نمیدونم چقد اهل صبحونه هستید و یا چقدر صبحونه های متنوع میخورید. صبحونه همونطوری که همیشه بهمون گفتن و همه میدونیم از مهمترین وعده های غذاییه که باید بهش اهمیت زیادی داد. صبحونه میتونه منبع انرژی کل روز ما باشه و اطبا میگن اگر صبحانه مفید و کاملی در اول صبح خورده بشه، سوخت و ساز بدن به طور صحیح صورت میگیره و تن سالم و اندام مناسبی هم خواهیم داشت. در این مطلب یک اسموتی عالی که با موز و بادام تهیه میشه قرار میدم که میتونه یک صبحانه عالی باشه. البته میشه در وعده های دیگه هم مصرف بشه و مخصوصا برای زمان های بعد از ورزش میتونی یک نوشیدنی عالی و پر انرژی باشه.

اسموتی موز و بادام

اسموتی موز و بادام

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و بادام

  •  موز یک عدد
  • شیر بادام (اگر بلد نبودید یا در دسترس نداشتید از شیر معمولی هم میتونید استفاده کنید) یک فنجان
  • بادام  سه قاشق غذاخوری
  • کره بادام زمینی 1 قاشق غذاخوری
  • ماست خامه ای دو قاشق غذا خوری
  • وانیل اگر مایع در دسترستون هست نصف قاشق چایخوری. اگر پودری هست یک قاشق چایخوری
  • عسل یکی دو قاشق در صورت تمایل

    مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و بادام

    مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و بادام

طرز تهیه شیر بادام

قبل از هرچیز باید شیر بادام رو تهیه کنید و اون به این صورته که باید یک پیمانه مغز بادام (درختی) رو که خام هم هست پوست بکنید ( میتونید اون رو در آب جوش بریزید و بعد یک دقیقه که خارج کردید پوستش رو جدا کنید). بادام ها باید از قبل هم خیس خورده باشن. بعد با یک پیمانه آب سرد میریزیم توی میکسر و با دور تند برای دو سه دقیقه کاملا صاف و یکدستش میکنیم. مایع سفیدی حاصل میشه که همون شیر بادامه و پر از خاصیت. شاید در مطلبی جدا گانه بعد ها بهش بپردازم. در هر صورت از این نوشیدنی میشه استفاده های زیادی کرد و یا به تنهایی به عنوان یک نوشیدنی مقوی شیر بادام رو مصرف کرد. اگر هرچی در میکسر تلاش کردی دونه هاش کاملا از بین نرفت و از اینکه لای دندون یا روی گلوتون میومد ناراضی بودید میتونید از یک تنظیف هم ردش کنید تا مایع کاملا نرم و یکدستی داشته باشید.

شیر بادام

شیر بادام

طرز تهیه اسموتی موز و بادام

برای تهیه این اسموتی همونطور که در مواد لازم اومده مواد رو باهم در میکسر بریزید و اونقدر بزنید تا کاملا یک دست بشه. یک مایع کاملا غلیظ و خنک و خوشمزه بدست میاد که واقعا هم مقویه. اگر دوست داشتید میتونید یکی دو قاشق عسل هم به مواد اضافه کنید تا شیرینیش تکمیل بشه.

اسموتی

اسموتی

این نوشیدنی بسیار مقوی هست و میتونه یک صبحانه کامل باشه. البته به عنوان عصرانه هم میتونه در نظر گرفته بشه به شرطی که قبل یا بعدش فعالیت خوبی داشته باشید.

طرز تهیه اسموتی موز و بادام

طرز تهیه اسموتی موز و بادام

5/5 - (3 امتیاز)