اگر علاقه به کارهای هنری دارین و دوست دارین توی خونتون از وسایل سنتی استفاده کنین آموزش امروز رو حتما دنبال کنین. این روزها کنف خیلی پر طرف دار شده و میتنونیم خیلی وسایل جذاب رو با کنف درست کنیم. کنف هم به خاطر رنگش و جنسش میتونه برای ساخت یه فضای سنتی بهمون کمک کنه. میخوایم یه پادری با کنف درست کنیم و از اون برای جلوی در ورودی یا راهرو و یا اتاق استفاده کنیم. ساختش خیلی راحت هستش حتی میتونیم برای درست کردن این پادری از کنف های رنگی هم استفاده کنیم.

پادری کنفی

پادری کنفی

وسایل مورد نیاز برای ساخت پادری کنفی

  • نمد ضخیم
  • یک توپ کنف
  • چسب حرارتی
  • قیچی
وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز

مراحل ساخت پادری کنفی

با توجه به اندازه پادری که مد نظرمون هست اندازه رو روی نمد یا روی موکت علامت مزنیم و برش میزنیم من برای این پادری دایره ای به قطر یک متر برش زدم.مرکز دایره رو پیدا میکنیم و علامت میزنیم.

مرکز دایره

مرکز دایره

سر کنف رو روی مرکز دایره ای که علامت زدیم میذاریم و ادامه کنف رو دورش میپیچیم. با هر بار پیچاندن کنف رو روی نمد میچسبونیم.

درست کردن دایره بزرگ

درست کردن دایره بزرگ

بزرگی این دایره میتونه سلیقه ای باشه اما من یه دایره به قطر 30 درست کردم. انتهای کنف رو میبریم و محکم به نمد چسب میزنیم که به راحتی باز نشه.

دایره ای با قطر 30

دایره ای با قطر 30

حالا باید دور این دایره بزرگ دایره های کوچیک تری درست کنیم. پس باید دایره بزرگ رو به 12 قسمت تقسیم کنیم و علامت بزنیم.

فاصله ی بین علامت ها اندازه دایره های کوچیک رو به ما میگه که حدودا میشه دایره هایی به قطر 10 سانت.

دایره 10سانتی

دایره 10سانتی

از قسمت دایره بزرگ به اندازه ی فاصله ای که به دست آوردیم که همون 10 یا کمتر یا بیشتر هست، میایم پایین و وسطش رو که میشه 5 علامت میرنیم و سر کنف رو میچسبونیم و شروع میکنیم به پیچاندن کنف.

درست کردن دایره های کوچک

درست کردن دایره های کوچک

این کار رو تا جایی ادامه میدیم که دایره ای به قطر 10 سانت در بیاد. بعد از ساخت دایره ی اول 11 تا دایره دیگه رو به دور دایره بزرگمون درست میکنیم.

12 دایره کوچک

12 دایره کوچک

رسیدیم به ردیف سوم از پادریمون که دوباره سر کنف رو میچسبونیم و کنف رو دور 12 تا دایرمون میپیچونیم و چسب میزنیم و این کار رو تا جایی ادامه میدیم ضخامت این دایره حدودا 10 الی 12 سانت باشه.

ساخت ردیف سوم

ساخت ردیف سوم

برای ردیف چهارم پادری باید مرحله دوم رو دوباره تکرار کنیم. فقط با این تفاوت که باید دایره ای که توی مرحله قبل درست کردیم رو به 22 قسمت تقسیم کنیم و بعد دایره های کوچیک رو درست کنیم.

ساخت ردیف چهارم

ساخت ردیف چهارم

برای مرحله آخر هم دوباره کنف رو به دور دایره های کوچیک میپیچونیم تا جایی که تمام سطح زیر کار(لایه نمدی) پوشیده بشه.

ردیف آخر

ردیف آخر

اضافه نمد یا موکت رو برش میزنیم.برای این کار باید دور تا دور ردیف آخر رو اگر اضافه نمد هست برش بزنیم.

برش اضافه نمد

برش اضافه نمد

3.9/5 - (13 امتیاز)