پرتقال به نظر من جز خوشمزه ترین میوه هاست و مصارف زیادی هم داره. الان هم که پرتقال فراوون… ما معمولا پرتقال رو یا مثل میوه های دیگه میخوریم یا به صورت آب پرتقال مینوشیم و گاهیم با آب پرتقال کیک میپزیم و نهایتا با پوستش مربا پوست پرتقال درست میکنیم، اما پرتقال علاوه بر این روش هایی که گفتم مصارف دیگه ای هم داره که من در این مطلب به بعضیاشون اشاره میکنم.

مصارف پرتقال

مصارف پرتقال

اسموتی پرتقال یخی

گاهی اوقات پیش میاد که زیادی پرتقال خریدیم و میترسیم که خراب بشن در چنین مواقعی میتونیم پرتقال های اضافه رو پوست بکنیم، پره پره کنیم و بعدم بذاریمشون داخل فریزر تا یخ بزنن. اینطوری میتونیم برای مدت طولانی نگهشون داریم و برای مصرفشون هم فقط کافیه که از فریزر درشون بیاریم و بریزیمشون داخل مخلوط کن تا یه اسموتی یخی و خوشمزه تحویل بگیریم.

اسموتی پرتقال یخی

اسموتی پرتقال یخی

2. دمنوش پوست پرتقال

اگه میدونستین پوست پرتقال چقدر مصارف و فواید داره هیچوقت دورش نمینداختین… فقط کافیه پوستشو خورد کنین و داخل آب جوش بریزین و بعد 10 الی 15 دقیقه میل کنین … این دمنوش علاوه بر طعم لطیف و خوبش خواص زیادی هم داره مثل تقویت سیستم ایمنی، تقویت سیستم اعصاب، درمان سرفه و سرماخوردگی و همچنین تسکین استرس.

دمنوش پوست پرتقال

دمنوش پوست پرتقال

چای پرتقال

برای تهیه چای پرتقال فقط کافیه چند تکه پوست پرتقال تازه یا خشک شده رو همراه چای خشک داخل آبجوش بریزین و وقتی چای دم اومد میل کنین.

چای پرتقال

چای پرتقال

خوشبو کننده پرتقال

همیشه بعد از اینکه پوست پرتقال رو کندین و خودش رو نوش جان کردین پوستشو همراه یکی دو تا چوب دارچین بریزین داخل قابلمه، آب هم بهش اضافه کنین و بذارین رو گاز تا بجوشه، فوری میبینین که خونتون پر شده از یه بوی محشر که میتونه حکم یه خوشبو کننده بی ضرر و طبیعی رو برای خونتون داشته باشه و علاوه بر این بوی دلپذیر، از بخار شدن آب داخل قابلمه هم هوای داخل خونه مرطوب و لذت بخش میشه.

خوشبو کننده پرتقال

خوشبو کننده پرتقال

5/5 - (1 امتیاز)