قرار دادن پارچه در کارگاهتو آموزشای گلدوزی قبلی بصورت جداگانه دوخت چند نوع گل و برگ رو یاد گرفتیم. توی این آموزش میخوایم بصورت کاربردی در کنار هم از اونا استفاده کنیم. کافیه با یکم ذوق و سلیقه یه طرح اولیه بکشید و شروع به دوختن کنید. شما میتونید روی لباساتون از این شکل گلدوزی ها استفاده کنید. توی این آموزش من روی یه تیکه پارچه طرحم رو دوختم تا بهتون نشون بدم که به همین راحتی میتونید از یه تیکه پارچه یه قاب زیبا بسازید.

پر کردن فضاهای خالی

گلدوزی روی لباس

وسایل مورد نیاز

  • پارچه
  • کارگاه
  • نخ گلدوزی
  • سوزن
  • مداد خیاطی یا ماژیک

مراحل گلدوزی روی لباس

پارچه یا لباس مورد نظرتون رو داخل کارگاه قرار بدید تا محکم بشه. سعی کنید لباستون کشی یا پلی استر نباشه تا در نهایت کار زیباتری داشته باشید.

قرار دادن پارچه در کارگاه

قرار دادن پارچه در کارگاه

با استفاده از یه مداد خیاطی یا ماژیک محو شونده طرحتون رو روی پارچه بکشید. من برای رز عنکبوتی یه دایره کشیدم که داخلش ستاره پنج پر داره. برای گل های نوع دیگه هم یه ستاره کشیدم که تعداد پره هاش دست خودتونه. برای برگ ها هم یه طرح ساده از برگ کافیه. چیدمان گل ها در کنار هم بستگی به سلیقه خودتون و قسمتی از لباس که دارید گلدوزی میکنید داره.

کشیدن طرح روی پارچه

کشیدن طرح روی پارچه

از دوخت رز عنکبوتی شروع کردم و همونطور که قبلا توضیحات کاملش رو دادیم، ابتدا روی ستارتون رو میدوزید و سپس نختون رو بصورت یکی در میون از زیر دوخت ها عبور میدید.

دوخت رز عنکبوتی

دوخت رز عنکبوتی

دوخت رز عنکبوتی

دوخت رز عنکبوتی

در کنار رزهای عنکبوتی من از گل های ساده ای که به شکل گل یاس هست استفاده کردم. طبق آموزشی که در این لینک دادم روی پره های ستاره یه حلقه تشکیل میدید و در انتهای اون یه بست کوچیک میزنید.

دوخت گلهای ساده

دوخت گلهای ساده

دوخت گلهای ساده

دوخت گلهای ساده

در کنار و لابه لای گل ها از چندتا برگ استفاده میکنیم. دو نوع برگ رو قبلا در این مطلب و این مطلب یاد گرفتیم که میتونید از هرنوعی که میخواید استفاده کنید. من برای زیباتر شدن کار از چند نوع رنگ سبز استفاده کردم و برگ هارو در اندازه های مختلف دوختم.

دوخت برگ

دوخت برگ

دوخت برگ

دوخت برگ

فضاهای خالیِ کار رو میتونید با دوخت های ساده مثل دوخت ستاره های کوچیک پر کنید. وسط گل هاتونم میتونید از مروارید یا گره فرانسوی استفاده کنید.

به همین راحتی میتونید یه تغییر اساسی توی لباساتون ایجاد کنید یا مثل من یه قاب زیبا بسازید.

گلدوزی روی لباس

گلدوزی روی لباس

4.1/5 - (47 امتیاز)