این بار میخوایم بریم سراغ بدلیجات از نوعه گردنبند، در این مطلب گردنبندی با ترکیب مهره ها و سه ردیف زنجیر درست شده رو آموزش میدم. در ساخت این گردنبند میتونید از زنجیر های ریز یا درشت و مهره های متنوع  استفاده کنید به سلیقه خودتون بستگی داره. برای پلاک گوشه گردنبند هم من از سنگ مربعی شکل بزرگ استفاده کردم که به جای اون هم میتونیم از پلاک ها با طرح های مختلف و یا خرجکارها استفاده کنید. در ادامه مطلب نحوه ی ساخت این گردنبند رو میگم…

گردنبند

گردنبند

وسایل مورد نیاز برای ساخت گردنبند

  • مهره
  • زنجیر
  • حلقه
  • قفل
  • سیم مفتول
  • سیم چین
  • دم باریک
وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز

آموزش ساخت گردنبند

سه تا زنجیر با طول های متفاوت که هر زنجیر نسبت به زنجیر دیگه حدود 1 سانت بلند تر باشه رو جدا میکنیم.

سه زنجیر

سه زنجیر

سر هر سه زنجیر رو داخل یه حلقه میفرستیم و حلقه رو محکمش میکنیم که زنجیر ها از داخلش بیرون نیان.

سر زنجیر ها داخل حلقه

سر زنجیر ها داخل حلقه

انتهای دیگه سه زنجیر رو هم داخل یه حلقه دیگه میفرستیم.فقط با این تفاوت که از سر زنجیر ها حدود 3-4 سانت میایم جلوتر وبعد حلقه رو رد میکنیم.(این کار رو انجام میدیم که اون 3-4 سانت از زنجیری که اومدیم جلو در نهایت به صورت آویز از گردنبنمدن قرار میگیره.)

سر دیگر زنجیر ها داخل حلقه

سر دیگر زنجیر ها داخل حلقه

یه مهره مربعی شکل رو از داخلش مفتول رد میکنیم و دو سمت مفتول رو خم میکنیم و یک سر خم شده رو از داخل حلقه ای که زنجیر ها از داخلش رد شدن رو رد میکنیم.

وصل کردن مهره مربعی شکل به زنجیر ها

وصل کردن مهره مربعی شکل به زنجیر ها

سه تا مهره با رنگ های دلخواهمون از داخلش مفتول رد میکنیم و دو سر مفتول رو با دم باریک خم میکنیم و قسمت خم شده هر مهره رو به کمک حلقه به هر کدوم از زنجیر ها وصل میکنیم.(هر مهره به یک زنجیر)

رد کردن مفتول از مهره ها

رد کردن مفتول از مهره ها

وصل کردن مهره ها به زنجیر

وصل کردن مهره ها به زنجیر

برای سر دیگه زنجیر ها میتونیم چندتا مهره رو داخل یه مفتول بفرستیم و میتونیم از خرجکارهای بین مهره ای هم استفاده کنیم. بعد از خم کردن دو سر مفتول اون رو به حلقه ای که سه زنجیر وصل شدن متصل کنیم.

وصل کردن مهره ها به سر دیگه زنجیر

وصل کردن مهره ها به سر دیگه زنجیر

حالا بسته به  اینکه دوست داشته باشیم گردنبندمون چه اندازه باشه به دو سر گردنبند زنجیر وصل میکنیم.( زنجیر رو هم به کمک حلقه ای که از داخل  مفتول رد میشه به زنجیرمون هم وصل میکنیم.) . انتهای زنجیر رو هم حلقه وصل میکنیم و به یکی از حلقه ها هم قفلمون رو وصل میکنیم.

وصل کردن زنجیر و قفل

وصل کردن زنجیر و قفل

4.1/5 - (8 امتیاز)