همگی ما کم کم برای عید نوروز آماده میشیم. ماه اسفند ماه پر شور و هیجانی هست و همه ما رو درگیر کارهای مربوط به عید می کنه. در کنار همه این مشغله ها، آماده کردن شیرینی های مخصوص نوروز توی خونه، این فضا رو بسی دلچسب تر می کنه و برای ما خاطره شیرینی هم به یادگار خواهد گذاشت. از اونجایی که خیلی از دوستان آموزش شیرینی های بدون فر رو خواسته بودن، امروز یک شیرینی خوشمزه و شکلاتی که نیازی به فر نداره رو براتون حاضر کردم تا با درست کردنش کام خودتون و اطرافیاتون رو شیرین تر کنین.

شوکو بیسکوئیت پسته و کرنبری

شوکو بیسکوئیت پسته و کرنبری

مواد لازم برای تهیه شوکو بیسکوئیت پسته و کرنبری

  • شکلات 120 گرم
  • خامه 100 گرم
  • بیسکوئیت خرد شده 1/4 پیمانه
  • کرنبری خرد شده 2 قاشق سوپخوری
  • خلال پسته یا پسته خرد شده 1 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه شوکو بیسکوئیت پسته و کرنبری

لازم هست برای انتخاب شکلات مجدداً یادآوری کنم، برای تهیه شیرینی یا حتی کیک هایی که در اون ها از شکلات به صورت مستقیم استفاده می کنیم، خیلی بهتره از شکلات های با کیفیت استفاده کنیم. ممکنه قیمت اونها کمی بالاتر به نظر برسه ولی طعم نهایی کار ما رو تحت تاثیر قرار می ده و ما کیفیت بالاتری خواهیم داشت. برای شروع کار نیاز داریم تا شکلات رو تمپر کنیم. یعنی ابتدا شکلات رو خرد می کنیم و بعد اون رو روی بخار آب قرار می دیم و کمی صبر می کنیم تا شکلات ها به شکل مایع در بیان. بعد در حالیکه هنوز تکه های شکلات داخل اون دیده میشن، خیلی سریع اون رو به هم بزنیم تا همه شکلات کاملاً آب بشه و به صورت مذاب و روان و کاملاً براق در بیاد.

تمپر کردن شکلات

تمپر کردن شکلات

اجازه می دیم تا شکلات از حرارت بیفته سپس اون رو به خامه ای که در یک کاسه ریختیم اضافه می کنیم و خیلی سریع با هم مخلوط می کنیم.

اضافه کردن شکلات مذاب به خامه

اضافه کردن شکلات مذاب به خامه

به دلیل اینکه شکلات کمی گرم و خامه سرد هست، عمل همزدن رو خیلی سریع انجام می دیم تا شکلات خودش رو نگیره. خامه و شکلات رو با هم مخلوط می کنیم تا کاملاً با هم یکدست بشن و بافت خوبی به دست بیارن.

مخلوط خامه و شکلات

مخلوط خامه و شکلات

حالا یک چهارم پیمانه بیسکوئیت رو به مخلوط شکلاتی اضافه می کنیم. در انتخاب نوع بیسکوئیت بهتره از بیسکوئیت های ساده استفاده کنیم.

اضافه کردن پودر بیسکوئیت

اضافه کردن پودر بیسکوئیت

سپس کرنبری های خرد شده رو اضافه می کنیم. برای تهیه کرنبری که یک نوع زغال اخته شیرین هست می تونین به آجیل فروشی ها مراجعه کنین. همچنین در صورتی که در دسترس نداشتین یا طعم دیگه ای رو می پسندین از همه انواع میوه های یا پوست میوه های شکری (پرتقال، لیمو، توت فرنگی، راز بری، یا حتی کشمش خرد شده) هم می تونین استفاده کنین.

اضافه کردن کرنبری خرد شده

اضافه کردن کرنبری خرد شده

و نهایتاً خلال پسته یا پسته خرد شده رو به مواد اضافه می کنیم. برای انتخاب مغز آجیل هم دستمون بازه و هر نوع مغزی رو که دوست دارین می تونین اضافه کنین.

اضافه کردن خلال پسته

اضافه کردن خلال پسته

حالا همه مواد رو خیلی خوب با هم مخلوط می کنیم. برای نوع سرو کردن به دو روش می تونیم عمل کنیم به این صورت که مخلوط رو داخل قالب های سیکونی مخصوص شکلات بریزیم و یا اینکه مواد رو وسط یک کاغذ روغنی بریزیم و سپس اون رو رول کنیم. سپس اون رو داخل یخچال برای 3-4 ساعت قرار بدیم و بعد خارج کنیم، کاغذ روازش جدا کنیم و بعد برش بزنیم و سرو کنیم. من از روش اول استفاده کردم به این صورت که که ابتدا قالب رو روی یک سینی قرار می دیم تا موقع جابهجا کردنش تکون نخوره. بعد حفره های قالب رو با مقداری از مواد پر کردم.

پر کردن حفره های قالب با مخلوط شکلاتی

پر کردن حفره های قالب با مخلوط شکلاتی

وقتی همه حفره ها رو پر کردیم یا یک چاقو یا پالت ،سطح قالب رو تمیز می کنیم و مطمئن میشم که حفره ها به صورت کامل پر شده باشن.

پر کردن همه حفره ها و یکسطح کردن قالب

پر کردن همه حفره ها و یکسطح کردن قالب

حالا قالب رو داخل یخچال قرار می دیم و برای سه تا چهار ساعت اجازه می دیم تا کاملاً خودش رو بگیره. سپس یکی یکی حفره های قالب رو با کمی فشار بر می گردونیم تا شوکو بیسکوئیت ها خارج بشن. برای تزئیت مقداری پودر پسته روی اون ها می پاشیم و در ظرف سرو قرار می دیم و سرو میکنیم.

شوکو بیسکوئیت پسته و کرنبری

شوکو بیسکوئیت پسته و کرنبری

4.7/5 - (4 امتیاز)