همونطور که میدونین دنیای طعم و مزه قهوه ها حسابی متنوع هستش و قهوه انواع مختلفی داره و معمولا هم هر کسی که طرفدار قهوه است و اصولا قهوه خوره یکی از انواعش رو بیشتر میپسنده. منم از بین تمام قهوه ها عاشق قهوه ترکم چون هم مزه اش نسبت به بقیه قهوه ها لطیف تره و هم خیلی خوش عطره و بافتشم عالیه، در این مطلب هم نحوه دم کردن یه قهوه ترک عالی رو بهتون میگم …

قهوه ترک

قهوه ترک

مواد لازم برای دم کردن قهوه ترک

  • ۱ قاشق مرباخوری پودر قهوه ترک
  • ۱ فنجان آب سرد
  • ۱ قاشق چایخوری یا مربا خوری شکر در صورت تمایل
مواد لازم برای دم کردن قهوه ترک

مواد لازم برای دم کردن قهوه ترک

مراحل دم کردن قهوه ترک

اول از همه باید دقت کنین که برای دم کردن قهوه ترک حتما از قهوه جوش مخصوص همین قهوه استفاده کنین که تقریبا با شکل یه استوانه با دهنه باریک تره و سایز های مختلفش رو هم میتونین تهیه کنین … با توجه به اینکه برای چند نفره قهوه دم میکنین.

قهوه جوش

قهوه جوش

حالا پودر قهوه ترک رو داخل قهوه جوش میریزین که برای هر فنجون قهوه ترک یک قاشق مربا خوری پودر قهوه کافیه. فنجون های قهوه ترک هم سایز استانداردی دارن و کوچکتر از فنجون های معمولی هستن.

برای اینکه همیشه پودر قهوه ای با کیفیتی داشته باشین داخل ظرف های دربسته که نور بهشون نفوذ نمیکنه و در جای خشک نگهشون دارین و سعی کنین همیشه به مقدار مصرفتون تهیه کنین تا به مدت زیادی نمونه و طعم و عطرش رو از دست نده.

اضافه کردن قهوه

اضافه کردن قهوه

اگه دوست دارین قهوه تون شیرین باشه شکر رو هم به قهوه جوش اضافه کنین. البته به طور کلی قهوه ای که بدون شکر دم بیاد کیفیت بهتری خواهد داشت.

اضافه کردن شکر

اضافه کردن شکر

در نهایت آب سرد رو هم بریزین و بهتره از آب معدنی استفاده کنین. حالا فقط کمی موادو با هم مخلوط کنین.

اضافه کردن آب

اضافه کردن آب

در نهایت قهوه جوش رو روی دمای ملایم بذارین تا کم کم در بیاد راز داشتن یه قهوه ترک خوش طعم و فوم دار دمای کمش هنگام دم کشیدنه. علاوه بر این دقت کنین تا قهوه رو اصلا در حین دم کشیدن هم نزنین.

دم کردن قهوه

دم کردن قهوه

همین که گوشه های قهوه شروع به بالا اومدن کردن و روی قهوه هم فوم دار شد قهوه ترک ما حاضره … یادتون باشه در صورتی که قهوه زیاد بجوشه در نهایت طعم قوی تری پیدا میکنه و فومش هم کمتر میشه….

آماده شدن قهوه

آماده شدن قهوه

حالا قهوه ترک خوشمزه ما آماده است و کافیه داخل فنجون ریخته و سروش کنیم … نوش جان

قهوه ترک

قهوه ترک

 

4.1/5 - (49 امتیاز)