سلام

اگه از من بپرسین آسون ترین سالادی که میشه برای مهمون درست کرد چیه مطمئنا سالاد سزار از اولین گزینه هاست و البته سالاد شیرازی از گزینه های آخر میشه.. انقدر که خرد کردن خیار و گوجه و پیاز سخته(خیلی جدی نگیرین) در کل خرد کردن کاهو اونم در ابعاد درشت و سرخ کردن مرغ به نظرم خیلی آسون تره. البته اینم بگم من از اون دست تنبل هام که کم پیش میاد سس اختصاصی این سالاد رو درست کنم و معمولا با سس های آماده میذارمش روی سفره! امروز میخوام این سالاد تنبلانه که تنها وجه اشتراکش با سالاد سزار اصلی کاهوش هست رو با شما به اشتراک بذارم (در سالاد سزار اصیل یکی دو مورد از مواد اولیه مواردی هستن که معمولا در دسترس ما نیست)

سالاد سزار

سالاد سزار

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار

  • کاهو
  • نان تست
  • پودر پنیر پارمزان
  • سینه مرغ

برای طعم دار کردن سینه مرغ

  • پودر پیاز 1 ق غ
  • پودر سیر 1 ق م
  • نمک
  • فلفل
  • روغن زیتون یک قاشق
گریل یا سرخ کردن مرغ

گریل یا سرخ کردن مرغ

دستور سریع

  1. سینه مرغ رو از استخوانش جدا کنید و با بیفتک کوب بکوبید یا اینکه از ضخامتش دو برش بزنید که نازک تر بشه و بعدا راحت تر بپزه
  2. سینه مرغ رو به ادویه هایی که در مواد اولیه گفتم آغشته کنید. اگه میتویند از چند ساعت قبل مزه دار کنید( انقد که برای همه چی عجله داریم معمولا این اتفاق نمی افته)
  3. ماهیتابه ای که نچسب باشه یا بهتره تابه گریل(ازینا که خط داره) رو روی حرارت بذارید و بعد از اینکه داغ شد سینه مرغ رو بذارید توش و اجازه بدید توی حرارت متوسط هر دو طرفش برشته بشه و داخلش هم بپزه. بعد هم از تابه خارجش کنید و بذارید کنار تا خنک بشه.
  4. نان تست رو برش های کمی بزرگتر از حبه قند بزنید. توی ماهیتابه یکی دو حبه سیر رنده شده با یکم روغن زیتون تفت بدید(در حد 20-30 ثانیه) بعد نون ها رو اضافه کنید و اجازه بدید روغن رو به خودشون جذب کنن.
  5. کاهوی رسمی رو بعد از شستن خشک کنید(میتونید بذارید روی دستمال پارچه ای تا آبش کشیده بشه) و درشت خرد کنید و توی ظرف سالادتون بریزید.
  6. مرغ رو برش های مکعبی یا نواری مثل عکس بزنید و روی کاهو ها بچینید.
  7. نان تست هم روی کاهو ها با سلیقه خودتون بچینید و روی همه شون پودر پنیر پارمزان بپاشید که هم باعث خوشگل شدن سالادتون میشه و هم باعث خوشمزه تر شدنش میشه.
  8. با سس سالاد سزار یا هر سسی که دوست دارید یا اصلا بدون سس نوش جان کنید.
آماده کردن مرغ برای سالاد

آماده کردن مرغ برای سالاد

چرا نون های روی سالاد نرم میشن؟

ببینین خیلی مهمه که کاهو ها خشک شده باشن. وگرنه بعد از اینکه نون ها رو روی کاهو بریزید نم روی کاهو ها رو به خودش میکشه و نرم میشه.

سالاد سزار

سالاد سزار

سالاد سزار با تخم مرغ

میتونید توی این سالاد به جای مرغ از برش های تخم مرغ آب پز استفاده کنید که هم اقتصادی تره و هم سریع تر.

3.9/5 - (11 امتیاز)