغز پخت شده باشه. سپس پاستا رو آبکش می کنیم و در ظرف سرو می ریزیم.

پختن پاستا

پختن پاستا

حالا راگوی آماده شده رو روی پاستا می ریزیم و با مقداری پنیز پارمزان رنده شده روی اون می پاچیم و با چند برگ گشنیز تزئین کرده و سرو می کنیم.

پاستا لازنت با راگو گوشت 1

پاستا لازنت با راگو گوشت

3.6/5 - (5 امتیاز)