لازانیا معمولا همیشه تو مهمونی ها به داد آدم میرسه چون هم خوشمزه است و هم باب طبع همه و از طرفی میشه از روز قبل حاضرش کرد و روز مهمونی فقط گذاشتش تو فر تا خودش راحت و بدون دردسر بپزه … اما یه مشکل وجود داره و اونم بریدن و تکه کردن لازانیا موقع سروه که گاهی کار چندان آسونی نیست برای همین در این مطلب طرز تهیه لازانیا لقمه ای رو براتون میذارم که علاوه بر طعم لذیذ همیشگی سرو خیلی راحتی هم داره.

لازانیا لقمه ای

لازانیا لقمه ای

مواد لازم برای تهیه لازانیا لقمه ای

  • ۱۰ ورق لازانیا
  • ۲/۳ لیوان شیر
  • ۱۵ گرم کره
  • ۱ قاشق مربا خوری سیر رنده شده
  • مایه لازانیا به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه لازانیا

مواد لازم برای تهیه لازانیا

مراحل تهیه لازانیا لقمه ای

ابتدا مایه لازانیا رو با هر مواد اولیه که دوست داشته باشیم میپزیم برای دیدن مایه لازانیا با گوشت و قارچ هم میتونین اینجا رو ببینین.

مایه لازانیا

مایه لازانیا

بعد از پختن مایه لازانیا نوبت درست کردن سس لازانیاس پس سیر و کره رو فقط کمی با هم تفت میدیم فقط در حدی که کره مزه سیر رو بگیره.

تفت دادن سیر و کره

تفت دادن سیر و کره

حالا شیر رو به مخلوط کره و سیر اضافه میکنیم و فقط اجازه میدیم تا شیر داغ بشه ولی جوش نیاد کمی نمک هم به سسمون اضافه میکنیم. این سس احتیاجی به آرد نداره چون وقتی داخل لازانیا میریزیم جذب ورقه های لازنیا میشه و نه تنها لازانیا آب دار نمیشه بلکه ورقه هاش خیلی خوش طعم و نرم میشن.

اضافه کردن شیر

اضافه کردن شیر

در نهایت ورقه های لازانیا رو هم داخل آب درحال جوشیدن که کمی روغن توش ریختیم تا از چسبیدن ورقه ها به هم جلوگیری کنه، میریزیم تا نرم بشن.

جوشاندن ورقه های لازانیا

جوشاندن ورقه های لازانیا

حالا نوبت پیچیدن ورقه های لازانیاس به دو صورت میتونیم ورقه های لازانیا رو لقمه کنیم.

بقچه کردن ورقه های لازانیا

در حالت اول ابتدا قسمت اضافی ورقه های لازانیا رو مثل تصویر با چاقو میبریم، به طوری که طولشون سه برابر عرضشون بشه. بعد مانند مراحل زیر به کارمون ادامه میدیم.

پیچیدن لقمه ها

پیچیدن لقمه ها

همونطوری که در تصویر زیر میبینین من روی یکی از لایه ها پنیر ورقه ای زرد گذاشتم که شما هم اگه دوست داشته بشین میتونین امتحانش کنین.

پیچیدن لقمه ها

پیچیدن لقمه ها

رول کردن ورقه های لازانیا

من معمولا از حالت دوم که رول کردن ورقه هاست استفاده میکنم چون در حالت اول مایع گوشتی به نسبت کمتر از حالت دومه و حجم ورق لازانیا بیشتره و چون من مایع گوشتی بیشتری رو میپسندم روش دوم رو انتخاب میکنم شما میتونین به سلیقه خودتون یکی از این دو روش رو امتحان کنین.

برای روش دوم هم مثل تصاویر مرحله ای زیر کار رو ادامه میدیم.

رول کردن ورق لازانیا

رول کردن ورق لازانیا

حالا به هر روشی که لقمه ها رو درست کرده باشیم باید داخل ظرف سرومون بچینیمشون. کف ظرف رو چرب میکنیم و لقمه هارو به ترتیب میچینیم.

بهتره قسمت انتهای ورقه بالا قرار بگیره تا موقع سرو رول ها راحت تر ار ظرف دربیان و باز نشن.

چیدن داخل ظرف

چیدن داخل ظرف

بعد از اینکه همه لقمه هارو چیدیم سسمون رو در همه قسمت های ظرف پخش میکنیم.

اضافه کردن سس

اضافه کردن سس

در نهایت روی سطح لازانیا رو خوب با پنیر پیتزا میپوشونیم تا بعد پخت ورقه های لازانیا خشک نشن.

اضافه کردن پنیر

اضافه کردن پنیر

حالا ظرفمون رو برای مدت ۱ ساعت داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده قرار میدیم تا لازانیا بپزه و سس خوب به خورد ورقه ها بره و پنیر هم آب بشه. در انتهای پخت گریل رو روشن کنین تا پنیر هم خوب طلایی بشه.

همونطوری که میبینین حد لقمه ها کاملا مشخصه و سرو لازانیا اینطوری خیلی راحت تره.

لازانیا لقمه ای

لازانیا لقمه ای

بعد از در آوردن ظرف از فر حدود ۵ دقیقه صبر کنین و بعد لازانیا رو سرو کنین اینطوری لازانیا منسجم تر میمونه سس هم خوب جذب میشه … نوش جان

لازانیا لقمه ای

لازانیا لقمه ای

4.1/5 - (53 امتیاز)