بررسی ها نشان داده که مصرف فلفل و ادویه جات تند تاثیرات مفیدی بر سلامت پوست دارد. نیز فلفل های تند حاوی ترکیبی به نام “کپسایسین” هستند که عملکرد متابولیسم را سرعت بخشیده، از این رو به بدن کمک می کنند تا کالری را سریع تر بسوزاند. از این رو تصمیم دارم امروز طرز تهیه ی دو چاشنی بسیار جذاب و خوشمزه را آموزش بدهم. امیدوارم همراه خوراک تان نوش جان کنید و لذت ببرید.

فلفل قرمز تازه

فلفل قرمز تازه

طرز تهیه سس فلفل  خانگی و تند و خوشمزه

مواد لازم  برای تهیه سس قرمز تند:

فلفل قرمز(تازه) 6 عدد

فلفل قرمز به میزان دلخواه

آب یک لیوان

شکر  دو قاشق مرباخوری

سرکه سیب یک قاشق خوراک خوری

نمک دریایی نصف قاشق چای خوری

سس فلفل ، چاشنی خوشمزه

سس فلفل ، چاشنی خوشمزه

آموزش تهیه سس قرمز

فلفل های تازه را بشویید و کلاهک آن را جدا کرده و آماده کنید. دانه های داخل فلفل را حذف کنید و فلفل های را خرد کنید. حال فلفل ها را به همراه یک لیوان آب داخل قابلمه بریزید و در آن را بگذارید. با شعله ملایم بگذارید تا بپزد. تا وقتی که فلفل ها خوب نرم شود بگذارید بپزد. حال با مخلوط کن دستی فلفل ها را به حالت پوره درآورید. (آب آن را جدا نکنید) از صافی درشت رد کنید و آن را داخل یک ظرف شیشه ای بریزید. توجه داشته باشید هیچ پوست یا دانه ی فلفلی باقی نمانده باشد. حالا به فلفل پوره شده، نمک، شکر، سرکه سیب  و فلفل قرمز (به هر میزان که دوست دارید تند شود) را اضافه کنید و آن را به خوبی بهم بزنید. سس حاضر شده را می توانید داخل ظرف های سس تمام شده، و یا شیشه های کوچک پر کنید و داخل یخچال نگهداری کنید. تهیه ی این سس غیر از خوشمزه و تندی دلخواه، بسیار به صرفه بودن آن است.

طرز تهیه رب فلفل تند

مواد لازم برای تهیه رب فلفل:

فلفل قرمز تازه 5 کیلوگرم

نمک دو قاشق خوراک خوری

روغن زیتون به میزان لازم

رب فلفل خانگی

رب فلفل خانگی

آموزش تهیه رب فلفل

مانند بالا فلفل ها را شسته و آماده کنید و در نهایت به حالت پوره در آورید. داخل یک سینی فلز یا سینی فر می توانید پوره ی بدست آمده را پهن کنید. به مدت سه روز سینی مورد نظر را جلوی آفتاب قرار دهید و هر روز با قاشق چوبی آن را هم بزنید و یکدست کنید. مراقب باشید از هر گونه رطوبتی دور باشد تا کپک نزند. بعد از اینکه کامل آبش بصورت طبیعی کشیده شد نمکش را اضافه کنید، و خوب بهم بزنید، و یک روز دیگر نیز بگذارید تا زیر آفتاب بماند. بعد از پایان این دوره رب بدست آمده را در ظرف شیشه ای خشک و تمیزی بریزید. اگر تصمیم دارید آن را طولانی مدت نگه دارید و کپک نزند، روی سطح آن یک لایه روغن زیتون بی بو بریزید و در آن را به خوبی ببندید. در صورت لزوم می توانید مدت کوتاهی بدون اینکه آب به لبه ی در آن بخورد، داخل قابلمه ی آب جوش آن را هواگیری نیز بکنید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

3.5/5 - (12 امتیاز)