پاند کیک ها (Pound cake) کیک های معروف کره ای هستند که اصالتشون به کشور انگلستان بر می گرده. این کیک ها با عطر و بوی خاص و بافت نرمشون با طعم های مختلفی تهیه میشن و در قالب های مخصوص پاند کیک که شبیه به قالب های لوف هستند تهیه میشن. با توجه به این اینکه تو این فصل فراوونی پرتقال هست تصمیم گرفتم امروز با تهیه پاند کیک پرتقالی در خدمت شما عزیزان باشم. تهیه این کیک خیلی ساده و خوشمزه رو به همه همراهان عزیز به شدت توصیه می کنم. در ادامه با ما همراه باشین.

پاند کیک پرتقال .

پاند کیک پرتقال

مواد لازم برای تهیه پاند کیک پرتقال

  • کره 150 گرم
  • آرد سفید 200 گرم
  • شکر 170 گرم
  • تخم مرغ 4 عدد
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
  • رنده پوست پرتقال 1 قاشق مرباخوری
  • آب پرتقال تازه 1/2 پیمانه

مراحل تهیه پاند کیک پرتقالی

قبل از شروع به کار کره رو از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسه و نرم بشه. فر رو روی 185 درجه سانتیگراد تنظیم و گرم می کنیم. آرد رو به همراه نمک و بکینگ پودر با هم مخلوط کرده و دو تا سه بار از الک رد می کنیم. کف قالب پاند کیک رو با کاغذ روغنی می پوشونیم و فعلاً کنار قرار میدیم.

قرار دادن کاغذ روغنی درون قالب لوف

قرار دادن کاغذ روغنی درون قالب پاند کیک

حالا برای شروع کار، کره رو داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و بعد شکر رو بهش اضافه می کنیم و با با هم زن برقی برای مدت 5 دقیقه می زنیم تا کاملاً با هم مخلوط شده و رنگش کم کم روشن و سفید بشه.

افزودن شکر به کره

افزودن شکر به کره

سپس تخم مرغ ها رو یکی یکی به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم و هر بار 1 دقیقه با همزن به زدن ادامه میدیم.

اضافه کردن دانه دانه تخم مرغ ها

اضافه کردن دانه دانه تخم مرغ ها

حالا نوبت افزودن آب پرتقال تازه هست. اگر شرایطی بود که پرتقال تازه در دسترسمون نبود، می تونیم از همین مقدار شربت پرتقال یا آب پرتقال های آماده استفاده کنیم.

اضافه کردن آب پرتقال به مخلوط کره و شکر

اضافه کردن آب پرتقال به مخلوط کره و شکر

همونطور که توی دستور اومده برای تهیه این کیک به رنده پوست پرتقال هم نیاز داریم به این صورت که پوست پرتقال رو با کمک رنده پوست نارنجی رنگ پرتقال رو رنده میکنیم و دقت می کنیم تا لایه زیرین و سفید رنگ رو رنده نکنیم چون باعث تلخی و طعم ناخوشایند در کیکمون خواهد شد.

رنده پوست پرتقال

رنده پوست پرتقال

رنده پوست پرتقال رو هم اضافه کرده و یک دقیقه دیگه مخلوط رو هم میزنیم تا کاملاً یکدست بشه.

اضافه کردن رنده پوست پرتقال

اضافه کردن رنده پوست پرتقال

سپس در مرحله آخر، مخلوط آرد رو در چند مرحله به مخلوطمون اضافه می کنیم و با کمک لیسک یا همزن دستی، هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط بشن و ما یک خمیر یکدست به دست بیاریم.

اضافه کردن تدریجی مخلوط آرد الک شده

اضافه کردن تدریجی مخلوط آرد الک شده

حالا خمیر رو داخل قالب ریخته و سطحش رو صاف می کنیم و بعد اون رو داخل فری که از قبل گرمش کرده بودیم قرار داده و برای 45 تا 50 دقیقه زمان میدیم تا کیک بپزه. بعد از تست کردن کیک با خلال چوبی و اطمینان از پخت، قالب رو از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار میدیم تا خنک بشه.

ریختن مخلوط پاند کیک در قالب

ریختن مخلوط پاند کیک در قالب

حدوداً نیم ساعت اجازه میدیم تا کیک خنک شده و بعد با کمک یک چاقوی تیز، لبه های کیک رو از قالب جدا کرده و بعد روی ظرف مورد نظرمون بر می گردونیم. برای تزئین هم کمی پودر قند رو روی کیک الک کرده و از چند برش پرتقال استفاده می کنیم و بعد پاند کیک رو برش زده و سرو می کنیم.

پاند کیک پرتقال

پاند کیک پرتقال

3.9/5 - (12 امتیاز)