گیفت نمدی که میخوایم درست کنیم میتونه کارایی های مختلفی داشته باشه. میشه به عنوان جاکلیدی و مگنت ازش استفاده کنیم یا حتی میتونیم حیوونای مختلف رو درست کنیم و اونها رو روی یه حلقه بچسبونیم و به اتاق کودکمون آویزون کنیم. عروسک سگ نمدی که میخوایم درست کنیم با گوش های دو رنگ و لپ هایی که قرار براش بزاریم و در نهایت قلب هایی که به پاش میچسبونیم خیلی جذاب میشه. پس برای درست کردنش دست به کار بشیم.

وسایل مورد نیاز برای ساخت عروسک سگ نمدی

  • الگو
  • نمد
  • پشم شیشه
  • نخ و سوزن
  • چسب حرارتی
  • مهره مشکی
وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز

مراحل ساخت عروسک سگ نمدی

الگو ها روی نمد میزاریم و دورش رو برش میزنیم. تیکه هایی که روی بدنش میخوره و رنگش متفاوت هست رو هم برش میزنیم. من الگو ها رو سر هم براتون گذاشتم تا تشخیص اینکه هر الگو مربوط به کدوم قسمت هستش راحت تر باشه.

الگو

الگو

دست و پا و بدن عروسکمون دو لایه نمد نیاز داره که دو لایه رو روی هم میزاریم و دورش رو دندون موشی میدوزیم و داخلش رو با پشم شیشه پر میکنیم.

دوختن دست و پا و بدن

دوختن دست و پا و بدن

برای صورت عروسکمون اول لایه قهوه ای و لایه سفید رو روی صورتش دندون موشی میدوزیم  میتونیم لایه سفید رو با دوخت بخیه هم بدوزیم.

دوختن تیکه های روی صورت

دوختن تیکه های روی صورت

برای چشم های عروسکمون ار مهره های مشکی ریز استفاده میکنیم و به صورتش میدوزیم. با کوک های ریز و پیوسته دهنش رو میدوزیم کوک هامون هر چی ریز تر باشه راحت تر میتونیم بهش فرم انهنایی بدیم.

بعد از دوخت دهنش نمد مشکی که برای دماغش برش زدیم رو روی صورتش میچسبونیم.

دوختن اجزای صورت

دوختن اجزای صورت

گوش ها رو به پشت سرش میچسبونیم دو لایه نمدی صورتش رو روی هم میزاریم و دورش رو دندون موشی میدوزیم و داخلش رو با پشم شیشه پر میکنیم.

چسباندن گوش ها و دوختن صورت

چسباندن گوش ها و دوختن صورت

این مرحله تمام جزییاتی رو که دوختیم به بدنش میچسبونیم. میتونیم روی پاش از دو تا قلب کوچیک استفاده کنیم و به پاش بچسبونیم.

وصل کردن دست و پا و سر

وصل کردن دست و پا و سر

میتونیم با نمد سفید دو لایه طرح استخوان رو برش بزنیم و دو لایه رو روی هم بزاریم و دورش رو دندون موشی بدوزیم و روی تن عروسکمون بچسبونیم. برای گونه هاش هم میتونیم از رژ گونه یا رژ مدادی استفاده کنیم.

چسباندن استخوان

چسباندن استخوان

3.7/5 - (4 امتیاز)