مطمئنا اکثر ما علاقه زیادی به داشتن کلی گل و گیاه تو فضای خونمون داریم. داشتن یه حیاط پر از گل، یه تراس کوچیک گلگلی و یا چندتا گلدون خوشگل توی خونه فرقی نداره و مهم اینه که ما بتونیم از اونا به درستی نگهداری کنیم تا همیشه با دیدنشون حالمون خوب بشه. خیلی خوبه که سعی کنیم به گلدونامون حسابی اهمیت بدیم و اونارو همیشه تمیز و زیبا نگه داریم. گلدون های رنگارنگ و چشم نواز میتونه دکوراسیون خونه مارو حسابی تغییر بده. اما لازم نیست که حتما کلی هزینه کنید و گلدون های گرون قیمتی بخرید، با این آموزش همراه باشید تا یادبگیریم که میشه حتی با چندتا تیکه پارچه گلدون های متنوع و جذاب درست کرد.

وسایل مورد نیاز برای گلدان طرح پارچه ای

  • گلدون پلاستیکی یا سفالی
  • پارچه
  • چسب
  • قلمو
وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز

مراحل ساخت گلدون پارچه ای

ابتدا باید بر اساس اندازه گلدونتون، روی پارچه طرحتون رو بکشید به این صورت که حدود ۱۰ سانت یا بیشتر از طرفین فاصله بدید و بصورت کلی یچیزی شبیه یه نیم دایره باید بکشید که از چپ و راست با دیواره گلدون موازی باشه.

کشیدن الگو و بریدن پارچه

کشیدن الگو و بریدن پارچه

حالا طرحتون رو برش بزنید. به تصویر دقت کنید تا کاملا متوجه طرح کلی بشید.

برش پارچه

برش پارچه

با توجه به جنس گلدونتون نوع چسبتون رو انتخاب کنید، میتونید از چسب پارچه یا چسب چوب استفاده کنید. به وسیله قلمو چسب رو به تمام سطح گلدون بزنید و پارچه رو دورتادور کارتون بچسبونید.

چسباندن پارچه به گلدون

چسباندن پارچه به گلدون

حالا قسمت بالا رو از داخل بچسبونید و درنهایت هم قسمت کف گلدون رو بچسبونید. دقت کنید که در قسمت کف گلدون پارچتون خیلی زیاد نباشه و دقیقا تا حفره موجود در کف گلدون اورده بشه.

چسباندن پارچه به گلدون

چسباندن پارچه به گلدون

به همین راحتی گلدونای پارچه ای خوشگلتون آماده شدن.

ساخت گلدون پارچه ای

ساخت گلدون پارچه ای

2.7/5 - (4 امتیاز)