رولت گوشت یکی از غذاهایی هست که در عین سادگی می تونه خیلی خوش طعم و صد البته شیک باشه و خوشبختانه از اون دسته از غذاهایی هست که با یک مقدار تغییرات می تونیم تنوع خوبی بهش بدیم و باب سلیقه و میلمون درستش کنیم. فقط کافیه بدونیم ترکیب گوشت چرخکرده و مزه دار شده رو با چی بیشتر می پسندیم، اونوقت می تونیم از یک رولت خوشمزه و باب طبعمون لذت ببریم.امروز با هم با تهیه این غذا آشنا میشیم.

رولت گوشت 1

رولت گوشت

مواد لازم برای تهیه رولت گوشت

  • گوشت چرخکرده 250 گرم
  • آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ آب پز 3 عدد
  • جعفری خرد شده 2-3 قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • آب 2 لیوان
  • نمک، فلفل، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم

مراحل تهیه رولت گوشت

برای شروع یکی از پیاز ها رو داخل غذا ساز پوره می کنیم و یا با رنده ریز، رنده می کنیم و همراه با گوشت چرخکرده و نمک و فلفل و ادویه ها مخلوط می کنیم. اگر پیاز خیلی آب انداخت، با کمک صافی آب زیادی پیاز رو می گیریم.

مخلوط گوشت چرخکرده و نمک و ادویه

مخلوط گوشت چرخکرده و نمک و ادویه

مواد داخل ظرف رو خیلی خوب با هم مخلوط و بعد ورز می دیم، هر چه قدر مخلوط گوشت رو بهتر ورز بدیم، دوام بهتری در موقع پخت خواهد داشت. بعد از اینکه گوشت رو با ادویه ها و پیاز کاملاً مخلوط کردیم، آرد سوخاری به مخلوط اضافه می کنیم.

اضافه کردن آرد سوخاری

اضافه کردن آرد سوخاری

آرد رو هم با مخلوط گوشتیمون کاملاً ورز می دیم و بعد روی ظرف رو با یک محافظ غذا می پوشونیم و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار می دیم تا گوشت به خوبی مزه دار بشه. در این مدت سس رولت رو اماده می کنیم به این ترتیب که پیاز دوم رو نگینی خرد می کنیم و همراه با مقداری روغن داخل تابه دیواره بلند یا یک قابلمه مناسب، تفت می دیم. وقتی مقداری سبک شد، کمی نمک و ادویه اضافه می کنیم و بعد رب گوجه فرنگی رو اضافه و همراه با پیاز و اودیه ها، تفت می دیم.

اضافه کردن رب گوجه فرنگی به پیاز تفت داده

اضافه کردن رب گوجه فرنگی به پیاز تفت داده

رب رو همراه با پیاز و ادویه تفت می دیم و وقتی رب رنگ باز کرد و کمی با پیاز تقت خورد، حالا دو لیوان آبی رو که داشتیم اضافه می کنیم و زیر شعله رو ملایم می کنیم و اجازه میدیم تا سس به جوش بیاد.

افزودن اب به رب سرخ شده

افزودن اب به رب تفت داده شده

گوشت ورز داده شده رو از یخچال خارج می کنیم و روی یک کاغذ روغنی ضخیم و یا یک فویل آلومینیوم که با کمی روغن چربش کردیم، به شکل یک مستطیل در میاریم، ارتفاع مستطیل رو کمتر از یکسانت نمی کنیم چون اگر خیلی نازک بشه، موقع رول کردن ممکنه به مشکل بر بخوریم. جعفری خرد شده رو روی گوشت پهن شده، به صورت یکنواخت پخش می کنیم و بعد تخم مرغ های آاب پز رو کمی جلو تر از لبه گوشت قرار می دیم.

پهن کردن مخلوط گوشت چیدن تخم مرغ ها

پهن کردن مخلوط گوشت به صورت مستطیل و چیدن تخم مرغ ها به همراه جعفری خرد شده

حالا لبه کاغذ روغنی و یا فویل رو با دوستمون بلند می کنیمو با دقت و به آرامی، ورقه گوشت رو روی تخم مرغ ها میکشیم.این کار رو به صورتی انجام میدیم تا ورقه پهن شده گوشت، پاره نشه و یا تغییر شکل نده.

رول کردن ورقه پهن شده گوشت

رول کردن ورقه پهن شده گوشت

لبه فویل یا کاغذ روغنی رو رو قسمت گوشتی بعد از تخم مرغ ها نزدیک می کنیم تا لبه های گوشت پهن شده به هم بچسبند و به همین ترتیب و با کمک فویل یا کاغذ به آرامی، گوشت رو رول میکنیم و در انتها کناره های گوشت رو با دست جمع می کنیم تا موقع پخت متلاشی نشه. اگر گوشت کمی چسبناک بود، دستمون رو کمی با اب ولرم تر می کنیم.

رول کردن گوشت و قرار دادن در سس گوجه فرنگی

رول کردن گوشت و قرار دادن در سس گوجه فرنگی

رولت رو داخل سس قرار می دیم و و با قاشق، مقداری از سس رو روی رولت می ریزیم تا همه جای رولت با سس آغشته بشه. در تابه یا قابلمه رو روش قرار می دیم، زیر حرارت رو کاملاً ملایم می کنیم و اجازه می دیم برای 30 دقیقه رول همراه با سس بپزه. بعد از این زمان و وقتی سس کاملاً غلیظ شد و رولت کاملاً پخت، رولت رو در ظرف سرو می کشیم و با یک چاقوی تیز، به صورت رفت و برگشت رولت رو به اندازه دلخواه برش می دیم و همراه با نان سرو می کنیم. استفاده از آب لیمو ترش تازه رو هنگام میل کردن، فراموش نکنین.

نوش جان.

رولت گوشت 2

رولت گوشت

4.2/5 - (88 امتیاز)