همه ما اسم پر مسمای بیف استراگانف رو شنیدیم و میدونیم یکی از غذاهای معروف روسی هست که در تمام دنیا شناخته شده هست. یادم میاد اولین بار که اسم این غذا رو شنیدم نوجوون بودم و تصور می کردم باید یک غذا پر دنگ و فنگ و پیچیده باشه ولی غاقل از اینکه دستور راحت و بی درسری داره که می تونه خیلی زود وارد لیست غذایی هر خونه ای بشه. امروز با هم یک رسپی آسون از این غذا رو تجربه می کنیم.

بیف استراگانف

بیف استروگانف

مواد لازم برای تهیه بیف استروگانف:

  • پیاز خلالی خرد شده 2 عدد متوسط
  • فیله گوشت گوساله 500 گرم
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • آرد 2 قاشق غذاخوری
  • قارچ 1/2 پیمانه
  • گره 50 کرم
  • خامه رقیق 50 گرم
  • استاک گوشت 1 پیمانه
  • سیب زمینی خلالی سرخ شده مقداری برای سرو
  • نمک،فلفل سیاه،پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه بیف استروگانف:

از اونجایی که قراره گوشت در این غذا به صورت نفت دادن در روغن آماده بشه،لازمه تا اون رو از یک شب قبل مزه دار کنیم تا بافت گوشت نرم و اماده پخت سریع بشه.من گوشت رو که به صورت برش های خلالی به عرغ 1/5 سانت و طول 4 سانتی متر درآورده بودم رو همراه با یک پیاز کوچک خلالی و یک قاشق سویا سس و دو قاشق سرکه بالزامیک و فلفل و پودر تخم گشنیز داخل یک ظرف درب دار با هم مخلوط کردم و بعد از گذاشتن درب اون رو یک شب تا صبح داخل یخچال قرار دادم تا کاملاً مزه دار بشه.

مزه دار گردن گوشت

مزه دار گردن گوشت

برای شروع مقداری روغن داخل تابه ریختم و بعد از اینکه حرارت روغن بالا رفت،گوشت های خرد شده اضافه کردم و شروع به تفت دادن گوشت ها کردم.

تفت دادن گوشت در روغن

تفت دادن گوشت در روغن

کمی که از تفت دادن گوشت گذشت،کره رو به گوشت اضافه می کنیم.

اضافه کردن کره به گوشت در حال سرخ شدن

اضافه کردن کره به گوشت در حال سرخ شدن

بعد از اینکه گوشت ها شروع به تغییر دادن رنگ کردن،پیاز ها رو خلالی خرد کردیم رو اضافه می کنیم و همراه با گوشت تفت می دیم.

اضافه کردن پیازهای خلالی خرد شده به گوشت

اضافه کردن پیازهای خلالی خرد شده به گوشت

وقتی پیازها سبک شدن و آب میان بافتیشون تبخیر شد و نرم شدن،قارچ هایی که اسلایسی خرد کردیم رو به گوشت و پیاز اضافه می کنیم.

اضافه کردن قارچ های ورقه ای شده

اضافه کردن قارچ های ورقه ای شده

قارچ رو همراه با گوشت و پیاز و کره تفت می دیم تا کمی نرم بشن ولی خیلی اونها رو سرخ نمی کنیم تا خشک بشن.و سپس آردی رو اضافه می کنیم و و خیلی سریع اون رو همراه با مواد مخلوط می کنیم.پودر فلفل و پودر سیر رو اضافه می کنیم و نمک رو تست می کنیم و به میزان لازم اضافه می کنیم.

اضافه کردن آرد به مواد

اضافه کردن آرد به مواد

حالا استاک با آب گوشت رو اضافه می کنیم.اگر استاک گوشت در دسترس نبود یک عدد قرص عصاره گوشت رو داخل یک پیمانه آب جوش حل کرده و به مواد اضافه میکنیم.

اضافه کردن استاک یا آب گوشت

اضافه کردن استاک یا آب گوشت

کم کم مخلوط آرد و کره و استاک غلیظ میشه و مواد در یک سس خوش عطر پخته میشن،زیر شعله رو بسیار ملایم می کنیم و بعد خامه رو همراه با یک قاشق شیر رقیق کردیم ،رو به مواد اضافه می کنیم.

اضافه کردن خامه رقیق به مخلوط

اضافه کردن خامه رقیق به مخلوط

بعد از اینکه همه مواد رو با هم مخلوط کردیم زیر شعله رو خاموش می کنیم و بیف استراگانف رو در ظرف سرو می کشیم و مقداری سیب زمینی حلالی شده رو روی اون می ریزیم و سرو می کنیم.این غذا معمولاً همران با نان یا پاستا سرو میشه.برای تهیه چیکن استروگانف دقیقاً به همین دستور ولی به جای گوشت از مرغ استفاده می کنیم.

بیف استروگانف

بیف استروگانف

 

3.8/5 - (18 امتیاز)