کباب تندوری یکی از کباب های معروف هندیه که به خاطر عطر و طعم ادویه هایی که توش استفاده شده خیلی لذیذه و با ذائقه ما ایرانی ها هم کاملا جور درمیاد. برای تهیه این کباب که معمولا با ران مرغ تهیه میشه فقط کافیه ادویه های مخصوش رو داشته باشین بقیه مراحل خیلی آسونه و مطمئن باشین در نهایت عطر و طعمش هوش از سرتون میبره …

کباب تندوری

کباب تندوری

مواد لازم برای تهیه کباب تندوری

  • ۴ عدد ران مرغ
  • ۱ پیمانه ماست
  • ۲ عدد پیاز
  • ۲ حبه سیر
  • ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • فلفل سبز به مقدار لازم
  • رنگ خوراکی قرمز به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • ۱ قاشق چایخوری پودر پاپرکا
  • ۱ قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز
  • ۱ قاشق چایخوری سرخالی زیره سیاه
  • ۱/۳ قاشق چایخوری پودر زنجبیل
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه کباب تندوری

مواد لازم برای تهیه کباب تندوری

مراحل تهیه کباب تندری

ابتدا باید روی سطح مرغامون رو مثل تصویر زیر شیار ایجاد کنیم تا خوب مزه سسی که بعدا توش خوابونده میشن رو بگیرن.

شیار دار کردن مرغ

شیار دار کردن مرغ

حالا داخل یه قابلمه مقداری آب و نمک ریخته و مرغ هارو برای مدت نیم ساعت داخل آب نمک میذاریم. در طی این مدت بهتره مرغ رو داخل یخچال بذاریم.

گذاشتن مرغ در آب نمک

گذاشتن مرغ در آب نمک

تو این فرصت سس کبابمون رو حاضر میکنیم به این صورت که ماست، آبلیمو، ۴ الی ۵ عدد فلفل سبز (تند بودن یا نبودن فلفل ها به خودمون بستگی داره)، یک عدد از پیازها، سیر، فلفل، نمک و  تمام ادویه ها رو داخل غذا ساز میریزیم و چند پالس میزنیم تا یه مخلوط یکنواخت بدست بیاد. از اونجایی که من خیلی ادویه کاری رو دوست دارم حدود ۱ قاشق چایخوری پودر کاری هم داخل سس ریختم.

تهیه سس

تهیه سس

از اونجایی که من از ماست چکیده استفاده کرده بودم برای اینکه سسم خیلی غلیظ نشه حدود ۱/۴ لیوان آب داخل سسم ریختم. ولی در صورتی که از ماست معمولی استفاده میکنین آب احتیاج نیست.

حالا رنگ خوراکی قرمز و زعفرون رو هم اضافه میکنیم اینکه چه مقدار از هر کدام این دو استفاده کنیم کاملا به این بستگی داره که دوست داریم رنگ نهایی سسمون چه رنگی باشه پس بهتره زعفرون و رنگ قرمز رو کم کم اضافه کنین تا به رنگ دلخواه برسین.

اضافه کردن زعفران و رنگ خوراکی

اضافه کردن زعفران و رنگ خوراکی

همینطوری که میبینین سس من تقریبا قرمزه و شما میتونین بر حسب سلیقتون رنگ سس رو متمایل به نارنجی یا قرمز درست کنین.

سس آماده شده

سس آماده شده

حالا مرغ هارو از داخل آب نمک در میاریم و میریزیم داخل سس و کاملا به سس آغشته شون میکنیم و بعد روی ظرف رو با سلفون میپوشونیم و برای یه شب تا صبح میذاریم موادمون تو یخچال بمونه تا مرغ خوب طعم دار بشه.

خوابوندن مرغ ها در سس

خوابوندن مرغ ها در سس

بعد از گذشت زمان مورد نظر داخل سینی فر رو با روغن چرب میکینم و بعد یدونه دیگه پیازی که داشتیم رو حلقه حلقه کرده و همراه فلفل سبز داخل سینی میچینیم. کمی نمک هم به موادمون میزنیم.

گذاشتن پیاز و فلفل داخل سینی فر

گذاشتن پیاز و فلفل داخل سینی فر

مرغ هارو هم از داخل مواد درمیاریم و میچینیم روی پیاز و فلفل.

اضافه کردن مرغ

اضافه کردن مرغ

بعد بهتره روی مرغ هارو با فویل بپوشونیم تا مرغ ها در حین پخت سفت و خشک نشن البته دقت کنین تا یکم فضا برای خروج بخار بذارین تا کبابتون بخار پز نشه.

حالا سینی رو داخل فری که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه گرم شده میذاریم و اجازه میدیم تا مرغ هامون برای یک ساعت داخل فر خوب مغز پخت بشه بعد از گذشت این مدت زمان فویل رو برمیداریم و مرغامون رو چک میکنیم و اگه پخته بودن روی مرغ هارو با فرچه به روغن آغشته کرده و گریل رو روشن میکنیم تا سطح مرغ ها هم برشته بشه.

پوشاندن مواد با فویل

پوشاندن مواد با فویل

حالا کباب تندوری خوشمزه و خوش رنگ ما حاضره و آماده سرو کردن … نوش جان

کباب تندری

کباب تندری

3.7/5 - (7 امتیاز)