خیلی از ما توی خونمون مبلمان راحتی و کاناپه ای داریم که شاید بعد از گذشت چندسال ظاهرشون برامون تکراری شده و دوست داریم عوضشون کنیم ولی هم هزینش بالاست و هم اینکه آسیب چندانی ندیدن و هنوز قابل استفاده هستن. پس چه خوبه که با به خرج دادن یکم ذوق و سلیقه یکاری کنیم که ظاهرشون تغییر اساسی کنه و یه رنگ و لعاب جدید به خونمون بدیم. یکی از اون راه ها دوخت کوسنه. کوسن های متنوعی وجود داره که شما خیلی راحت میتونید خودتون اونارو بدوزید. توی این آموزش بهتون کوسنی رو یاد میدم که جیب داره و حتی میتونید پیام های روزانتون رو برای خانواده توش بذارید و یا حتی داخلش یه کارت پستال بذارید و به عزیزانتون هدیه بدید. پس با من همراه بشید.

وسایل مورد نیاز

  • پارچه در دو یا سه رنگ
  • نخ گلدوزی
  • الیاف
وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز

ابتدا باید دوتا از پارچه هاتون رو بصورت مربع در اندازه ای که دوست دارید برش بزنید. این دوتا پارچه میتونه همرنگ باشه ولی اگه دو رنگ متفاوت باشه قشنگتره. یه پارچه دیگه هم به شکل قلب برش بزنید (میتونید به سلیقه خودتون اونو به هرشکلی که میخواید برش بزنید، میتونید مثل تصویر اونو به شکل قلب برش بزنید و پایینشو شبیه قسمت پایینیه بادکنک دربیارید)

برش زدن پارچه ها

برش زدن پارچه ها

پارچه ای که به شکل قلب برش زدید رو روی پارچه اصلی بدوزید و یک قسمت کوچیکش رو بعنوان جیب باز بذارید. میتونید روی اون رو گلدوزی کنید تا زیباتر بشه.

دوخت پارچه طرحدار به اصلی

دوخت پارچه طرحدار به اصلی

حالا میتونید روی پارچه اصلیتونم گلدوزی کنید. چون اینجا پارچه به شکل بادکنک برش خورده، روی پارچه اصلی چیزی شبیه به نخ بادکنک گلدوزی شده.

گلدوزی روی پارچه اصلی

گلدوزی روی پارچه اصلی

دوتا پارچه اصلی رو روی هم بذارید و دورتادورش رو بدوزید. یادتون نره که چند سانتش رو باز بذارید و برگردونیدش.

دوخت پارچه های اصلی به هم

دوخت پارچه های اصلی به هم

حالا الیاف رو داخلش قرار بدید و قسمت باز رو هم از روی کار بدوزید.

پر کردن کوسن با الیاف

پر کردن کوسن با الیاف

کوسن جیبدار شما آمادس.

کوسن جیبدار

کوسن جیبدار

به این مطلب امتیاز بده