دسرها جزو پرطرفدارترین شیرینی ها هستند و این روزها بین خانوم های ایرونی بسیار متدوال شده که در مهمونی ها و دورهمی هاشون از این شیرینی ها استفاده می کنند تا سفره هاشون زیباتر و تکمیل تر از همیشه به چشم بیاد. قطعاً همه ما طعم اون ها رو چشیدیم و برامون خوشایند بوده و به بعضی از انواع اون ها علاقه خاصی پیدا کردیم. دسر های یخچالی از اون دسته از دسر ها هستند که می تونن نظر خیلی از علاقه مندان به دسر و شیرینی رو به خودشون معطوف کنند و با تهیه آسونشون، یکی از گزینه های انتخابی ما در مهمونی ها باشن.

کیک یخچالی

کیک یخچالی

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی

  • بیسکوئیت پتی بور 2 بسته
  • خامه فرم گرفته دو پیمانه
  • شیر 3/4 پیمانه
  • پودینگ شکلاتی 2 پیمانه
  • پودر کاکائو 1/2 پیمانه
  • توت فرنگی یا هر میوه مورد علاقه برای تزیین

طرز تهیه کیک یخچالی

همونطور که در مواد اولیه اشاره شد ما به پودینگ شکلاتی احتایج داریم که می تونین طرز تهیه اش رو در اینجا ببینین. خب برای شروع قالب یا ظرف مورد نظر رو برای سرو انتخاب می کنیم. بهتره ظرفی رو انتخاب کنیم که شکل مستطیل یا مربع داشته باشه تا با شکل بیسکوئیت ها همخونی بهتری داشته باشه. شیر رو داخل یک کاسه یا بشقاب ته گود میزیزیم و یکی یکی بیسکوئیت ها رو دورن شیر می غلتونیم تا بیسکوئیت کاملاً به شیر آغشته بشه. بنا به سلیقه و ذائقتون می تونین از شیر کاکائو به جای شیر اسفاده کنین.

آغشته کرئن بیسکوئیت ها یه شیر

آغشته کردن بیسکوئیت ها یه شیر

حالا بیسکوئیت ها رو کنار هم کف ظرف می چینیم و تمام جاهای خالی رو هم پوشش می دیم.

چیدن بیسکوئیت ها کف ظرف

چیدن بیسکوئیت ها کف ظرف

وقتی یک لایه کامل از بیسکویت ها رو چیدیم، نیمی از پودینگ شکلاتی رو روی بیسکوئیت ها می ریزیم و همه سطح بیسکوئیتمون رو با پودینگ می پوشونیم.

پوشاندن روی تمام بیسکوئیت ها با پودینگ شکلاتی

پوشاندن روی تمام بیسکوئیت ها با پودینگ شکلاتی

مجدداً بیسکوئیت ها رو با شیر خیس می کنیم و یک لایه دیگه روی پودینگ رو به وسیله اون ها می پوشونیم.

چیدن لایه دوم بیسکوئیت روی پودینگ

چیدن لایه دوم بیسکوئیت روی پودینگ

حالا نیمی از خامه فرم گرفته رو روی بیسکوئیت قرار می دیم و دقیقاً مثل پودینگ شکلاتی روی بیسکوئیت ها رو با اون می پوشونیم.

پوشاندن بسکوئیت ها با خامه فرم گرفته

پوشاندن بسکوئیت ها با خامه فرم گرفته

و دوباره روی خامه رو با بیسکوئیت ها آغشته به شیر پوشش می دیم و همین کار رو مجدداً انجام می دیم. یعنی یک لایه بیسکوئیتی و بعد یک لایه پودینگ و باز یک لایه بیسکوئیت. بعد از اینکه لایه آخر بیسکوئیت رو چیدیم، ما بقی خامه رو داخل قیف می ریزیم و با ماسوره مورد نظر یا حتی بدون ماسوره و به صورت ساده روی تمام بیسکوئیت رو با خامه پوشش می دیم.

پوشاندن لایه اخر بیسکوئیت ها با خامه به وسیله ماسوره

پوشاندن لایه اخر بیسکوئیت ها با خامه به وسیله ماسوره

حالا روی ظرف رو می پوشونیم و برای یک شب تا صبح داخل یخچال قرار می دیم. بعد از این زمان روی خامه رو با پودر کاکائو که داخل یک الک ریختیم پوشش می دیم.

ریختن پودر کاکائو روی خامه ها بعد از استراحت

ریختن پودر کاکائو روی خامه ها بعد از استراحت

برای تزئین می تونیم همراه با خامه فرم گرفته و میوه مورد علاقمون به هر صورتی که دوست داشتیم دسر رو تزئین کنیم. کیک یخچالی ما آماده سرو کردن هست و به همین راحتی تهیه شد. موقع سرو کردن بهتره اون رو با یک چاقوی نازک و تیز برش بزنیم تا برش های شیک و تمیزی به ما بده. اگر دوست داشتین ما بین لایه ها می تونیم از موز یا گردو یا شکلات چیپسی هم استفاده کنیم.

کیک یخچالی

کیک یخچالی

4.1/5 - (22 امتیاز)