اگر تا به حال چیزکیک ها رو امتحان کرده باشین و به اون ها علاقه مند شده باشین حتماً یکی از دلایلش مزه خاص و طعم ویژه ای هست که پنیر در ترکیب اون کیک یا دسر به وجود آورده. این طعم منحصر به فرد می تونه حتی در ترکیب یک شیرینی یا بیسکوئیت هم وجود داشته باشه. یک بیسکوئیت با بافت نرم و پنیری که چیزی بین بیسکوئیت و کلوچه داشته باشه و یکی از انتخاب هامون برای شیرینی هایی باشه قراره برای عید نوروز اون رو تهیه کنیم. این شیرینی با طعم پنیر خامه ای گزینه خیلی مناسبی برای عید هست.

چیزکیک ترافل کوکی

شیرینی عید پنیر خامه ای

مواد لازم برای تهیه چیزکیک ترافل کوکی

  • کره 150 گرم
  • شکر دانه ریز 3/4 پیمانه
  • پنیر خامه ای 120 گرم
  • وانیل 1/2 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ 1 عدد
  • آرد دو نیم پیمانه
  • ترافل 1 /5 قاشق غذا خوری + برای تزئین

مراحل تهیه چیزکیک ترافال کوکی

قبل از شروع کار کره و تخم مرغ و پنیر خامه ای رو داخل محیط آشپزخونه قرار بدین تا هم دما با محیط بشن. کره هم باید کاملاً نزم باشه. آرد رو هم از الک رد می کنیم و فر رو روی 170 درجه تنظیم می کنیم. برای شروع  شکر رو در دو تا سه مرحله به کره نرم شده اضافه می کنیم و حدوداً 5 دقیقه به همزدن ادامه میدیم تا رنگش روشن بشه.

اضافه کردن مرحله ای شکر به کره

اضافه کردن مرحله ای شکر به کره

سپس پنیر خامه ای رو به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم و مجدداً به همزدن ادامه میدیم تا مواد کاملاً با هم مخلوط بشن. سعی کنین از پنیرهای استفاده کنین که مزه نمک در اون ها کمتر استفاده بشه یا اصلاً نمک نداشته باشن مثل پنیر پنیر ماسکاپورنه.

اضافه کردن پنیر خامه ای به مخلوط کره و شکر

اضافه کردن پنیر خامه ای به مخلوط کره و شکر

مرحله بعدی اضافه کردن تخم مرغ به مواد هست. تخم مرغ رو اضافه می کنیم و برای یک دقیقه دیگه به همزدن ادامه میدیم.

اضافه کردن تخم مرغ به مخلوط

اضافه کردن تخم مرغ به مخلوط

سپس وانیل رو اضافه می کنیم و مواد رو در حد مخلوط شدن به هم می زنیم. تو این مرحله باید یک خمیر لطیف و سبک داشته باشیم.

افزودن وانیل به مواد

افزودن وانیل به مواد

حالا آرد رو کم کم به مواد اضافه می کنیم و هر بار با لیسک آرد رو به خورد مواد می دیم تا به مرور خمیر منسجمی به دست بیاد. از همزدن زیاد و استفاده از دست برای ورز دادن خمیر به هیچ وجه استفاده نمی کنیم چون با وجود کره، هم باعث فرم نگرفتن خمیر بیسکوئیت خواهد شد و هم اینکه ممکنه خمیر به روغن بیفته و ما نهایتاً یک کوکی خشک خواهیم داشت.

اضافه کردن تدریجی آرد به مواد

اضافه کردن تدریجی آرد به مواد

و در پایان ما ترافل ها رو اضافه می کنیم و به خوبی با مواد هم مخلوط می کنیم.

اضافه کردن ترافل ها به خمیر

اضافه کردن ترافل ها به خمیر

حالا سینی فرمون رو کاغذ روغنی میندازیم و با کمک یک اسکوپ بستنی یا یک قاشق سوپخوری، به اندازه یک گردو کوچک از مواد بر میداریم و روی سینی فر با فاصله قرار می دیم و مقداری ترافل رو روی کوکی ها می ریزیم و با کمی فشار انگشت اون ها روی سطح کوکی ها نکه میداریم.

برداشتن خمیر با استفاده از اسکوپ بستنی

برداشتن خمیر با استفاده از اسکوپ بستنی

حالا سینی فر رو داخل فر قرار می دیم و با همون دمای 170 درجه سانتیگراد برای 20 تا 25 دقیقه اجازه میدیم تا زیر بیسکوئیت ها طلایی بشه. سپس سینی رو از فر خارج می کنیم و اجازه می دیم تا کاملاً خنک بشه و بعد از کاغذ جدا می کنیم و برای استفاده طولانی تر اون رو داخل ظرف در دار نگه داری می کنیم. قطعاً برای داشتن کیفیت و مزه بهتر، خوبه اون ها رو تازه مصزف کنیم. با این مقدار مواد ما حدوداً 16- 18 عدد کوکی خواهیم داشت.

چیز کیک ترافل کوکی (بیسکوئیت)

شیرینی عید با طعم پنیر خامه ای

3/5 - (1 امتیاز)