امروز میخوام عدس پلو را که هم طعم خوبی داره و درعین حال راحته آموزش بدهم. البته این غذا را همه بلد هستید ولی هر کس به نوعی طبخ میکنه . اما متداول ترین نوع پخت عدس پلو فکر کنم همین باشه . امیدوارم این غذا را درست کنید و در کنار عزیزانتون نوش جان کنید.

عدس پلو با سالاد شیرازی

عدس پلو با سالاد شیرازی

مواد لازم برای تهیه عدس پلو

  • عدس 2 پیمانه پلوپز
  • برنج 3 پیمانه پلوپز
  • پیاز دوعدد ریز شده و سرخ شده
  • گوشت چرخ کرده 250 گرم
  • کشمش به میزان لازم که من یک پیمانه درست کردم
  • کره به مفدار لازم

طرز تهیه عدس پلو

برنج را شسته با مقداری نمک وآب خیس میکنیم
عدس را هم پاک کرده وشسته و میگذاریم خوب بپزد. بعد ازاینکه عدس خوب پخت(نه اینکه له بشه) آنها را در آبکش ریخته و کناری میگذاریم.

پیاز ها را ریز خرد میکنیم و با مقداری روغن سرخ میکنیم. همینکه پیازها سبک شد. گوشت چرخ کرده را هم به پیاز اضافه میکنیم تا گوشت هم خوب تفت بخوره نه اینکه بسوزه.

طرز تهیه خوراک گوشت برای عدس پلو

طرز تهیه خوراک گوشت برای عدس پلو

بعد از خیساندن برنج که مدت آن یک تا دوساعت است یک قابلمه را آب کرده و روی شعله گاز گذاشته تا بجوش بیاد وقتی آب جوشید برنج خیس کرده را آب اضافی اش را دور ریخته و برنج را در آبجوش بریزید تا برنج خوب مغز پخت بشه. وقتی موقع آبکش کردن برنج شد عدس پخته آب گرفته را به برنج اضافه کرده یک هم بزنید وبرنج وعدس را آبکش کنید.

مقدار 2 قاشق روغن در قابلمه ریخته نصف از آب روغن بجوش آمده را در کاسه ماست خوری ریخته برای روی برنج نصفی را هم در ته ظرف سپس برنج وعدس آبکش شده را درون قابلمه ریخته و بعد آب روغن را روی برنج ریخته ودرب ظرف رابسته تا بخار پلو بالا آمد دمکنی بگذارید و زیر برنج را کم کنید. به مدت 20 تا 30 دقیقه بعد از بخار دادن پلو میگذاریم پلو و عدس دم بکشه.

عدس و برنج

عدس و برنج

در ظرفی مقداری کره آب میکنیم کشمش های شسته شده و آب گرفته شده را درون کره کمی تفت میدهیم و میگذاریم کنار.
در صورت تمایل اگر دوست داشتید چند تا هم خرما هسته گرفته را هم بغل کشمش ها تفت داده وکنار میگذاریم.

کشمش و خرما برای عدس پلو

کشمش و خرما برای عدس پلو

بعد از دم کشیدن برنج اگر گوشت و پیاز سرخ شده مان سرد شده بود گرم میکنیم وقتی برنج را کشیدیم روی پلو عدس تزئین میکنیم مقداری هم پلو و زعفران حل میکنیم یک راه پلو زعفرون یک راه گوشت وپیاز و یک راه هم کشمش و خرما تزئین کنید و با سالاد کاهو یا شیرازی نوش جان کنید.

عدس پلو با گوشت

عدس پلو با گوشت

4/5 - (131 امتیاز)