کیه که لازانیا دوست نداشته باشه؟؟ فک نمیکنم کسی باشه. لازانیا معمولا داخل فر درست میشه، اما گاهی هست که ممکنه به هر دلیلی نتونیم از فر استفاده کنیم یا اینکه ممکنه فر نداشته باشیم در این صورت میتونیم خیلی راحت لازانیارو با شعله گاز بپزیم و بعدم از طعم محشرش لذت ببریم. در این مطلب طرز تهیه لازانیا رو گاز رو براتون گذاشتم. امیدوارم براتون مفید باشه.

لازانیا بدون نیاز به فر

لازانیا بدون نیاز به فر

مواد لازم برای تهیه لازانیا رولی بدون فر

  • مایه لازانیا به مقدار لازم
  • ورقه لازانیا به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • پنیر گودا ورقه ای در صورت تمایل
مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر

مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر

مراحل تهیه لازانیا بدون نیاز به فر

ابتدا باید مایه لازانیا رو درست کنیم برای تهیه مایه لازانیا از هر دستوری که علاقه دارین میتونین استفاده کنین و علاوه بر اون طرز تهیه یه نوع مایه لازانیا با گوشت و قارچ رو هم میتونین در اینجا ببینین.

مایه گوشت و قارچ مخصوص لازانیا

مایه گوشت و قارچ مخصوص لازانیا

حالا باید ورقه های لازانیا رو بجوشونیم. برای این کار داخل یه قابلمه بزرگ آب ریخته و کمی روغن هم بهش اضافه میکنیم و میذاریم تا جوش بیاد و بعد ورقه های لازانیا رو بهش اضافه میکنیم. روغن باعث میشه که وقتی ورقه ها رو داخل آب جوش گذاشتیم به همدیگه نچسبن. حالا باید به ورقه ها اجازه بدیم تا نرم بشن. چون قراره لازانیا رو روی گاز بپزیم نه توی فر و زمان کمتری برای پخت داریم بهتره ورقه ها خوب نرم بشن البته باید دقت کنیم تا وا نرن و شکلشون رو حفظ کنن.

وقتی ورقه ها نرم شدن آبکششون میکنیم.

جوشاندن ورقه های لازانیا

جوشاندن ورقه های لازانیا

رول کردن لازانیا

نوبت به پیچیدن ورقه های لازانیا میرسه. مانند تصویر زیر ابتدا روی سطح یک ورق لازانیا رو با مایه گوشتی میپوشونیم و بعد در صورتی که طعم پنیر گودا ورقه ای رو بپسندیم نصفی از یک ورق پنیر روی مواد میذاریم و لازانیا رو میپیچیم. البته میتونیم از یک ورق کامل پنیر هم استفاده کنیم به این صورت که از وسط نصفش کنیم و پشت سر هم روی مواد بذاریم و بعد بپیچیم.

مراحل پیچیدن لازانیا

مراحل پیچیدن لازانیا

حالا باید رول ها رو داخل قابلمه بچینیم کف قابلمه رو چرب میکنیم. من وقتی مایه گوشتی رو پختم و از ماهیتابه بیرونش آوردم رول ها رو داخل همون ماهیتابه و با روغن باقیمانده مایه گذاشتم.

درست چیدن لازانیا در ظرف

رول ها رو به صورتی که در تصویر زیر میبینین میچینیم تا قسمت انتهایی نوار رو باشه اینطوری وقتی لازانیا حاضر شد و موقع سروش رسید رول ها بدون اینکه باز بشن و از شکل دربیان راحت از ماهیتابه بیرون میان.

چیدن لازانیا

چیدن لازانیا

ماهیتابه رو بسته به شکلی که داره از رول ها پر میکنیم البته بهتره خیلی پرش نکنیم تا بعدا سروشون راحت تر باشه.

پر شدن قابلمه

پر شدن قابلمه

حالا روی سطح رول هارو با پنیر پیتزا میپوشونیم.

در صورت تمایل میتونین برای لای رول ها و همچنین روی سطح رول ها از سس بشامل استفاده کنین که دستورش رو هم میتونین در اینجا ببینین. البته چون پخت روی گاز انجام میشه و ممکنه سس به خاطر تماس مستقیمی که با شعله داره زود بسوزه بهتره به جای سس از پنیر گودا ورقه ای لای رول ها استفاده کنین که در لطیف تر شدن طعم لازانیا هم خیلی تاثیر داره.

اضافه کردن پنیر

اضافه کردن پنیر

حالا شعله گاز رو ملایم کرده و در قابلمه رو هم میبندیم و اجازه میدیم تا لازانیا خوب گرم شده و زیرش طلایی بشه و حالت ته دیگ پیدا کنه و پنیر های سطحش هم آب بشن.

آماده شدن لازانیا

آماده شدن لازانیا

حالا لازانیای خوشمزه ما حاضره و میتونیم سروش کنیم … نوش جان

لازانیا بدون نیاز به فر

لازانیا بدون نیاز به فر

4/5 - (59 امتیاز)