از تنقلات خیلی خوبی که خوبه توی خونه به جای انواع چیپس و پفک و لواشک استفاده بشه میوه ها هستن. برگه شده ی میوه ها میتونن برای بچه ها هم خیلی جذاب باشن و  در عین حال تنقلات خوشمزه و مفیدی هستن. مخصوصا اینکه بتونیم این برگه ها رو در خونه تهیه کنیم و از بهداشتشون هم مطمئن باشیم. در این مطلب طرز تهیه برگه سیب رو قرار میدم که خیلی ساده اس و به راحتی میتونید در فر چیپس سیب خوشمزه و تردی تهیه کنید.

قبلا هم طرز تهیه چیپس موز شور و شیرین رو در سایت داشتیم که میتونید با کلیک روی لینکش مشاهده بفرمایید.

مواد لازم برای تهیه چیپس سیب در خانه

  • سیب
  • شکر
  • دارچین

طرز تهیه برگه ی سیب در خانه

ابتدا سیب ها رو بعد از شستشو حلقه حلقه کنید. خیلی خوبه که با رنده ی چیپس این کار رو انجام بدید ولی اگه رنده هم نداشتید با چاقوی تیز سعی کنید حلقه هایی با ضخامت کم و یکدست جدا کنید.

سیب ها رو نازک حلقه کنید

سیب ها رو نازک حلقه کنید

من پیشنهاد میکنم که تخم های وسط سیب رو خارج نکنید ولی اگه دوست نداشتید میتونید با یه قالب گرد کوچیک وسط حلقه های سیبتون رو هم جدا کنید.

سیب های حلقه شده

سیب های حلقه شده

مقداری شکر و دارچین رو باهم مخلوط کنید و روی سیب ها بپاشید. این کار کمک میکنه چیپس ها طعم بهتری داشته باشن و خوشرنگ تر بشن.

روی چیپس ها شکر و دارچین بئاشید

روی چیپس ها شکر و دارچین بپاشید

بعد هم سیب ها رو روی کاغذ روغنی در سینی فر بچینید و 1 ساعت زمان بدید تا در پایین ترین دمای فر به آرامی حرارت ببینه. بعد از یک ساعت سینی رو خارج کنید و سیب ها رو پشت و رو کنید و مجددا برای یک ساعت بذارید در فر تا باز حرارت ببینه. بعد هم فر رو خاموش کنید و اجازه بدید سیب ها داخل فر کاملا سرد بشن. بعد از اینکه کاملا خنک شدن میتویند سینی رو از داخل فر خارج کنید و چیپس ها رو از روی کاغذ روغنی بردارید. چیپس سیب شما آماده اس.

طرز تهیه چیپس سیب

طرز تهیه چیپس سیب

نوش جان.

4.1/5 - (20 امتیاز)