چند روزی هست که کاشف به عمل اومده دختر جانمان آلرژی به پروتئین گاوی داره. گویا این نوع آلرژی خیلی شایع هست ولی چون دختر اولم این مشکل رو نداشت، من هم آشنایی باهاش نداشتم. حالا اینکه از کجا فهمیدیم این موضوع رو؟

دانه های قرمز روی صورت

از حدود دو سه هفته بعد از به دنیا اومدن حسنا (دختر کوچکم) روی صورتش دونه های ریز زده بود و هر روز بیشتر شد. اولش طبق گفته ی اطرافیان فکر کردم جوش های گرمی هست و غذاهایی که طبع گرم داشتن رو حذف کردم. ادویه جات رو هم حذف کردم ولی فایده ای نداشت. هر روز التهاب دونه ها بیشتر شد درحالیکه من همه گرمی جات رو از غذاهام حذف کرده بودم!

رفلاکس و بالا آوردن شیر

تا اونجایی که من فهمیدم رفلاکس موضوعی جداگونه هست که دلایل دیگه ای داره ولی آلرژی به شیر گاو میتونه تشدیدش کنه که در دخترک ما هم وجود داشت. بعد از هربار شیر خوردن کمی پنیره یا خود شیر رو بالا میاورد.

دیدن خون در مدفوع

موارد بالا رو داشتم با امتحان کردن موارد مختلف امتحان میکردم که کمی بهتر بشه تا اینکه یه بار خواستم پوشکش رو عوض کنم یه بخش هایی از مدفوعش رنگی شبیه به خون داشت. دو سه بار بعدی که عوض کردم هم کمرنگ تر بود ولی بود.

همین شد که از متخصص اطفال وقت گرفتم و حسنا رو زدم زیر بغلم و دست ریحان رو هم گرفتم و رفتیم دکتر. دکترش هم یه خانوم خیلی خوش رو و مهربون بودن که تا حسنا رو دید گفت از کی صورتش اینطوری شده که براش توضیح دادم از یکی دو هفته قبل شروع شده و بقیه علائم رو گفتم و خانم دکتر گفتن آلرژی به پروتئین گاوی داره و لازمه که هر چیزی که شیر گاو یا گوشت گاو و گوساله توش باشه رو از خوراکم کامل حذف کنم.

جه چیز هایی رو باید مراعات کنیم؟

چیزایی که من رعایت میکنم شامل انواع شیر و لبنیات مثل کره و خامه و پنیر … انواع کیک و بیسکوییت و شیرینی… انواع ژلاتین و پاستیل و… هرچیزی که گوشت گوساله داشته باشه (صدای گریه ی حضار  ? ) این مورد آخر رو ممکنه حواس آدم خیلی جمع نباشه که گوشت چرخکرده ها معمولا مخلوط گوسفند و گوساله هستن که مصرفش ممنوع میشه.

دکتر برای صورتش هم هیدروکورتیزون 1 درصد و کرم نرم کننده کودکان ثمین داد که یکیش رو صبح ها بزنم و یکیش رو شبها.

برای رفلاکسش هم شربت رانیتیدین و قطره ی پدی لاکت داد که در مورد رفلاکسش بعدا مفصل براتون میگم ولی کلیت ماجرا اینکه الان که 4 روز از مصرف دارو ها و رژیم غذایی بدون پروتئین گاوی من میگذره میتونم بگم وضعیت حسنا بهتره. خدا رو شکر…

این تجربه ی شخصی من بود و ممکنه بقیه تجربه متفاوتی داشته باشن. اگه شما هم تجربه ای در این زمینه دارید نظر بذارید لطفا.

4.6/5 - (7 امتیاز)