برای علاقه مندان به کیک و شیرینی امتحان کردن طعم های خاص تری از انواع شیرینی همیشه در اولویت قرار داره. یکی از همین کیک های محبوب و خاص کیک هویج هست. وجود هویج و در اغلب رسپی ها گردو، اون رو به یکی از کیک های خاص و خوشمزه تبدیل کرده. گیگی که معمولاً با کرم چیز پوشش دهی میشه و طعم اون رو دلنشین تر خواهد کرد. فقط نکته ای در تهیه کیکهایی که در اون ها از میوه یا سبزیجاتی استفاده میشه که ممکنه به دلیل وجود آب درون اون ها بافت کیک رو کمی چسبنده کنه، دقت در اندازه مواد و یک رسپی خوب می تونه به ما یک کیک خوب و با کیفیت تحویل بده.

کیک هویج

کیک هویج

مواد لازم برای تهیه کیک هویج

  • تخم مرغ 3 عدد
  • وانیل شکری 1 قاشق چایخوری چایخوری
  • شکر یک و نیم پیمانه
  • دارچین یک چهارم قاشق چایخوری
  • پودر جوز هندی یک چهارم قاشق چایخوری
  • روغن مایع سه چهارم پیمانه
  • ماست ترش سه چهارم پیمانه
  • شیر سه چهارم پیمانه
  • هویج ریز رنده شده 1 پیمانه
  • آرد سه پیمانه
  • گردو خرد شده یک پیمانه
  • بیکینگ پودر دو و نیم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک هویج مرحله به مرحله:

قبل از شروع به کار فالب مورد نظر رو کاغذ روغنی می اندازیم و دیواره ها رو با مقداری روغن چرب می کنیم. برای این میزان از مواد اولیه یک قالب 28 سانتی متری مناسب هست. فر رو روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم و آرد زو همراه با بکینگ پودر ویسک می کنیم و بعد دو الی سه بار از الک رد می کنیم. حالا تخم مرغ ها رو داخل کاسه میشکنیم و شکر رو تدریجاً بهش اضافه می کنیم و با همزن شروع بع مخلوط کردن تخم مرغ ها با شکر می کنیم.

اضافه کردن شکر به تخم مرغ ها

اضافه کردن شکر به تخم مرغ ها

تخم مرغ رو همراه با شکر اونقدر هم میزنیم تا کرم رنگ و کشدار بشن. حالا وانیل رو به مخلوطمون اضافه می کنیم.

اضافه کردن وانیل به مخلوط تخم مرغ و شکر

اضافه کردن وانیل به مخلوط تخم مرغ و شکر

حالا نوبت اضافه کردن ماست به مواد هست. طعم ماست  خیلی بهتره رو به ترشی داشته باشه و کمی غلیظ باشه ولی اگر در دسترس نبود میشه از ماست های معمولی شیرین هم استفاده کرد.

اضافه کردن ماست

اضافه کردن ماست

و بعد شیر رو اضافه می کنیم و فقط در حد مخلوط شدن مواد رو به هم می زنیم.

اضافه کردن شیر به مواد

اضافه کردن شیر به مواد

حالا در حالیکه همزن با دور متوسط روشنه روغن رو کم کم به مواد اضافه می کنیم.

اضافه کردن تدریجی روغن

اضافه کردن تدریجی روغن

حالا دارچین رو به مواد اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.

اضافه کردن دارچین

اضافه کردن دارچین

و بعد جوز هندی رو اضافه می کنیم. اضافه کردن این ادویه ها عطر و طعم خیلی خوبی یه کیک ما خواهد داد ولی اگر شما با این ادویه ها میونه خوبی نداشته باشین می تونین اون ها رو حذف کنین.

اضافه کردن جوز هندی

اضافه کردن جوز هندی

حالا همزن رو خاموش می کنیم چون از این مرحله به بعد نیازی به همزن نداریم و با لیسک یا با قاشق مواد رو با هم مخلوط می کنیم. حالا هویج ها رو که ریز رنده کردیم اضافه می کنیم. هویج ها نباید آب انداخته باشن چون با وجود آب طعم و بافت کیک رو نا مناسب خواهند کرد.

اضافه کردن هویج های رنده شده

اضافه کردن هویج های رنده شده

حالا نویت اضافه کردن گردو هایی هست که ریز خردشون کردیم رو به مخلوط اضافه می کنیم و همه مواد رو در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

اضافه کرد گردوهای خرد شده

اضافه کرد گردوهای خرد شده

و نهایتاً آرد رو اضافه می کنیم. خیلی خوبه که موقع اضافه کردن به مواد یک بار دیگه اون رو الک کنیم.

اضافه کردن آرد به مخلوط

اضافه کردن آرد به مخلوط

حالا همه مواد رو خوب با هم فولد می کنیم و مواد رو توی قالب می ریزیم.

آماده شدن مایع کیک

آماده شدن مایع کیک

قالب رو درون فری که از قبل گرم شده قرار می دیم و برای 40 تا 50 دقیقه تا زمانی که وقتی تستر (خلال چوبی) رو داخل مرکز کیک فرو می کنیم، خشک و تمیز بیرون بیاد می پزیم.

تزیین کیک هویج

سپس صبر می کنیم تا کیک کمی خنک بشه بعد از قالب خارج می کنیم و بعد از خنک شدن کامل از وسط به دو نیمه تقسیم می کنیم. مقداری از کرم چیز رو روی یک نیمه می مالیم و سپس نیمه دیگه رو روی اون قرار می دیم و بعد با بقیه کرم روی کیک و دور تا دورش رو پوشش می دیم. مقداری از کرم رو به رنگ نارنجی و سبز رنگ  می کنیم و روی کیک رو به سلیقه خودمون تزیین می کنیم و اطراف کیک رو با مقداری از خود کیک که پودر کردیم و یا مقداری گردوی خرد شده پوشش می دیم. گرچه طعم خود کیک به تنهایی بسیار خوشمزه و رویایی هست ولی همراه شدن با کرم چیز فراستینگ طعمش رو تکمیل خواهد کرد.

کیک هویج

کیک هویج

4/5 - (16 امتیاز)