یلدا یکی از خاطره انگیزترین شب ها برای ما ایرانی هاست. ما خانم های ایرانی معمولا از اینکه برای شب یلدا تدارک ببینیم لذت میبریم و اغلب دوست داریم علاوه بر تنقلات ویژه شب یلدا مثل آجیل، هندوانه و انار، یکم خلاقیت و ابتکار هم به خرج بدیم و تنقلات جدیدی رو به سفره شب یلدامون اضافه کنیم. تو این مطلب طرز تهیه شکلات انار رو براتون گذاشتم که علاوه بر ساده بودن و وقت گیر نبودن، خوشگل و خوشمزه هم هست و میتونه سفره شب یلدای مارو رنگین تر کنه.

شکلات انار

شکلات انار

مواد لازم برای تهیه شکلات انار

  • 300 گرم شکلات تخته ای تلخ یا شیری
  • کمی دارچین
  • انار به مقدار لازم
  • پودر پسته به مقدار لازم
  • خلال بادام به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه شکلات انار

مواد لازم برای تهیه شکلات انار

مراحل تهیه شکلات انار

ابتدا شکلات تخته ای رو به روش بن ماری ذوب میکنیم.

آب کردن شکلات به روش بن ماریآب کردن شکلات به روش بن ماری

آب کردن شکلات به روش بن ماری

ذوب کردن شکلات به روش بن ماری

برای ذوب کردن شکلات به روش بن ماری کافیه یه قابلمه رو با کمی آب جوش پر کنیم و روی حرارت بذاریم. بعد شکلات خرد شده رو در ظرف فلزی یا شیشه ای نشکن و مقاوم به حرارت بریزیم و ظرف شکلات رو بذاریم داخل قابلمه ای که آب داخلش ریخته بودیم تا شکلات ها کم کم با حرارت آب به صورت غیر مستقیم ذوب بشن. حتی میتونیم ظرف شکلات رو روی کتری بذاریم تا شکلات با بخار آب کتری که به زیر ظرف میخوره آب بشه.

شکلات در حال آب شدن

شکلات در حال آب شدن

شکلات که کمی ذوب شد پودر دارچین رو به شکلات ها اضافه میکنیم و هم میزنیم تا حرارت به همه قسمت های شکلات برسه و همچنین دارچین هم خوب مخلوط بشه. (مقدار دارچین بستگی به سلیقه خودتون داره)

شکلات آب شده

شکلات آب شده

حالا با قاشق از شکلات آب شده برمیداریم و مانند شکل زیر شکلات های آب شده رو به شکل دایره های کوچک و با فاصله روی کاغذ روغنی میریزیم.

استفاده از قاشق برای شکل دادن به شکلات ها

استفاده از قاشق برای شکل دادن به شکلات ها

بعد از اینکه مقداری از شکلات های آب شده را روی کاغذ روغنی ریختیم، تزیین شکلات هارو شروع میکنیم. بهتره ریختن شکلات ها روی کاغذ روغنی و تزیین کردن اونها رو مرحله به مرحله انجام بدیم چون در صورتی که بخواهیم همه شکلات ها رو روی کاغذ روغنی بریزیم و بعد تزیینشون کنیم شکلات هایی که اول روی کاغذ ریختیم سفت میشن و مواد تزیین بهشون نمیچسبه.

شکلات های آماده برای تزیین

شکلات های آماده برای تزیین

حالا پودر پسته و خلال بادوم رو روی شکلات ها میپاشیم.

اضافه کردن پودر پسته

اضافه کردن پودر پسته

بعد دونه های انار رو روی شکلات ها میذاریم و یکم با انگشت فشار میدیم تا خوب به شکلات ها بچسبن … حالا به شکلات ها زمان میدیم تا دوباره سفت بشن و بعد شکلات ها آماده هستن …. نوش جان

اضافه کردن انار

اضافه کردن انار

زمان آب شدن شکلات 10 دقیقه – زمان آماده سازی شکلات 20 دقیقه – کلا 30 دقیقه – این مقدار شکلات تخته ای برای تقریبا 40 شکلات کوچک کافیست

3.5/5 - (6 امتیاز)