گاهی اوقات دوست داریم‌ تو شادی ها و مهمونیهامون چیزی به عنوان یادگاری به مهمونامون بدیم که هم عشق و محبتمون رو به‌ اونها نشون داده باشیم و هم از اون مهمونی یه خاطره برای عزیزامون بمونه … در این مطلب نحوه ساخت جعبه هرمی رو براتون گذاشتم. چون این جعبه از روی یک الگوی آماده شده درست میشه ساختنش خیلی راحته و میتونیم در مدت زمان کمی تعداد زیادی از این جعبه ها رو بسازیم.

جعبه هرمی

جعبه هرمی

لوازم‌ مورد نیاز برای ساخت جعبه هرمی

  • مقوا در رنگ های دلخواه
  • روبان در رنگ های دلخواه
  • خط کش
  • قیچی
  • کاتر
  • مداد نوکی
لوازم مورد نیاز برای ساخت جعبه هرمی

لوازم مورد نیاز برای ساخت جعبه هرمی

رسم الگوی جعبه کادو هرمی

ابتدا الگوی جعبه‌ رو آماده میکنیم تا بتونیم خیلی سریع و راحت در تعداد زیاد از این جعبه ها بسازیم. روی یک مقوا خطی به طول ۷ سانت کشیده، وسط خط رو مشخص‌کرده و خط دیگری عمود بر خط ۷ سانتی میکشیم. حالا به کمک خط کش روی این خط عمود نقطه ای که فاصلش با خط ۷ سانتی از هر دو طرف دقیقا ۷ سانت باشه رو پیدا میکنیم.

رسم الگو

رسم الگو

از این نقطه دو خط دیگه به دو سر خط ۷ سانتی کشیده، حالا وسط این دو خط جدید رو مشخص کرده و دو خط عمود به طول ۱.۳ سانت وسطشون میکشیم. دو منحنی مانند شکل زیر کشیده و در نهایت الگو رو میبریم.

کامل شدن الگو

کامل شدن الگو

مراحل ساخت جعبه کادو هرمی

حالا ساخت جعبه رو شروع میکنیم و روی مقوا مربعی به طول ضلع ۷ سانت کشیده و بعد الگو‌ رو مانند شکل‌ زیر‌ روی هر یک از اضلاع گذاشته و‌ دورش خط میکشیم.

رسم شکل جعبه

رسم شکل جعبه

وقتی الگو‌ رو روی هر چهار ضلع‌‌ مربع‌ کشیدیم دور شکل جعبه رو با قیچی میبریم. بعد با مداد نوکی وقتی نوکش بیرون نیست روی هر ۳ ضلع از هر ۴ مثلث رو دوباره خط میکشیم، این کار برای مشخص کردن  حد تای مقواست تا مقوا راحت تر تا بشه.

بریدن شکل جعبه

بریدن شکل جعبه

علامت بعلاه مشخص‌شده در شکل‌ زیر رو در هر ۴ طرف با کاتر‌ میبریم تا برای عبور روبان جا باز کنیم.

باز کردن محل عبور روبان

باز کردن محل عبور روبان

حالا همه حد تا های مشخص شده رو با دست تا میکنیم تا شکل جعبه مشخص‌ بشه.

تا کردن جعبه

تا کردن جعبه

درنهایت روبان‌رو از قسمت های بریده شده رد میکنیم.

رد کردن روبان

رد کردن روبان

حالا روبان رو جمع کرده و پاپیون میزنیم تا جعبه بسته بشه.

تمام شدن جعبه

تمام شدن جعبه

جعبه هرمی آماده شده و میتونیم با هر چیزی که دوست داشته باشیم مثل شکلات های خونگی یا هدیه های کوچیک دیگه پرشون کنیم و‌ به دوستامون هدیه بدیم.

جعبه هرمی

جعبه هرمی

4/5 - (13 امتیاز)