ما در تهیه بسیاری از شیرینی ها و دسر ها از کرم های مختلفی استفاده می کنیم. کرم های مختلف با طعم و مزه های متفاوت. یکی از معروفترین این کرم ها کرم پاتیسیر هست که در واقع عنصر اصلیش زرده تخم مرغ هست و در موارد بسیار زیادی ازش می تونیم استفاده کنیم به عنوان مثال برای کرم میانی کیک ها و پیراشکی ها، فیلینگ تارت و پای، کرم میانی نان اکلر یا شیرینی های که با خمیر هزارلا درست میشن قابل استفاده هست و در بسیاری از دسر های دیگه میتونیم استفاده کنیم. حتی از این کرم در کنار میوه ها مختلف هم طعم بسیار عالی داره. در ادامه با طرز تهیه کرم پاتیسیر در خدمت شما خواهم بود.

کرم پاتیسیر (2)

کرم پاتیسیر

مواد لازم برای تهیه کرم پاتیسیر

  • شیر ولرم 1 و1/2 پیمانه
  • زرده تخم مرغ 3 عدد
  • وانیل 1/2 قاشق چایخوری
  • نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
  • شکر 1/3 پیمانه
  • آرد سفید 2 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه کرم پاتیسیر مرحله به مرحله

برای شروع ابتدا زرده ها داخل یک کاسه می ریزیم، سپس شکر رو به زردها ها اضافه می کنیم.

اضافه کردن شکر به تخم مرغ

اضافه کردن شکر به  زرده های تخم مرغ

همزن رو روشن می کنیم و با دور متوسط همزن شروه به همزدن زرده ها همراه با شکر می کنیم تا مخلوطمون کم کم رنگش روشن بشه و حجم بگیره. بعد از اینکه مخلوط شکر وزرده ها کرم رنگ و کشدار شد،وانیل رو اضافه می کنیم.

اضافه کردن وانیل به مخلوط شکر و زرده ها

اضافه کردن وانیل به مخلوط شکر و زرده ها

سپس شیر رو به تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم.

اضافه کردن شیر به مخلوط زرده ها و شکر

اضافه کردن شیر به مخلوط زرده ها و شکر

شیر رو کم کم اضافه می کنیم و با همزن دستی مواد رو خوب با هم مخلوط می کنیم. حالا آرد سفید رو به نشاسته ذرت اضافه و مخلوط و با هم الک می کنیم و به بقیه مواد اضافه می کنیم.

اضافه کردن نشاسته ذرت و آرد سفید

اضافه کردن نشاسته ذرت و آرد سفید

حالا همه مخلوط رو داخل یک ماهیتابه دیواره بلند یا شیر جوش نچسب می ریزیم و روی شعله ملایم قرار می دیم و مرتب هم می زنیم.

حرارت دادان مخلوط روی شعله ملایم

حرارت دادان مخلوط روی شعله ملایم

به سرعت مخلوطمون شروع به قوام گرفتن می کنه و غلیظ تر میشه.اصلاً از پای گاز کنار نرین و مرتب مواد رو با لیسک یا قاشق چوبی هم می زنیم.

قوام گرفتن کرم

قوام گرفتن کرم

تو این مرحله کرم پاتیسیر آماده هست و ما می تونیم بعد از خنک شدن در تمام مواردی که در ابتدای مطلب ذکر کردم ازش استفاده کنیم. در این مرحله می تونیم با انواع اسانس ها کرم رو طعم دار کنیم. من با استفاده از 50 گرم شکلات سفید، طعم کرم رو شکلاتی کردم.

اضافه کردن شکلات به کرم پاتسیر

اضافه کردن شکلات به کرم پاتسیر

شکلات رو بعد از اینکه شعله رو خاموش کردیم در حالیکه کرم هنوز حرارت داره اضافه می کنیم و خیلی سریع به هم میزنیم و تا کرم کاملاً یکدست بشه. برای استفاده از کرم پاتیسر اجازه می دیم تا کاملاً خنک بشه، بعد استفاده می کنیم. برای اینکه حالت فرم گرفته تری داشته باشیم اون رو داخل یخچال قرار می دیم و بعد از گذشت یکی دو ساعت استفاده می کنیم.

کرم پاتیسیر

کرم پاتیسیر

4.1/5 - (179 امتیاز)