پختن نون از یه طرف و تست کردن طعم غذاهای تازه که اصلیت ایرانی ندارن از طرف دیگه پختن نون ترتیلا رو خیلی دلپذیر میکنه … ترتیلا یه نون مکزیکی خیلی خوشمزه است که معمولا با آرد ذرت درست میشه. ترتیلا در زبان اسپانیایی به معنی نان کوچک هستش و این نون ها هم معمولا در اندازه های کوچیک و لقمه ای درست میشن در این مطلب هم طرز تهیه این نون رو براتون گذاشتم امیدوارم درستش کنین و از طعمش لذت ببرین.

نان ترتیلا

نان ترتیلا

مواد لازم برای تهیه نان ترتیلا

  • ۳ پیمانه آرد (۱ونیم پیمانه آرد ذرت و ۱ونیم پیمانه آرد گندم)
  • ۱ و ۱/۲ پیمانه آب ولرم
  • ۱/۳ پیمانه روغن
  • ۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک
مواد لازم برای تهیه نان ترتیلا

مواد لازم برای تهیه نان ترتیلا

مراحل تهیه نان ترتیلا

ابتدا باید ۲ الی ۳ بار مواد خشک یعنی هر دو نوع آرد، نمک و بیکینگ پودر رو با هم الک کنیم. استفاده از آرد گندم در این نون به منسجم شده خمیر کمک میکنه.

الک کردن مواد خشک

الک کردن مواد خشک

حالا وسط مخلوط آرد رو کمی گود کرده و روغن رو داخلش میریزیم.

اضافه کردن روغن

اضافه کردن روغن

بعد آرد و روغن رو با قاشق هم میزنیم تا به صورت خورده نون دربیاد.

مخلوط کردن مواد

مخلوط کردن مواد

حالا ۱ پیمانه از آب ولرم رو اضافه کرده و ابتدا مخلوط رو با قاشق هم میزنیم درصورتی که آب مخلوطمون کم بود و خمیر منسجم نمیشد مابقی آب رو کم کم اضاقه میکنیم.

اضافه کردن آب

اضافه کردن آب

وقتی مواد حالت خمیری گرفت شروع به ورز دادن مواد با دست میکنیم و حدود ۵ دقیقه به ورز دادن ادامه میدیم تا خمیرمون نرم و لطیف بشه. حالا روی خمیر رو با یه پارچه پوشونده و برای مدت ۱ ساعت در جایی نسبتا گرم بهش استراحت میدیم تا آماده پخت بشه.

استراحت دادن به خمیر

استراحت دادن به خمیر

بعد چونه های کوچکی از خمیر برداشته و روی تخته ای که کفش آرد پاشیدیم میذاریم و با وردنه پهنش میکنیم هر چقدر خمیر نازک تر باشه کیفیت نونتون بعد از پخت بهتره پس سعی کنین ضخامت خمیر بین یک الی دو میلیمتر بشه.

پهن کردن خمیر

پهن کردن خمیر

حالا یه ماهیتابه رو روی حرارت ملایم میذاریم تا داغ بشه و بعد خمیر رو داخلش میذاریم و بدون اینکه در ماهیتابه رو بذاریم یا کف ماهیتابه رو چرب کنیم اجازه میدیم تا خمیر شروع به حباب زدن کنه.

پختن نان

پختن نان

حالا خمیر رو برمیگردونیم تا طرف دیگه هم بپزه و طلایی بشه. پخت هر کدام از نون ها حدود چند دقیقه بیشتر زمان لازم نداره پس زیاد روی گاز نگهشون ندازین وگزنه سفت میشن.

برگرداندن نان

برگرداندن نان

حالا نون هارو لای یه دستمال میذاریم تا خشک نشه و بعدش هم آماده نوش جان کردن هستن ….

نان ترتیلا

نان ترتیلا

3.9/5 - (17 امتیاز)