‎وسایل بازیافتی جزو زباله هاییه که توی هر خونه ای پیدا میشه، یکی از اونها شیشه های سس و مربا و… هست که میتونه خیلی کار آمد باشه. فقط کافیه یکم ذوق و سلیقه به خرج بدیم تا خیلی راحت اونارو به وسایل تزئینی تبدیل کنیم. با اینکار هم به اقتصاد خانواده کمک میکنیم، هم از وسایل بازیافتی یه استفاده مفید کردیم و هم ذوق هنریمونو نشون دادیم. پس ساخت یه گلدون شیشه ای بسیار زیبارو با هم یاد میگیریم.

تزئین گلدان های شیشه ای

تزئین گلدان های شیشه ای

وسایل مورد نیاز برای ساخت گلدان

  •  شیشه بازیافتی
  • رنگ
  •  الکل
  •  سمباده
  • ربان برای تزئین

مراحل ساخت گلدان شیشه ای

‎برای استفاده از شیشه های بازیافتی باید اونهارو خوب بشورید. برای جدا شدن برچسب  روی شیشه ها میتونید اونارو به مدت چند ساعت توی آب داغ قرار بدید. بعد از شستن و خشک کردن، سطح شیشه رو با یه پنبه که به الکل آغشته شده خوب تمیز کنید.

تمیز کردن شیشه

تمیز کردن شیشه

برای رنگ کردن شیشه میتونید از رنگ مخصوص شیشه یا رنگ اکرلیک استفاده کنید. قسمت بیرون شیشه رو کامل رنگ کنید و اجازه بدید خشک بشه.

رنگ کردن شیشه

رنگ کردن شیشه

برای زیبا تر شدن گلدونتون میتونید بعد از خشک شدن رنگ با استفاده از یه سمباده نرم بخشی از رنگ رو از بین ببرید. (این مرحله برای شیشه هایی که برجستگی دارن مناسب تره. مثل نمونه ای که در تصویر میبینید)

سمباده زدن

سمباده زدن

برای تزئین گلدونتون میتونید از هرچیزی که تمایل دارید استفاده کنید. یه ایده خوب استفاده از روبان یا نوار تزئینیه که میتونید در قسمت بالای گلدون ببندید. گلدون شما آمادس، گلهای تازه و خوشبوتونو توش بذارید و از زیباییه بی نهایتش لذت ببرید.

تزئین گلدان های شیشه ای

تزئین گلدان های شیشه ای

5/5 - (2 امتیاز)