دنیای خوشمزه های خمیری ایتالیایی پر از غذاهای جذاب و هیجان انگیزه که هر ببینده ای رو تحت تاثیر خودش قرار میده. تا به حال چندین مدل از لازانیا رو تجربه کردیم، اما اینبار بنا دارم تا طرز تهیه لازانیای مرغ رو که خیلی هم خوشمزه ست و به نظر من گزینه خیلی خوبی برای کسانی که دلشون میخواد نوع جدیدی از لازانیا رو تجربه کنن و یا طرفداران گوشت سفید میتونه باشه. در ادامه با طرز تهیه لازانیای مرغ در خدمتتون هستم.

لا زانیا مرغ

لازانیای مرغ

مواد لازم برای تهیه لازانیای مرغ:

  • فیله مرغ 300 گرم
  • پیاز متوسط 1 عدد
  •  سیر 2 حبه
  • فلفل دلمه ای 1/2 پیمانه
  • قارچ 1 پیمانه
  • فیله گوجه فرنگی 1/2 پیمانه
  •  رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • آب 1/4 پیمانه
  • لازانیا به تعداد لازم
  • پنیر موزارلا رنده شده 2 پیمانه
  • سس بشامل 1 پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، پودر تخم گشنیز، پودر پاپریکا به میزان لازم

مراحل تهیه لازانیای مرغ

برای شروع ابتدا پیاز رو به صورت نگینی خرد می کنیم و همراه با کمی روغن که در تابه ریخیتم و داغ شده تفت می دیم تا سبک بشه و حالت شیشه ای پیدا کنه. سپس دو حبه سیری رو که خیلی ریز خرد یا ساطوری کردیم رو به پیاز در حال تفت خوردن اضافه می کنیم و یه تفت دادن ادامه میدیم تا عطر سیر بلند بشه.

تفت دادن پیاز

تفت دادن پیاز

حالا فیله های مرغ که به تکه های مکعبی شکل یک اندازه خردشون کردیم و از یکی دو ساعت قبل همراه با نمک و ادویه مزه دارشون کردیم رو به سیر و پیاز در حال تفت خوردن اضافه می کنیم و با هم مخلوطشون میکنیم. اجازه میدیم تا تکه های مرغ کم کم تغییر رنگ بدن.

اضافه کردن تکه های مرغ مزه دار شده

اضافه کردن تکه های مرغ مزه دار شده

حالا فلفل دلمه ای رو که نگینی خرد کردیم و من از دو نوع رنگی و سیزش استفاده کردم رو به مخلوط مرغمون اضافه میکنیم و یکی دو دقیقه با هم تفت می دیم.

اضافه کردن فلفل دلمه ای

اضافه کردن فلفل دلمه ای

حالا نوبت اضافه کردن قارچ هایی هست که به اندازه ایی که نه خیلی بزرگ باشن و نه خیلی کوچک اسلایس کردیم هست. قارچ رو هم که اضافه کردیم همراه با بقیه مواد تفت می دیم ولی نه اونقدری که رنگش عوض بشه و تیره بشه.

اضافه کردن قارچ

اضافه کردن قارچ

فیله های گوجه فرنگی رو هم اضافه می کنیم. اجازه میدیم تا گوجه فرنگی کم کم نرم بشه و وقتی کمی آب انداخت، به تفت دادن مخلوطمون ادامه میدیم تا گوجه آب بندازه، سپس به طبخ مخلوطمون ادامه میدیم تا آب گوجه تبخیر بشه.

اضافه کردن گوجه فرنگی فیله شده

اضافه کردن گوجه فرنگی فیله شده

وقتی مخلوط فیلینگ کمی غلیظ شد، رب گوجه فرنگی رو اضافه می کنیم، نمک و فلفل، آویشن و کمی پودر پاپریکا. همه ادویه ها و رب رو با مواد مخلوط کرده و وقتی رنگ فیلینگ خوش رنگ تر شد  و نمک و ادویه ها رو اندازه کردیم، زیر شعله رو کم می کنیم.

اضافه کردن رب گوجه فرنگی و نمک و ادویه ها

اضافه کردن رب گوجه فرنگی و نمک و ادویه ها

حالا کف ظرف مورد نظرمون رو یا نیمی از سس بشامل که فبلاً طرز تهیه اش رو با هم یاد گرفتیم می پوشونیم. طرز تهیه سس بشامل رو میتونین اینجا یا در این مطلب مشاهده بفرمایید.

ریختن یک لایه سس بشامل کف ظرف

ریختن یک لایه سس بشامل کف ظرف

سپس یک لایه از لازانیا رو روی سس بشامل یا سس سفید می چینیم. در مورد انواع لازانیا باید متذکر بشم اگر از لازانیای معمولی استفاده میشه باید قبل از این مرحله طبق دستور پشت بسته بندی لازانیا اون رو آمده کرده باشین و اگر از لازانیا های نیم پخت و نیمه آماده استفاده کردین، به همون صورت خشک استفاده کنین.

قرار دادن یک لایه لازانیا نیمه آماده روی سس بشامل

قرار دادن یک لایه لازانیا نیمه آماده روی سس بشامل

حالا با یک لایه فیلینگ مرغمون روی لازانیا رو می پوشونیم و همه جا به صورت یکنواخت پخشش می کنیم.

ریختن یک لایه از سس مرغ

ریختن یک لایه از سس مرغ

و بعد با مقدار مورد نظرمون از پنیر روی فیلینگ رو می پوشونیم. من لا به لای لایه های لازانیا خیلی پنیر نمیریزم چون موقع پخت، از کناره های ظرف بیش از حد بالا میاد و اینکه طعم اصلی لازانیا رو تحت تاثیر قرار میده! ولی این کاملاً سلیقه ای هست و شما به هر میزانی که دوست دارین از پنیر استفاده کنین.

ریختن یک لایه پنیز موزارلا

ریختن یک لایه پنیز موزارلا

به همین صورت همه لایه ها رو روی همدیگه قرار میدیم تا ظرمون پر بشه. لایه آخر رو که لازانیا چیدیم، 1/4 پیمانه ابی رو که داشتیم رو دورتا دور ظرف میریزیم. آب برای پخت لازانیا لازم هست.

افزودن آب به لازانیا

افزودن آب به لازانیا

روی لایه آخر لازانیا رو با مابقی سس بشامل می پوشونیم. تو این مرحله من اینبار از مایکرو فر برای پخت استفاده کردم به همین دلیل روی ظرف رو با یک لایه سلفن پوشوندم. در صورتی که لازانیا رو از قبل پختین دیگه نیازی به ریختن آب اضافی نیست.

پوشاندن لایه اخر لازانیا با سس بشامل

پوشاندن لایه اخر لازانیا با سس بشامل

و برای اینکه موقع پخت مرحله اول، بخار بتونه از ظرف خارج بشه روی سلفن رو با یک سیخ چوبی چندتا سوراخ ایجاد کردم. حالا ظرف رو داخل مایکروفری از 5 دقیقه قبل با 60 درصد از توانش روشن کردم به مدت 15 دقیقه قرار میدم تا لازانیا بپزه. اگر از فر برای پخت استفاده می کنین نیازی به کشیدن سلفن نیست و به همون صورت ظرف رو داخل فری که از قبل گرم کردین برای 15 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار بدین.

سوراخ کردن سلفن

سوراخ کردن سلفن

بعد از گذشت مدت زمان اولیه، ظرف رو از مایکروفر یا فر خارج می کنیم و بعد با یک لایه پنیر روی لازانیا رو کاملاً می پوشونیم. کمی پودر آویشن و کمی پودر پاپریکا روی پنیر می پاشیم. حالا ظرف رو مجدداً داخل فر قرار میدیم و برای 8 دقیقه اجازه میدیم تا پنیر های رویی ذوب بشن. برای مایکروفر با همون 60 درصد از توان مایکروفر و برای فر با دمای 175 درجه سانتیگراد.

پوشاندن روی لازانیا با پنیر

پوشاندن روی لازانیا با پنیر

بعد از اینکه زمان گذشت برای سرخ شدن روی پنیر هم به مدت 2-3 دقیقه گریل رو روشن می کنیم تا روی لازانیا برشته بشه.

لازانیا مرغ ل

لازانیا مرغ

برای سرو کردن لازانیا و اینکه برش های شیک و تمیز تری داشته باشیم، بعد از زمان داده شده بهتره اجازه بدیم تا لازانیا کمی از حرارت بیفته و بعد سرو کنیم. به دلیل حرارت بالای پنیر و خاصیت چسبندگی اون همه لایه ها رو به همراه خودش بلند میکنه وقتی که خیلی داغ باشه و زیبایی لایه های لازانیا خیلی مشخص نخواهند بود. امیدوارم این غذای لذیذ رو تهیه بفرمایید و ازش لذت کافی رو ببرین.

لازانیای مرغ 10

لازانیای مرغ

4.1/5 - (161 امتیاز)