رست بیف یک غذای گوشتی و بین المللی هستش که از گوشت بدون چربی گوساله برای تهیه اش استفاده میشه. این تکه گوشت که معمولا باید بزرگ و در حدود یک کیلو گرم باشه ابتدا کاملا سرخ شده و بعد با طعم دهنده هایی مثل سیر و پیاز و ادویه جات مختلف پخته میشه و در نهایت هم به حلقه های باریکی برش شده و با انواع سبزیجات سرو میشه. من هم در این مطلب طرز تهیه این غذای گوشتی لذیذ رو براتون میذارم.

رست بیف

رست بیف

مواد لازم برای تهیه رست بیف

  • ۵۰۰ گرم گوشت فیله گوساله
  • ۴۰۰ گرم قارچ
  • ۱ عدد پیاز
  • ۲ حبه سیر
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱/۲ قاشق مرباخوری فلفل قرمز
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • کره به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه رست بیف

مواد لازم برای تهیه رست بیف

مراحل تهیه رست بیف

همونطور که در مقدمه هم خدمتتون عرض کردم برای تهیه رست بیف معمولا از یک تکه بزرگ گوشت گوساله استفاده میشه که در این صورت بطبع زمان بیشتری برای پخت گوشت احتیاج دارین. اما اگه زمان کافی برای پخت گوشت نداشتین میتونین از تکه های کوچک تر گوشت استفاده کنین اما کلا یادتون باشه که بهترین قسمت گوشت گوساله برای تهیه رست بیف فیله اش هستش.

حالا اول از همه به تکه های گوشتمون نمک و فلفل میزنیم.

اضافه کردن نمک و فلفل به گوشت

اضافه کردن نمک و فلفل به گوشت

بعد روغن زیتون رو داخل ماهیتابه ریخته و گوشتمون رو داخلش میذاریم تا تغییر رنگ بده و سرخ بشه.

گذاشتن گوشت در ماهیتابه

گذاشتن گوشت در ماهیتابه

دقت کنین تا همه اطراف گوشت به خوبی سرخ بشه.

سرخ شدن گوشت

سرخ شدن گوشت

وقتی گوشت خوب سرخ شد داخل همون ماهیتابه پیاز خورد شده، سیر خورد شده و فلفل قرمز رو هم اضافه میکنیم در صورت تمایل میتونین از ادویه های دیگری مثل رزماری هم استفاده کنین. حالا مقداری آب داخل ماهیتابه میریزم طوری که تا یک سوم ارتفاع گوشت رو بگیره حالا در ماهیتابه رو میبندیم و اجازه میدیم تا گوشت خوب مغز پخت بشه.

در صورتی که تکه گوشت انتخابی تون بزرگ بود میتونین روی سطحش رو سوراخهای عمیق کنین و بعد سیرهایی که از وسط به دو نیم کردین و هر طعم دهنده ی دیگه ای که دوست دارین مثل برگ های رزماری رو داخل سوراخ ها بذارین تا گوشت خوب مزه دار بشه، اما اگه تکه گوشتتون مثل گوشت من کوچک بود احتیاجی به این کار نیست.

اضافه کردن سیر و پیاز

اضافه کردن سیر و پیاز

رست بیف رو میتونین با سبزیجات پخته مختلف، سیب زمینی یا قارچ سرو کنین که من قارچ رو انتخاب کردم. حالا تا گوشت میپزه میتونیم قارچ کنار رست بیف رو آماده کنیم. قارچ رو حلقه حلقه کرده و بعد با کره و کمی نمک داخل ماهیتابه میزاریم تا آب بندازه.

تفت دادن قارچ

تفت دادن قارچ

وقتی قارچ پخت و آب انداخت حرارت رو زیاد کرده و اجازه میدیم تا آب قارچ کشیده بشه و قارچ ها خوب طلایی بشن حالا قارچمون هم آماده است.

آماده شدن قارچ

آماده شدن قارچ

وقتی آب گوشت کشیده و تنگ آب شد رست بیفمون آماده شده.

پختن گوشت

پختن گوشت

حالا رست بیف رو همراه قارچ سرو میکنیم … نوش جان

رست بیف

رست بیف

4/5 - (11 امتیاز)