توی هنر گلدوزی انواع و اقسام دوخت هارو داریم که شاید یادگیریِ همشون یکم سخت و طولانی باشه، اما یکی از مزیت های این هنر اینه که حتی با دونستن تعداد محدودی از انواع دوخت ها میتونیم کلی طرح های متنوع بدوزیم. توی این آموزش ما از دوخت هایی که قبلا یاد گرفتیم استفاده میکنیم و اونهارو در کنار هم میچینیم تا درنهایت یه حلقه گل جذاب داشته باشیم. میتونید این طرح رو روی لباساتون بدوزید و یا مثل گل سینه ازش استفاده کنید. اگر آموزش های قبلی رو دنبال نکردید نگران نباشید، فقط کافیه که دوخت گره فرانسوی و گل های رنگارنگ و ساده رو یاد بگیرید. با من همراه باشید.

آموزش دوخت حلقه گل

آموزش دوخت حلقه گل

وسایل مورد نیاز برای گلدوزی حلقه گل

  • کارگاه
  • پارچه
  • نخ مخصوص گلدوزی
  • سوزن
  • مداد خیاطی یا ماژیک

مراحل گلدوزی حلقه گل

ابتدا پارچتون رو به وسیله کارگاه محکم کنید.

قرار دادن پارچه در کارگاه

قرار دادن پارچه در کارگاه

باید یه طرح ساده از حلقه گل بکشید. فقط یه محدوده برای حلقه مشخص کنید و جاهایی که قراره گل ها دوخته بشه رو ستاره بزنید.

کشیدن طرح

کشیدن طرح

از دوخت گل ها شروع میکنیم، همونطور که قبلا یاد گرفتیم باید از وسط ستاره سوزن رو بیرون بیاریم و با تشکیل یه حلقه دوباره سوزن رو در نزدیکی نقطه قبل وارد کنیم.

دوخت گل ها

دوخت گل ها

دوخت گل ها

دوخت گل ها

سوزن رو از جاییکه قراره گلبرگتون تا اونجا ادامه پیداکنه بیرون بیارید و از وسط حلقه تشکیل شده عبور بدید و دوباره به همون نقطه وارد کنید، درواقع باید در انتهای گلبرگتون یه بست زده بشه. تمامی گلبرگ هارو به همین صورت بدوزید.

دوخت گل ها

دوخت گل ها

دوخت همه گل ها

دوخت همه گل ها

برای زیباتر شدن گل ها بهتره که وسط هر کدوم یه گره فرانسوی هم بزنید.

دوخت گره فرانسوی

دوخت گره فرانسوی

حالا باید حلقه دور گل هارو بدوزید، من از دوخت ساقه استفاده کردم ولی شما میتونید از دوخت زنجیره و یا دوخت بخیه هم استفاده کنید. ابتدا باید سوزن رو از قسمتی از حلقه بیرون بیارید.

دوخت حلقه

دوخت حلقه

حالا سوزن رو با یکم فاصله وارد کنید و قبل از اینکه نخ رو کامل بیرون بکشید سوزن رو از وسط فاصله خالی دوباره بیرون بیارید.

دوخت حلقه

دوخت حلقه

دوخت حلقه

دوخت حلقه

دوخت حلقه رو به همین صورت ادامه میدیم تا کامل بشه.

دوخت کامل حلقه

دوخت کامل حلقه

حالا باید برگ هارو بدوزیم. از همون شکل گلبرگ ها استفاده کنید و به دور حلقه اونارو بدوزید. برای زیبا شدن گلدوزیتون سعی کنید انتهای برگ هاتون دقیقا متصل به حلقه باشه. میتونید از هر نوع برگی که دوست دارید هم استفاده کنید.

دوخت برگ ها

دوخت برگ ها

برای پر شدن حلقه و جاهای خالی میتونید با یه رنگ نخ دیگه تعدادی برگ بدوزید و درکنارش هم با چندتا گره فرانسوی بصورت نامنظم اون رو زیباتر کنید.

دوخت برگ های اضافی

دوخت برگ های اضافی

حلقه گل زیباتون آماده شد. به همین راحتی :)

آموزش گلدوزی حلقه گل

آموزش گلدوزی حلقه گل

4.4/5 - (35 امتیاز)