پارسال ماه رمضون بود که مطلب طرز تهیه فرنی مخصوص افطاری رو برای دوستای گلم قرار دادم. طی این یک سال که مسلماً فرنی هزاران بازدید داشته نظرات زیادی هم گرفته. یکی از نظراتی که تکرار میشد این بود که با نشاسته خوشمزه تره. و از اونجایی که اینجانب تاحالا فرنی با نشاسته درست نکرده و نخورده بودم کنجکاو شدم تا تهیه اش کنم و برای یک بار هم که شده برام تجربه بشه. به همین منظور دست به کار شدم و فرنی با نشاسته رو درست کردم. انصافا طعم عالی داشت و همون اولین بار هم من و هم جناب همسر خوشمان آمد. این شد که آموزشش رو برای شما دوستان عزیز هم قرار میدم تا انشاالله اگر تاحالا امتحان نکردید دست به کار شید.

فرنی

فرنی

طرز تهیه این فرنی خیلی خیلی راحته و خیلی هم سریع آماده میشه و تنها زمانی که صرف میشه برای سرد شدنش هست. جالبیش هم در اینه که خیلی راحت و شکیل قالبی میشه و به دلیل ترکیب نشاسته و هل و گلاب، طعمی شبیه به مسقطی ها داره که من عاشقشم. البته نه به اون شیرینی و پر عطری. در هر صورت به همه شما دوستان عزیزی که تاحالا این فرنی رو امتحان نکردید توصیه میکنم حتما یک بار هم که شده درست کنید و لذت ببرید.

فرنی قالبی

فرنی قالبی

مواد لازم برای تهیه فرنی قالبی

  • شیر 2 لیوان و نیم (از همین لیوان دسته دار ها که توی عکس هم هست)
  • نشاسته 6 قاشق غذاخوری
  • شکر 6 قاشق غذاخوری
  • هل ساییده شده 1/4 قاشق
  • گلاب 2 تا 3 قاشق غذاخوری
  • دارچین برای تزیین

این مقدار مواد سه پیاله فرنی میشه

مواد لازم برای تهیه فرنی

مواد لازم برای تهیه فرنی

طرز تهیه فرنی قالبی با نشاسته

نشاسته رو در نصف لیوان شیر سرد کاملا حل میکنیم. دو لیوان شیر باقی مونده رو در ظرف میذاریم روی حرارت تا به جوش بیاد. شکر رو هم اضافه میکنیم تا حل شه. بعد مخلوط شیر و نشاسته رو به آرومی به شیر در حال جوش اضافه میکنیم و حسابی هم میزنیم تا گلوله نشه و کاملا یک دست باشه. هل یا وانیل رو در این مرحله اضافه میکنیم و حدود 5 دقیقه هم میزنیم تا فرنی کاملا بگیره و نشاسته ها خودشون رو باز کنن. وقتی که به غلظت مناسب رسید گلاب رو اضافه میکنیم و یک دور هم میزنیم و زیرش رو خاموش میکنیم. تا اینجا فرنی ما آماده اس و اگه میخواید گرم سرو کنید میتونید در ظرف مورد نظرتون بکشید و  بذارید روی سفره.

طرز تهیه فرنی

طرز تهیه فرنی

ولی اگه میخواید مثل من قالبی درش بیارید، بذارید تا کمی از داغی بیفته و ولرم بشه. بعد فرنی تون رو توی قالب بریزید و بذارید توی یخچال تا ببنده. به همین راحتی… بعد از دو ساعت هم میتونید بر گردونید در ظرف مورد نظرتون.

فرنی قالبی با نشاسته

فرنی قالبی با نشاسته

این فرنی وقتی قالبی باشه بسیار شیک و مجلسیه و با یک تزیین خوب میتونید حتی به عنوان یک دسر در مهمانی ها سرو کنید.

فرنی قالبی با نشاسته

فرنی قالبی با نشاسته

نکته برای قالب زدن

  • دوستای گلم من از قالب سیلیکونی که داشتم استفاده کردم. توی قالب دیگه هم امتحان کردم، فرنی کاملا خودش رو میگیره و مشکلی براش پیش نمیاد. پس قالب رو چرب نکنید که فرنی تون رو خراب میکنه.
  • تنها مساله اینه که داغ نباشه و همچنین تا کاملا سرد نشده و نبسته از قالب خارج نکنید.
  • برای خارج کردن هم ابتدا با یک چاقو دور قالب رو باز کنید، بعد فرنی رو در ظرفی برگردونید.

نوش جان

فرنی قالبی

فرنی قالبی

 

4.2/5 - (64 امتیاز)