معمولا افرادی که در هضم میوه ها به صورت خام مشکل دارن بیشتر طرفدار مصرف اونها به صورت کمپوت هستن و از طرفی کمپوت میتونه یه دسر خوشمزه و نسبتا سالم برای همه ما باشه مخصوصا وقتی میوه ها ترش یا سفت باشن. گاهی پیش میاد که آناناسی که خریداری میکنیم شیرین و رسیده و آبداره و گاهی برعکس ترش و سفت در چنین مواردی میتونیم کمپوتش کنیم و باز از طعمش لذت ببریم. در این مطلب هم من طرز تهیه کمپوت آناناس رو براتون میذارم که خیلی آسون و بی دردسره …

کمپوت آناناس

کمپوت آناناس

مواد لازم برای تهیه کمپوت آناناس

  • ۱ عدد آناناس
  • ۲ الی ۳ لیوان آب
  • ۱/۲ الی ۲/۳ لیوان شکر
مواد لازم برای تهیه کمپوت آناناس

مواد لازم برای تهیه کمپوت آناناس

مراحل تهیه کمپوت آناناس

به طور کلی این که از چه مقدار آب برای کمپوتمون استفاده کنیم بسته به اندازه آناناسمون داره و در کل مقدار آب باید به قدری باشه که روی سطح آناناس هارو بگیره. مقدار کلی شکر هم به ترش و شیرین بودن آناناس بستگی داره در صورتی که آناناس ترش تره شکر بیشتر، و در صورتی که آناناس شیرین تره از مقدار کمتری شکر استفاده کنین. حالا اول از همه آب و شکر رو داخل یه قابلمه میریزیم و حرارت رو هم ملایم میکنیم.

مخلوط کردن شکر و آب

مخلوط کردن شکر و آب

آب و شکر رو با هم مخلوط میکنیم و اجازه میدیم تا آب کم کم جوش بیاد.

جوش آمدن آب

جوش آمدن آب

حالا آناناس رو که به شکل و اندازه دلخواه خورد کردیم داخل آب میریزیم. نحوه پوست کندن آناناس رو میتونین اینجا ببینین.

اضافه کردن آناناس

اضافه کردن آناناس

اجازه میدیم تا آناناس حدود ۱۰ دقیقه الی یک ربع با آب بجوشه در صورتی که آناناس نرم و رسیده باشه همین مدت زمان برای آماده شدن کمپوت حاضره ولی در صورتی که آناناس ترش تر و نارس تره به مدت بیشتری احتیاج داره و میتونیم مدت مناسب رو با تست کردن آناناس متوجه بشیم.

پختن آناناس

پختن آناناس

برای اینکه بتونیم از کمپوت آناناس مدتی داخل یخچال نگهداری کنیم باید داخل یک شیشه تمیز و خشک بریزیمش و اجازه بدیم تا کمپوت سرد شده تا دیگه بخار نکنه حالا در شیشه رو هم ببندین و شیشه کمپوت رو داخل یخچال بذارین در این صورت میتونین تا یک هفته کمپوت رو داخل یخچال نگه دارین.

نگهداری از کمپوت آناناس

نگهداری از کمپوت آناناس

در صورتی که قصد دارین کمپوت رو سریعا مصرف کنین اجاه بدین سرد شده و بعد داخل یخچال بذارینش تا یه کمپوت خنک و خوشمزه رو نوش جان کنین …

کمپوت آناناس

کمپوت آناناس

4.1/5 - (54 امتیاز)